Technologia

DJI rozszerza działalność o rowery elektryczne i systemy napędowe

  • 3 lipca, 2024
  • 3 min read
DJI rozszerza działalność o rowery elektryczne i systemy napędowe


DJI wkracza na rynek rowerów elektrycznych w wielkim stylu dzięki nowemu systemowi napędowemu Avinox i marce rowerów elektrycznych Amflow. Firma najbardziej znana ze swoich dronów wprowadza na rynek swój pierwszy rower elektryczny — elektryczny rower górski Amflow PL z włókna węglowego — przed końcem roku, wyposażony w silnik Avinox z napędem środkowym i szybko ładującą się baterię. Ma tak wiele inteligentnych i wydajnych funkcji zamkniętych w stosunkowo lekkim rowerze elektrycznym, że powinien przyciągnąć uwagę konkurentów, takich jak Bosch i Specialized.

Jako pokaz nowego systemu napędowego Avinox firmy DJI, rower elektryczny Amflow PL charakteryzuje się imponującym momentem obrotowym 120 Nm i mocą doładowania na żądanie 1000 W, co pozwala pokonywać nawet najbardziej strome wzniesienia. Poza tym jego „niezwykle cichy” silnik środkowy ma moc znamionową 250 W i szczytową 850 W. Jego wyjmowana bateria 800 Wh może szybko naładować się od zera do 75 procent w ciągu zaledwie 1,5 godziny przy użyciu ładowarki GaN 2A/508 W firmy Amflow.

Pomimo tak dużej mocy i pojemności akumulatora, Amflow PL waży zaledwie 19,2 kg (nieco ponad 42 funty), częściowo dzięki ramie z włókna węglowego o wadze 2,27 kg i układowi napędowemu Avinox o wadze 2,52 kg.

Warto przeczytać!  Jak zaplanować e-mail w Gmailu

Rower ma dwucalowy kolorowy wyświetlacz dotykowy OLED zintegrowany z ramą i aplikację Avinox do bezprzewodowego dostępu do roweru i wszystkich danych dotyczących jazdy. Rower uruchomi alarm w przypadku problemów i powiadomi Cię o swojej lokalizacji w aplikacji. Ma cztery tryby wspomagania pedałowania, w tym tryb automatyczny, który dostosowuje dostarczanie mocy na podstawie oporu jazdy. Uzupełnieniem najważniejszych elementów jest port ładowania USB do telefonu lub komputera rowerowego, pełny system zawieszenia firmy Fox i rama, która może pomieścić zarówno tylne koła 27,5-calowe, jak i 29-calowe.

„Nasze doświadczenie w technologii akumulatorów i silników zgromadzone w dronach i systemach stabilizacji kamer doprowadziło nas do stworzenia Avinox” — mówi Christina Zhang, starszy dyrektor ds. strategii korporacyjnej w DJI. „Dla DJI naturalnym ruchem jest ekspansja na ten obszar, ponieważ opanowaliśmy technologie niezbędne dla systemu roweru elektrycznego pod względem niezawodnego rozwoju silnika, zarządzania akumulatorem, projektowania mechanicznego i inżynierii”.

Firma rozwijała również inteligentne rozwiązania do jazdy dla samochodów w Chinach w ciągu ostatnich kilku lat, z których niektóre można już znaleźć w kilku modelach samochodów. Niedawno firma rozszerzyła swoją działalność na rynek dużych baterii konsumenckich, uruchamiając swoje pierwsze stacje zasilania.

Warto przeczytać!  Microsoft przedstawia mapę drogową superkomputerów kwantowych

Oczekuje się, że Amflow PL zostanie dostarczony w czwartym kwartale. DJI mówi mi, że mogę spodziewać się ceny gdzieś pomiędzy 7000 a 12 000 euro (7500 a 12 850 dolarów), co stawia go w bezpośredniej konkurencji z wysokiej klasy elektrycznymi motocyklami sportowymi, takimi jak seria Turbo Specialized. DJI mówi, że Amflow PL będzie dostępny u autoryzowanych dealerów w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Australii „między innymi”.


Źródło