Biznes

Disney+ koniec współdzielenia konta podwyżka cena w Polsce pakiet reklama

  • 10 sierpnia, 2023
  • 4 min read
Disney+ koniec współdzielenia konta podwyżka cena w Polsce pakiet reklama


Szef Disneya Bob Iger na wideokonferencji inwestorskiej stwierdził, że koncern na razie analizuje zasady dotyczące współdzielenie kont na jego wszystkich platformach streamingowych: Disney+ (i jego indyjskiej wersji Hotstar), ESPN+ i Hulu.


Mamy już możliwości techniczne, żeby monitorować większość takich aktywności. Nie podam konkretnych liczb, poza stwierdzeniem, że sprawa jest znacząca – powiedział. Podkreślił, że strategia w tym zakresie jest dla firmy prawdziwym priorytetem.


Więcej informacji Disney ma przekazać do końca br., a pierwsze rozwiązania ograniczające udostępnianie przez subskrybentów kont osobom spoza ich gospodarstw domowych pojawią się w przyszłym roku. Wtedy mają być już widoczne efekty biznesowe tych działań.


Netflix w połowie ub.r. platforma zaczęąa testować Argentynie, Salwadorze, Gwatemali, Hondurasie i Republice Dominikany dodatkową opłatę (2,99 dolarów miesięcznie) dla subskrybentów, którzy dzielą się dostępem do swoich kont z osobami spoza ich gospodarstw domowych. Równocześnie blokowano dostęp użytkownikom korzystającym z czyichś kont.


Potem testy objęły inne kraje: Kanadę, Nową Zelandię, Hiszpanię i Portugalię, a w czerwcu rozwiązanie wprowadzono ponad 100 krajach, m.in. USA i Polsce (u nas dodatkowa opłata wynosi 9,99 zł).

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i udziałów, Wiadomości ekonomiczne i finansowe, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Live IPO News


Pakiet reklamowy Disney+ w kolejnych krajach


Z początkiem listopada br. na Disney+ pakiet, w którym przy treściach emitowane są reklamy, pojawi się na kolejnych rynkach: w Kanadzie (będzie kosztował 7,99 dolarów miesięcznie) oraz wybranych krajach w Europie (w cenie 4,99 funtów lub 5,99 euro). Nie podano, w których konkretnie państwach europejskich będzie dostępny.


– Szybkie temp wzrostu naszych pakietów reklamowych w USA pokazuje znaczenie dostarczania konsumentom wyboru, elastyczności i wartości – podkreślił Joe Earley, szef pionu streamingowego i rozrywkowego w Disneyu.


W USA do końca czerwca pakiet z reklamami, wprowdzony w połowie ub.r., wykupiło 3,3 mln użytkowników, czyli 40 proc. wszystkich nowych subskrybentów platformy w tym kraju.



Wyższe ceny Disney+ w Polsce


Obecni subskrybenci będą mogli pozostać przy obecnych pakietach, których ceny wzrosną w grudniu albo przenieść się do pakietu reklamowego.




W Polsce ceny subskrypcji Disney+ zwiększą się:

– z 28,99 do 37,99 zł miesięcznie,

– z 289,90 do 379,90 zł za rok.

Warto przeczytać!  Akcje do kupienia: Tata Motors i L&T wśród 9 spółek, które w krótkim okresie mogą przynieść dwucyfrowe zyski, twierdzą analitycy


6 grudnia ceny dostępu do platformy zwiększą się w wielu krajach europejskich.



W naszym kraju Disney+ jest obecny od czerwca ub.r. W lipcu br. platformę odwiedziło 3,62 mln polskich użytkowników, spędzając średnio po 2 godziny, 14 minut i 52 sekundy, co dało 6,72 proc. udziału w czasie korzystania ze wszystkich platform streamingowych (dane z badania Mediapanel).


W USA pakiety bez reklam na wszystkich platformach Disneya zdrożeją 12 października (w poniższej grafice oznaczono to gwiazdkami). Przykładowo na Disney+ cena wzrośnie o 27 proc. do 13,99 dolarów miesięcznie, a na Hulu – o 20 proc. do 17,99 dolarów. Natomiast 6 września pojawi się nowy pakiet: Disney+ i Hulu kosztujący 19,99 dolarów miesięcznie.



0,8 mln więcej subskrybentów Disney+


Pion streamingowy koncernu zwiększył rok do roku kwartalne przychody o 9 proc. do 5,52 mld dolarów, a jego strata operacyjna zmalała z 1,06 mld do 512 mln dolarów. W sprawozdaniu zaznaczono, że zmalały straty generowane przez platformy Disney+ i ESPN+, a wzrósł zysk Hulu.


W minionym kwartale Disney+ w USA i Kanadzie zanotował spadek liczby subskrybentów z 46,3 do 36 mln, a na pozostałych rynkach – wzrost z 58,6 do 59,7 mln. Natomiast liczba klientów indyjskiej wersji platformy, pod nazwą Hostar, poleciała w dół z 52,9 do 40,4 mln, ponieważ z jej oferty zniknęły transmisje ligi krykietowej.

Warto przeczytać!  Sztuczna inteligencja - korzyści i zagrożenia. Komentarze ekspertów


W USA i Kanadzie średni przychód na subskrybenta Disney+ wzrósł z 7,14 do 7,31 dolarów (m.in. dzięki wyższym przychodom reklamowym), a na pozostałych rynkach – z 5,93 do 6,01 dolarów.


ESPN+ zanotował minimalny spadek (z 25,3 do 25,2 mln), a Hulu – wzrost (z 48,2 do 48,3 mln) liczby subskrybentów.



Cały koncern Disney w zeszłym kwartale przy wzroście przychodów o 4 proc. do 22,33 mld dolarów miał 460 mln dolarów straty netto.


W Polsce Disney+ jest obecny od czerwca ub.r. Subskrypcja kosztuje 28,99 zł miesięcznie, a 289,90 zł w opcji za rok. W lipcu br. platformę odwiedziło 3,62 mln polskich użytkowników, spędzając średnio po 2 godziny, 14 minut i 52 sekundy, co dało 6,72 proc. udziału w czasie korzystania ze wszystkich platform streamingowych (dane z badania Mediapanel).










Źródło