Rozrywka

Disney i Epic Games stworzą ekspansywny i otwarty wszechświat gier i rozrywki połączony z Fortnite

  • 7 lutego, 2024
  • 7 min read
Disney i Epic Games stworzą ekspansywny i otwarty wszechświat gier i rozrywki połączony z Fortnite


Walt Disney Company i Epic Games będą współpracować nad zupełnie nowym uniwersum gier i rozrywki, które jeszcze bardziej poszerzy zasięg ukochanych historii i doświadczeń Disneya. W ramach wieloletniego projektu Disney zainwestuje także 1,5 miliarda dolarów w nabycie udziałów w Epic Games. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, w tym zgodom organów regulacyjnych.

Oprócz zapewniania światowej klasy gier i współpracy z Fortnite, nowy, trwały wszechświat zaoferuje konsumentom wiele możliwości grania, oglądania, robienia zakupów i interakcji z treściami, postaciami i historiami z filmów Disney, Pixar, Marvel, Gwiezdne Wojny , Avatar i inne. Gracze, gracze i fani będą mogli tworzyć własne historie i doświadczenia, wyrażać swój fandom w charakterystyczny dla Disneya sposób i dzielić się treściami w sposób, który im się podoba. Całość będzie napędzana silnikiem Unreal Engine.

„Nasza nowa, ekscytująca współpraca z Epic Games połączy ukochane marki i franczyzy Disneya z niezwykle popularną grą Fortnite w nowym, transformacyjnym świecie gier i rozrywki” – powiedział Robert A. Iger, dyrektor generalny The Walt Disney Company. „To oznacza największe w historii Disneya wejście w świat gier i oferuje znaczące możliwości wzrostu i ekspansji. Nie możemy się doczekać, aż fani poznają historie i światy Disneya, które kochają, w nowy, przełomowy sposób.”

„Disney był jedną z pierwszych firm, które uwierzyły w potencjał połączenia swoich światów z naszym w Fortnite i korzystają z silnika Unreal Engine w całym swoim portfolio” – powiedział Tim Sweeney, dyrektor generalny i założyciel Epic Games. „Teraz współpracujemy nad czymś zupełnie nowym, aby zbudować trwały, otwarty i interoperacyjny ekosystem, który zjednoczy społeczności Disneya i Fortnite”.

„Umożliwi nam to zgromadzenie naszej niesamowitej kolekcji historii i doświadczeń z całej firmy dla szerokiego grona odbiorców w sposób, o jakim wcześniej tylko marzyliśmy” – powiedział Josh D’Amaro, prezes Disney Experiences. „Wiodąca w branży technologia Epic Games i otwarty ekosystem Fortnite pomogą nam dotrzeć do konsumentów tam, gdzie się znajdują, aby mogli nawiązać kontakt z Disneyem w sposób, który jest dla nich najbardziej odpowiedni”.

Warto przeczytać!  Will.i.am o pracy z Britney Spears nad „Mind Your Business” – Variety
Disney i Epic Games będą współpracować nad zupełnie nowym uniwersum gier i rozrywki.
Pogłębianie relacji Epic Games i Disneya

Disney i Epic Games zaangażowały setki milionów graczy poprzez integrację zawartości Fortnite, współpracę sezonową, aktywacje w grach i wydarzenia na żywo, w tym Marvel Wojna Nexusa z Galactusemktóra przyciągnęła ponad 15,3 miliona graczy jednocześnie.

Silnik Unreal Engine jest używany do tworzenia zasobów i treści w całym portfolio Disneya, w tym przy tworzeniu gier wideo, takich jak Serca Królestwa 3 I Gwiezdne Wojny Jedi: Ocalały; w montażu i animacji filmowej na potrzeby filmu i transmisji strumieniowej; oraz przy tworzeniu ponad 15 atrakcji w parkach Disneya, takich jak Millennium Falcon: Smugglers Run at Gwiezdne Wojny: Krawędź Galaktyki.

Wszystko to opiera się na udziale Epic Games w programie Disney Accelerator 2017, którego celem jest wywarcie wpływu na przyszłość technologii i rozrywki.

Rozwój branży gier i sukces gier Disneya

Cyfrowy świat rośnie i ewoluuje, a ponad 3 miliardy graczy na całym świecie chce bezpiecznie i płynnie poruszać się między kochanymi światami, uwolnić swoją kreatywność i doświadczyć wspaniałej rozgrywki.

Działalność gier Disneya w dalszym ciągu zapewnia dobre wyniki, odkąd w 2016 r. przeszła na model biznesowy polegający na licencjonowaniu. Disney jest wiodącym licencjodawcą gier współpracującym z najlepszymi w swojej klasie twórcami i wydawcami, w tym nad najlepiej sprzedającą się grą o superbohaterach wszechczasów, Marvel’s Spider-Man. Licencjonowane gry Disneya zdobyły w 2023 r. ponad 150 nominacji do nagród, zwycięstw i innych wyróżnień, w tym wiele nominacji do Gry Roku dla Marvel’s Spider-Man 2. Gry mobilne Disneya mają 1,5 miliarda instalacji na całym świecie, a do tej pory dziewięć franczyz gier Disneya przyniosło sprzedaż o wartości ponad 1 miliarda dolarów. W USA, największym na świecie rynku gier, licencjonowane tytuły Disneya regularnie trafiają na coroczną listę 10 bestsellerów.

