Rozrywka

Disney jest „bardzo ostrożny” z tworzeniem filmów Star Wars, mówi dyrektor generalny Bob Iger; Marka Marvel nie jest „z natury wyłączona”, ale „Czy potrzebujesz trzeciej lub czwartej” kontynuacji dla każdej postaci?

  • 9 marca, 2023
  • 3 min read
Disney jest „bardzo ostrożny” z tworzeniem filmów Star Wars, mówi dyrektor generalny Bob Iger;  Marka Marvel nie jest „z natury wyłączona”, ale „Czy potrzebujesz trzeciej lub czwartej” kontynuacji dla każdej postaci?


Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, mówi, że firma nadal jest „bardzo ostrożna” w rozwoju Gwiezdne Wojny filmy fabularne po SoloSoft Box Office, podczas gdy Marvel ponownie zastanawia się nad liczbą postaci z kontynuacji.

Podczas wystąpienia na konferencji Morgan Stanley Technology, Media and Telecom Conference, Igerowi zadano otwarte pytanie dotyczące kondycji marek Lucasfilm, Marvel i Pixar, a także głównej marki Disneya. Kierownik, który wrócił do biura narożnego w listopadzie, zbudował swoją reputację na inżynierii przejęć tych zewnętrznych firm podczas swojej poprzedniej kadencji jako CEO.

„Myślę, że wielu z nich wszystkich – w pewnym sensie wszyscy są moimi dziećmi” — zadumał się kierownik.

W przypadku Marvela, powiedział, „istnieje 7000 postaci, jest o wiele więcej historii do opowiedzenia. To, na co musimy patrzeć w przypadku Marvela, niekoniecznie dotyczy ilości opowiadanych historii Marvela, ale ile razy wracamy do studni w przypadku niektórych postaci. Sequele zazwyczaj dobrze się u nas sprawdzają. Czy potrzebujesz na przykład trzeciego i czwartego, czy może czas zwrócić się do innych postaci?

Warto przeczytać!  Cillian Murphy pomijał obiady z obsadą z powodu diety „Oppenheimera”.

POWIĄZANE: Szef Disneya, Bob Iger, mówi, że ocena długoterminowej wartości Hulu jako punktu decyzyjnego przy podejściu Comcast jest „bardzo trudna”

Iger nie sprecyzował, ale jego komentarze pojawiły się niecałe trzy tygodnie po premierze wpisu Marvel Cinematic Universe Ant-Man i Osa: Quantumania. Trzeci film Ant-Mana zarobił ponad 600 milionów dolarów na całym świecie, ale spotkał się z chłodną reakcją krytyków i odnotował 69% spadek w drugi weekend w Stanach Zjednoczonych, największy ze wszystkich dotychczasowych tytułów MCU.

„Nie ma nic nieodłącznie związanego z marką Marvel” — podkreślił Iger. „Myślę, że musimy po prostu przyjrzeć się, jakie postacie i historie wydobywamy. Jeśli spojrzysz na trajektorię Marvela w ciągu najbliższych pięciu lat, będzie dużo nowości. Zamierzamy wrócić do Mściciele franczyzy z zupełnie nowym zestawem Avengers, na przykład.

POWIĄZANE: Bob Iger mówi, że parki rozrywki Disneya były wycenione zbyt wysoko w „Zapał do wzrostu zysków” – to „marka, która musi być dostępna”

Tak daleko jak Gwiezdne Wojny, Iger powiedział, że „rozczarowujące” zwroty kasowe w 2018 r Solo, jeden z dwóch samodzielnych filmów zintegrowanych z trzema częściami „sagi”, „zatrzymał nas” pod względem prac fabularnych. Kierownictwo ustaliło, że „być może kadencja była trochę zbyt agresywna” – dodał. Disney „wciąż się rozwija Gwiezdne Wojny filmy” – kontynuował Iger, ale „będziemy mieć pewność, że kiedy będziemy robić jeden, to będzie ten właściwy. Więc jesteśmy tam bardzo ostrożni”.

Warto przeczytać!  Disney's Splash Mountain jest zamknięty, ale popyt na pamiątki rośnie

Odcinkowy serial oparty na Gwiezdne Wojny mitologia, m.in Mandalorianin, Andor i kilku innych odniosło „niezwykły sukces” — zauważył dyrektor generalny.

POWIĄZANE: Comcast „Happy” sprzedaje udziały Hulu Disneyowi w miarę zbliżania się terminu; Inne opcje „W naszych umysłach musi być lepiej niż to”

Iger powiedział, że główna marka Disneya pozostaje „bardzo silną, z pewnością najpotężniejszą marką w dziedzinie rozrywki rodzinnej” 100 lat po jej utworzeniu. Nadchodząca wersja live-action Mała Syrenka, powiedział, świadczy o sile Disneya. „Myślę, że kiedy to zobaczysz, przypomni ci, jak silna jest marka” – powiedział.


Źródło