Rozrywka

Disney’s Splash Mountain jest zamknięty, ale popyt na pamiątki rośnie

  • 25 stycznia, 2023
  • 6 min read
Disney’s Splash Mountain jest zamknięty, ale popyt na pamiątki rośnie




CNN

Kultowa przejażdżka Splash Mountain w Walt Disney World została oficjalnie zamknięta, ale zagorzali fani Disneya dołożą wszelkich starań, aby zachować fragmenty atrakcji na zawsze.

Tłumy ludzi zatłoczyły park rozrywki Magic Kingdom w Orlando, aby być świadkami ostatniego biegu atrakcji w stylu rynny z bali 23 stycznia, ubranej we wszelkiego rodzaju gadżety Splash Mountain i gotowej czekać ponad cztery godziny na ostatnią przemoczoną przejażdżkę.

Podczas gdy bardziej politycznie nastawieni fani Disneya uhonorowali tę okazję, walcząc o przyczyny zamknięcia przejażdżki (opartej na niesławnym filmie Disneya „Song of the South” z 1946 r.), inni zabrali się do kupowania, sprzedawania, handlu i popisywania się wszystkim, co Splash Górski towar, który mogli dostać w swoje ręce.

W szczególności woda Splash Mountain wzbudziła duże zainteresowanie w społecznościach internetowych o tematyce eBay i Disney. Eksperci Disneya, którzy rozmawiali z CNN, podejrzewają, że większość z nich to żarty, co nie jest niczym niezwykłym. (Weź Cheeto przypominające goryla Harambe, który rzekomo sprzedano na stronie za prawie 100 000 $ w 2017 r.)

Każdy, kto chce naprawdę zabezpieczyć część tej świętej aqua vitae, powinien uważać: kilka ofert „Splash Mountain Water” ma ten sam obraz, ale zostały wystawione przez różnych sprzedawców. Jedna aukcja żąda ceny wywoławczej w wysokości 5000 USD. Inna oferta, wyraźnie nabijająca się z tego trendu, oferuje „Wielkowartościową torebkę kanapkową z wodą toaletową z toalety Splash Mountain”.

Warto przeczytać!  Joe Rogan jest zmuszony USUNĄĆ część swojego najnowszego podcastu po tym, jak opublikował fałszywy tweet lekarza

CNN skontaktowało się z eBay i Disney Parks w celu uzyskania komentarza.

Ogłoszenia dla

Niezależnie od tego, czy wyprzedaże wody są prawdziwe, pozostają dwie bardzo ważne prawdy:

  • 1. Bywalcy Disneya bardzo emocjonalnie przywiązują się do atrakcji parku.
  • 2. Woda Disneya jest po prostu inna.

Być może jest to poziom chemikaliów potrzebnych do zabicia wszelkich biologicznych horrorów, które są wylewane przez około 57 000 odwiedzających park dziennie. Być może to wieloletnia patyna marynująca się w zakamarkach starożytnych animatroników o pustych oczach na przejażdżkach takich jak Mały świat i Piraci z Karaibów. Ale woda do jazdy Disneya to rzecz wśród fanów, z których wielu przysięga, że ​​mogliby zidentyfikować ten słodki, słodko bromowany zapach w dowolnym miejscu na świecie. Ludzie nawet sprzedają na Etsy świeczki z motywem wodnym Piratów z Karaibów, co wydaje się bezpieczną alternatywą dla słoika z wodą o wątpliwym pochodzeniu.

Dla tych, których sanktuaria Disneya wymagają nieco innej oferty, eBay zauważył również wzrost innych przedmiotów, które są śmieciami jednego człowieka, ale skarbem fanów Splash Mountain. Lokalizacja Walt Disney World jest sponsorowana przez Ziploc od 2018 roku, a przejażdżka oferowała sprytne małe torby, aby rzeczy ludzi były suche. Te torby są teraz w sprzedaży online nawet za 40 USD, co nie jest dużo w wielkim schemacie rzeczy, ale astronomiczne dla pojedynczego rynku toreb Ziploc. Repliki rekwizytów z zestawów ustawionych wzdłuż (niezwykle długiej) kolejki do przejażdżki trafiły na aukcję w dniach poprzedzających zamknięcie przejażdżki, podobnie jak odznaki członków obsady, stare papierowe przepustki, plastikowe kubki i prasowane grosze.

