Rozrywka

Diddy mówi, że Diageo porzucił markę tequili na rzecz George’a Clooneya

  • 1 czerwca, 2023
  • 4 min read
Diddy mówi, że Diageo porzucił markę tequili na rzecz George’a Clooneya


Biznes

1 czerwca 2023 | 6:54 rano


Według pozwu złożonego przez rapowy potentat Środa.

Combs twierdził, że gigant spirytusowy „sabotował” jego tequilę marki DeLeon tandetnym opakowaniem, które „sprawiało, że produkt wyglądał tanio” w skardze złożonej w Sądzie Najwyższym Stanu Nowy Jork na Manhattanie, zgodnie z The Wall Street Journal.

Twierdził również, że dyrektor Diageo powiedział mu w 2019 roku, że rasa była jednym z powodów, dla których firma ograniczyła dystrybucję DeLeón i jego popularnej wódki Ciroc.

Dyrektor wykonawczy powiedział raperowi, który stał się przedsiębiorcą, że gdyby jego firma Combs Wines and Spirits była własnością Marthy Stewart, jego marki byłyby rozpowszechniane szerzej, zgodnie z aktami sądowymi.

W tym samym roku Diageo wprowadziło przeprojektowaną butelkę z etykietą, która „była podatna na bulgotanie, co sprawiało, że produkt wyglądał tanio”, zgodnie z aktami sądowymi. „Przemianowany produkt DeLeón, jak można było się spodziewać, nie odniósł sukcesu”.


Sean „Diddy” Combs twierdził, że dyrektor Diageo powiedział mu w 2019 roku, że rasa była jednym z powodów, dla których firma ograniczyła dystrybucję DeLeón i jego popularnej wódki Ciroc.
Obrazy Getty’ego

Combs złożył skargę do szefa Diageo, Ivana Menezesa.

„DeLeón nadal jest sabotowany przez kierownictwo i zaniedbania Diageo”, napisał do dyrektora naczelnego Ivana Menezesa w 2020 roku, zgodnie z aktami sądowymi.

Warto przeczytać!  Mayim Bialik po raz pierwszy woła „SNL”, używając „Jewface”, aby kpić z niej, gdy była nastolatką

Menezes odpowiedział, mówiąc Combsowi, że jest zaangażowany w zresetowanie relacji i podziękował mu za bycie „kluczowym motorem sukcesu Cîroc” poprzez bycie „mistrzem narodu afroamerykańskiego”, zgodnie z aktami sądowymi.

Diageo zaprzeczył zarzutom Combsa o dyskryminację rasową lub zaniedbanie marki.

„To jest spór biznesowy i jesteśmy zasmuceni, że pan Combs zdecydował się przekształcić tę sprawę w coś innego” – powiedział rzecznik Diageo dla The Post.

„Nasze niezłomne zaangażowanie na rzecz różnorodności w naszej firmie i społecznościach, którym służymy, traktujemy bardzo poważnie”.


Combs twierdził, że gigant spirytusowy „sabotował” jego tequilę marki DeLeón tandetnym opakowaniem, które „sprawiało, że produkt wyglądał na tani”.
ZUMAPRESS.com

„Kategorycznie zaprzeczamy postawionym zarzutom i będziemy energicznie bronić się na odpowiednim forum” – dodał rzecznik.

Post poprosił Combs o komentarz.

W 2007 roku Combs i Diageo połączyli siły, aby stworzyć Cîroc, który stał się bestsellerem.

Sześć lat później obaj starali się wykorzystać rosnącą popularność tequili i utworzyli spółkę joint venture, która przejęła DeLeón, mało znaną markę, sprzedawaną w niektórych barach po 1000 dolarów za butelkę.


Diageo zaprzeczył zarzutom Combsa o dyskryminację rasową lub zaniedbanie marki. Powyżej, George Clooney.
Obrazy Getty’ego

Marka tequili Clooney’s Casamigos.
ZUMAPRESS.com

W 2017 roku Diageo zgodziło się zapłacić do 1 miliarda dolarów za Casamigos, najlepiej sprzedającą się markę tequili, na której czele stoi Clooney i jego partner biznesowy Rande Gerber.

Warto przeczytać!  Diddy widział w Miami, jak pojawiło się więcej zarzutów po nalocie bezpieczeństwa wewnętrznego: Aktualizacje

Portfolio Diageo obejmuje również Don Julio.

Według źródeł branżowych cytowanych przez Journal, te dwie marki stanowiły prawie 25% z 11,7 miliarda dolarów sprzedaży tequili w zeszłym roku.

Tymczasem DeLeon zajął 28. miejsce, reprezentując 0,4% sprzedaży tequili w 2022 r., podał dziennik.

Według skargi Diddy twierdził, że DeLeón był chronicznie niedostępny i został sparaliżowany przez niewielki zasięg dystrybucji.

Skarga ma na celu zmuszenie Diageo do przestrzegania umowy joint-venture z 2013 roku i innych umów podpisanych między obiema stronami, zgodnie z dziennikiem.

„Przez ponad 15 lat utrzymywaliśmy produktywną i obopólnie korzystną współpracę z panem Combsem przy różnych przedsięwzięciach biznesowych, dokonując znaczących inwestycji, które przyniosły sukces finansowy wszystkim zaangażowanym” – powiedział rzecznik.


W 2017 roku Diageo zgodził się zapłacić do 1 miliarda dolarów za Casamigos, na czele którego stoi Clooney i jego partner biznesowy Rande Gerber.
ZUMAPRESS.com

„Jesteśmy rozczarowani, że nasze wysiłki zmierzające do polubownego rozwiązania tego sporu biznesowego zostały zignorowane, a pan Combs zdecydował się zaszkodzić produktywnemu i cenionemu partnerstwu”.

Rzecznik dodał: „Chociaż szanujemy pana Combsa jako artystę i przedsiębiorcę, jego zarzuty są bezpodstawne i jesteśmy przekonani, że fakty pokażą, że był traktowany sprawiedliwie”.

Z przewodami pocztowymi






Źródło