Diddy mówi, że Diageo porzucił markę tequili na rzecz George’a Clooneya
Biznes
1 czerwca 2023 | 6:54 rano
Według pozwu złożonego przez rapowy potentat Środa.
Combs twierdził, że gigant spirytusowy „sabotował” jego tequilę marki DeLeon tandetnym opakowaniem, które „sprawiało, że produkt wyglądał tanio” w skardze złożonej w Sądzie Najwyższym Stanu Nowy Jork na Manhattanie, zgodnie z The Wall Street Journal.
Twierdził również, że dyrektor Diageo powiedział mu w 2019 roku, że rasa była jednym z powodów, dla których firma ograniczyła dystrybucję DeLeón i jego popularnej wódki Ciroc.
Dyrektor wykonawczy powiedział raperowi, który stał się przedsiębiorcą, że gdyby jego firma Combs Wines and Spirits była własnością Marthy Stewart, jego marki byłyby rozpowszechniane szerzej, zgodnie z aktami sądowymi.
W tym samym roku Diageo wprowadziło przeprojektowaną butelkę z etykietą, która „była podatna na bulgotanie, co sprawiało, że produkt wyglądał tanio”, zgodnie z aktami sądowymi. „Przemianowany produkt DeLeón, jak można było się spodziewać, nie odniósł sukcesu”.
Combs złożył skargę do szefa Diageo, Ivana Menezesa.
„DeLeón nadal jest sabotowany przez kierownictwo i zaniedbania Diageo”, napisał do dyrektora naczelnego Ivana Menezesa w 2020 roku, zgodnie z aktami sądowymi.
Menezes odpowiedział, mówiąc Combsowi, że jest zaangażowany w zresetowanie relacji i podziękował mu za bycie „kluczowym motorem sukcesu Cîroc” poprzez bycie „mistrzem narodu afroamerykańskiego”, zgodnie z aktami sądowymi.
Diageo zaprzeczył zarzutom Combsa o dyskryminację rasową lub zaniedbanie marki.
„To jest spór biznesowy i jesteśmy zasmuceni, że pan Combs zdecydował się przekształcić tę sprawę w coś innego” – powiedział rzecznik Diageo dla The Post.
„Nasze niezłomne zaangażowanie na rzecz różnorodności w naszej firmie i społecznościach, którym służymy, traktujemy bardzo poważnie”.
„Kategorycznie zaprzeczamy postawionym zarzutom i będziemy energicznie bronić się na odpowiednim forum” – dodał rzecznik.
Post poprosił Combs o komentarz.
W 2007 roku Combs i Diageo połączyli siły, aby stworzyć Cîroc, który stał się bestsellerem.
Sześć lat później obaj starali się wykorzystać rosnącą popularność tequili i utworzyli spółkę joint venture, która przejęła DeLeón, mało znaną markę, sprzedawaną w niektórych barach po 1000 dolarów za butelkę.
W 2017 roku Diageo zgodziło się zapłacić do 1 miliarda dolarów za Casamigos, najlepiej sprzedającą się markę tequili, na której czele stoi Clooney i jego partner biznesowy Rande Gerber.
Portfolio Diageo obejmuje również Don Julio.
Według źródeł branżowych cytowanych przez Journal, te dwie marki stanowiły prawie 25% z 11,7 miliarda dolarów sprzedaży tequili w zeszłym roku.
Tymczasem DeLeon zajął 28. miejsce, reprezentując 0,4% sprzedaży tequili w 2022 r., podał dziennik.
Według skargi Diddy twierdził, że DeLeón był chronicznie niedostępny i został sparaliżowany przez niewielki zasięg dystrybucji.
Skarga ma na celu zmuszenie Diageo do przestrzegania umowy joint-venture z 2013 roku i innych umów podpisanych między obiema stronami, zgodnie z dziennikiem.
„Przez ponad 15 lat utrzymywaliśmy produktywną i obopólnie korzystną współpracę z panem Combsem przy różnych przedsięwzięciach biznesowych, dokonując znaczących inwestycji, które przyniosły sukces finansowy wszystkim zaangażowanym” – powiedział rzecznik.
„Jesteśmy rozczarowani, że nasze wysiłki zmierzające do polubownego rozwiązania tego sporu biznesowego zostały zignorowane, a pan Combs zdecydował się zaszkodzić produktywnemu i cenionemu partnerstwu”.
Rzecznik dodał: „Chociaż szanujemy pana Combsa jako artystę i przedsiębiorcę, jego zarzuty są bezpodstawne i jesteśmy przekonani, że fakty pokażą, że był traktowany sprawiedliwie”.
Z przewodami pocztowymi