Marketing

Direct Mail ma chwilę

  • 3 maja, 2023
  • 4 min read
Direct Mail ma chwilę


Poczta ślimakowa tak naprawdę nigdy nie umarła. Po prostu wrócił do swojej skorupy podczas boomu na reklamę cyfrową. Podczas pandemii popularne stało się pisanie listów i wysyłanie kartek. Jednak poza tym marki działające w wielu lokalizacjach dostrzegają, że dobra, staromodna pocztówka lub poczta bezpośrednia mogą mieć wartość.

W rzeczywistości 58% marketerów przeznaczyło większy budżet marketingowy na direct mail w 2023 niż w 2022. Blisko 60% marek korzystających z direct mail odnotowuje solidny zwrot z inwestycji. Kiedy poczta jest uwzględniona w większej kampanii, zwrot z inwestycji poprawia się o 12%.

Wskaźniki zaangażowania w przypadku marketingu w formie papierowej mogą sięgać nawet 96%. Postępy w drukowaniu i personalizacji umożliwiają marketerom bardziej ukierunkowane i szczegółowe komunikaty i mogą być wykorzystywane do kierowania ruchu do witryn sklepowych — zarówno fizycznych, jak i internetowych.

Całkowity wolumen poczty w 2022 r. wyniósł 33,5 miliarda sztuk — nieco mniej (0,4%) niż w 2021 r.

Mówi się, że poczta bezpośrednia ma korzenie w starożytnym Egipcie, ale szybko przenieśmy się do lat 60. XX wieku, kiedy technologia druku umożliwiła skalowanie branży. Przed narodzinami Internetu sprzedawcy bezpośredniej poczty wypełniali skrzynki pocztowe konsumentów katalogami, ofertami kart kredytowych i rozległym obszarem sprytnych konfiguracji.

Warto przeczytać!  37. doroczny festiwal Performance Mix odbędzie się w czerwcu w Nowym Jorku

Teraz direct mail jest częścią całej mieszanki marketingowej. Zaliczki obejmują:

  • Zdolność do hiperpersonalizacji wiadomości, w tym możliwość ekonomicznego wysyłania wiadomości e-mail do zaledwie kilku osób i kierowania określonych ofert i kreatywnych zabiegów do różnych osób.
  • Wyzwalane programy pocztowe wykorzystują dane klientów do wysyłania papierowych wiadomości dotyczących kluczowych wydarzeń z życia, dat wygaśnięcia lub zakupów online lub zachowań związanych z przeglądaniem.
  • Powszechne stosowanie kodów QR przenosi ruch z papieru na ekran.
  • Powstanie „zautomatyzowanego wręczania prezentów”. Firmy takie jak Sendoso korzystają z platform opartych na chmurze, aby umożliwić kierownikom ds. sprzedaży i marketerom wysyłanie wiadomości i smakołyków do potencjalnych i lojalnych klientów.

Joy Gendusa, założyciel PostcardMania, odnotowuje wzrost przychodów o 20% rok do roku i sprzedaż na poziomie blisko 100 mln USD. Mówi: „Jako ludzie, nasze mózgi są zaprogramowane do lepszego przetwarzania namacalnych i materialnych bodźców”. Jej firma tworzy zautomatyzowane kampanie zautomatyzowane, uruchamiane przez specjalne wydarzenia z życia, zachowanie w sklepie oraz zachowania związane z przeglądaniem i kupowaniem online.

Wśród wyzwań, przed którymi stoją marketerzy bezpośredni, znajdują się rosnące koszty wysyłki i zrównoważone praktyki biznesowe, które niechętnie patrzą na marnotrawstwo papieru. Wielu profesjonalistów pracuje obecnie w domu i może nie chcieć, aby ich osobiste skrzynki pocztowe były wypełnione komunikacją biznesową.

Warto przeczytać!  10 strategii marketingowych e-commerce dla Twojej firmy

Jednak w przypadku sprzedawców detalicznych działających w wielu lokalizacjach poczta bezpośrednia może skutecznie wzbogacić marketing-mix.

  1. Zapewnij sobie baza danych jest czysta i aktualna w celu wyeliminowania zmarnowanego drukowania i opłat pocztowych. Błędy związane z personalizacją mogą również zaszkodzić Twojej marce, dlatego kluczem jest kontrola jakości.
  2. Myśl kreatywnie o formatach i przekazach. Możliwości jest mnóstwo, od prostych kartek pocztowych, przez trójwymiarowe przesyłki pocztowe, po rozbudowane konfiguracje zawierające osadzone wideo.
  3. Rozpiętości uwagi są krótkie, więc staraj się, aby wiadomości były proste i bezpośredniejak w przypadku komunikacji online.
  4. Zwróć uwagę na czas i zintegruj swoją pocztę z zachowaniami online, aby zapewnić bezproblemową obsługę.
  5. W przypadku marek działających w wielu lokalizacjach poczta bezpośrednia może stworzyć bardziej spersonalizowane i elastyczne doświadczenie lokalne dla kupujących i przeglądarek. Na przykład specjalne oferty urodzinowe i lojalnościowe, ogłoszenia o lokalnych wydarzeniach, a nawet zwykłe podziękowania od kierownika sklepu za powtarzające się lub duże zakupy mogą sprawić, że odbiorca poczuje się związany i doceniony, budując lojalność wobec marki.

Przy stale rosnącej liczbie e-maili i ciągłym strumieniu wiadomości w mediach społecznościowych powrót do starożytnej taktyki może potencjalnie zostać dostosowany do przełomowej nowoczesnej strategii.

Warto przeczytać!  Clarks wkracza do Metaverse. Dlatego.


Źródło