Warto przeczytać!  Oferta filmów Netflixa na 2023 rok wygląda raczej skromnie

O firmie Walt Disney Company

The Walt Disney Company wraz ze swoimi spółkami zależnymi i stowarzyszonymi jest wiodącym, zróżnicowanym międzynarodowym przedsiębiorstwem rozrywkowym i medialnym, obejmującym trzy główne segmenty biznesowe: rozrywkę, sport i przeżycia. Disney jest spółką notowaną na Dow 30, a jej roczne przychody w roku finansowym 2023 wyniosły 88,9 miliarda dolarów.

WYPOWIEDZI PROGNOZUJĄCE

Terminy „Firma”, „my” i „nasz” są używane poniżej w odniesieniu do spółki The Walt Disney Company i spółek zależnych, za pośrednictwem których faktycznie prowadzone są różne jej rodzaje działalności.

Niektóre stwierdzenia i informacje zawarte w niniejszym komunikacie mogą stanowić „stwierdzenia wybiegające w przyszłość” w rozumieniu ustawy o reformie przepisów prawnych dotyczących papierów wartościowych z 1995 r., w tym stwierdzenia dotyczące oczekiwań, przekonań, planów, strategii, perspektyw lub prognoz biznesowych lub finansowych Spółki, trendów, przyszłe możliwości i czynniki wzrostu; przyszłe oferty produktów lub usług (w tym charakter, terminy i ceny), nastroje konsumentów, priorytety lub popyt i czynniki napędzające; nasze oczekiwane korzyści ze współpracy z Epic Games oraz inne oświadczenia, które nie mają charakteru historycznego. Stwierdzenia te zostały sporządzone na podstawie poglądów i założeń Spółki dotyczących przyszłych zdarzeń i wyników biznesowych oraz planów obowiązujących na dzień składania tych stwierdzeń. Firma nie ma obowiązku aktualizowania tych stwierdzeń, chyba że wymagają tego obowiązujące przepisy prawa lub regulacje, a także nie należy nadmiernie polegać na stwierdzeniach dotyczących przyszłości.

Rzeczywiste wyniki mogą znacząco różnić się od wyników wyrażonych lub sugerowanych. Różnice takie mogą wynikać z działań podejmowanych przez Spółkę, w tym z inicjatyw restrukturyzacyjnych, strategicznych lub innych decyzji biznesowych, a także ze zdarzeń niezależnych od Spółki, w tym: wystąpienia późniejszych zdarzeń; pogorszenie krajowych lub światowych warunków gospodarczych lub brak poprawy warunków zgodnie z oczekiwaniami; pogorszenie warunków konkurencji lub presja ze strony konkurencji, w tym konkurencja w zakresie tworzenia lub nabywania treści; konkurencja o talenty i konkurencja o przychody z reklam; preferencje konsumentów i akceptacja naszych treści, ofert, modelu cenowego i podwyżek cen, a także odpowiadające im przyrosty i rezygnacje abonentów, a także rynek sprzedaży reklam w naszych usługach skierowanych bezpośrednio do konsumentów i sieciach liniowych; problemy zdrowotne i ich wpływ na naszą działalność i produkcję; wydarzenia międzynarodowe, polityczne lub wojskowe; zmiany regulacyjne i prawne; rozwój technologiczny; rynki pracy i działalność, w tym przestoje w pracy; niekorzystne warunki pogodowe lub klęski żywiołowe; i dostępność treści. Takie zmiany mogą w dalszym ciągu wpływać na ogólną działalność związaną z rozrywką, podróżami i wypoczynkiem i mogą między innymi wpływać (lub w stosownych przypadkach dodatkowo wpływać): na naszą działalność, plany biznesowe lub rentowność, w tym rentowność bezpośrednio do konsumentów; nasze oczekiwane korzyści ze współpracy z Epic Games; popyt na nasze produkty i usługi; wykonywanie treści Spółki; nasza zdolność do tworzenia lub uzyskiwania pożądanych treści na poziomie lub poniżej wartości, jaką przypisujemy treści; rynek reklamy programowej; podatek dochodowy; i wyniki niektórych lub wszystkich przedsiębiorstw Spółki, bezpośrednio lub poprzez ich wpływ na tych, którzy dystrybuują nasze produkty.

Dodatkowe czynniki są określone w Raporcie Rocznym Spółki na formularzu 10-K za rok zakończony we wrześniu 30 grudnia 2023 r., w tym pod nagłówkami „Czynniki ryzyka”, „Omówienie i analiza sytuacji finansowej kierownictwa Stan i wyniki operacji” oraz „Biznes”, raporty kwartalne na formularzu 10-Q, w tym w ramach podpisy „Czynniki ryzyka” oraz „Omówienie i analiza przez kierownictwo sytuacji finansowej i wyników Operations” i późniejsze zgłoszenia do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.


Źródło

Warto przeczytać!  Gloria Steinem wręczy Meghan Markle nagrodę Women of Vision