Warto przeczytać!  Taylor Swift mogłaby dostać się z Tokio na Super Bowl. Znalezienie prywatnego parkingu dla odrzutowców jest trudne.

Jeśli wydaje się to dużo – być może za dużo – nie znasz zbyt dobrze Disney World.

Według uczestników, scena wokół przejażdżki, która znajdowała się w obszarze Frontierland o tematyce zachodniej w Magic Kingdom Park w Orlando, była po części uroczystością, po części pogrzebem i była całkowicie wypełniona.

Clint Gamache, założyciel serwisu informacyjnego ThrillGeek, był obecny na uroczystościach. Przez cały dzień widział pluszowe lalki z postaciami Splash Mountain ustawione wzdłuż mostu prowadzącego do przejażdżki, pozostawione przez fanów jako hołd. Widział także grupy noszące domowej roboty koszule Splash Mountain z napisami takimi jak „Last Splash”, co nie było zaskakującą iteracją rozległego przemysłu chałupniczego szytej na zamówienie odzieży podróżniczej Disneya.

„Towary w parku dla Splash Mountain były wyprzedane od miesięcy” – powiedział CNN. „Gdy tylko w zeszłym roku ogłoszono, że przejażdżka się kończy, ludzie kupują wszystkie towary, jakie mogą dostać w swoje ręce”. Podczas gdy niektórym kolekcjonerom niewątpliwie kierowała nostalgia, łup Disney Parks ma zdecydowanie najemniczą stronę, która może osiągać dziwaczne ceny na rynkach używanych.

Gamache mówi, że był na zamknięciach innych przejażdżek i zauważył, że ostatni dzień Splash Mountain wydawał się mieć mniej oficjalnych fanfar niż, powiedzmy, zamknięcie kultowej Wielkiej Przejażdżki Filmowej w Disney’s Hollywood Studios w 2017 roku.

Warto przeczytać!  Austin Butler wspomina Lisę Marie Presley po nominacji do Oscara Elvisa

Nie zabrakło jednak sentymentalizmu.

„Nostalgia to wielka rzecz dla Disneya” — mówi. „Jest tak wielu ludzi, którzy mają tak wiele wspomnień związanych z pewną jazdą. Kiedy po drodze przejażdżka się kończy, cała ta nostalgia i wszystkie te emocje wracają”.

Gdy dzień zbliżał się do wieczora, Gamache mówi, że małe grupy ludzi zatrzymywały się, aby obserwować jazdę i kibicować kłodom, gdy spadały z atrakcji.

T-shirty, widowisko, historie; wszystkie są absolutnie równe kursowi, jeśli chodzi o fandom Disney Park. Pojedyncza postać podczas jednej przejażdżki może zainspirować nieskończoną wiedzę i towary. Splash Mountain była jedną z dłuższych, bardziej zaangażowanych przejażdżek w Walt Disney World, trwającą od 10 do 11 minut, pełną muzyki i animatronicznych wybryków Br’er Rabbit i jego nemezis, Br’er Fox i Br’er Bear. Wszystkie te postacie pojawiają się w „Song of the South”. Film był szeroko krytykowany przez dziesięciolecia za to, co NAACP nazwał kiedyś „niebezpiecznie gloryfikowanym obrazem niewolnictwa”.

Lokalizacja Orlando ma zostać ponownie otwarta w 2024 roku jako atrakcja tematyczna „Księżniczka i żaba” o nazwie Tiana’s Bayou Adventure. Oczekuje się, że przejażdżka Splash Mountain w Disneylandzie w Anaheim w Kalifornii zostanie zamknięta w późniejszym terminie. Nie ogłoszono żadnych planów dotyczących wersji w Tokyo Disneyland.


Źródło