DJI rozszerza działalność o rowery elektryczne i systemy napędowe
![DJI rozszerza działalność o rowery elektryczne i systemy napędowe](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/07/Bike_integration-770x470.jpg)
DJI wkracza na rynek rowerów elektrycznych w wielkim stylu dzięki nowemu systemowi napędowemu Avinox i marce rowerów elektrycznych Amflow. Firma najbardziej znana ze swoich dronów wprowadza na rynek swój pierwszy rower elektryczny — elektryczny rower górski Amflow PL z włókna węglowego — przed końcem roku, wyposażony w silnik Avinox z napędem środkowym i szybko ładującą się baterię. Ma tak wiele inteligentnych i wydajnych funkcji zamkniętych w stosunkowo lekkim rowerze elektrycznym, że powinien przyciągnąć uwagę konkurentów, takich jak Bosch i Specialized.
Jako pokaz nowego systemu napędowego Avinox firmy DJI, rower elektryczny Amflow PL charakteryzuje się imponującym momentem obrotowym 120 Nm i mocą doładowania na żądanie 1000 W, co pozwala pokonywać nawet najbardziej strome wzniesienia. Poza tym jego „niezwykle cichy” silnik środkowy ma moc znamionową 250 W i szczytową 850 W. Jego wyjmowana bateria 800 Wh może szybko naładować się od zera do 75 procent w ciągu zaledwie 1,5 godziny przy użyciu ładowarki GaN 2A/508 W firmy Amflow.
Pomimo tak dużej mocy i pojemności akumulatora, Amflow PL waży zaledwie 19,2 kg (nieco ponad 42 funty), częściowo dzięki ramie z włókna węglowego o wadze 2,27 kg i układowi napędowemu Avinox o wadze 2,52 kg.
Rower ma dwucalowy kolorowy wyświetlacz dotykowy OLED zintegrowany z ramą i aplikację Avinox do bezprzewodowego dostępu do roweru i wszystkich danych dotyczących jazdy. Rower uruchomi alarm w przypadku problemów i powiadomi Cię o swojej lokalizacji w aplikacji. Ma cztery tryby wspomagania pedałowania, w tym tryb automatyczny, który dostosowuje dostarczanie mocy na podstawie oporu jazdy. Uzupełnieniem najważniejszych elementów jest port ładowania USB do telefonu lub komputera rowerowego, pełny system zawieszenia firmy Fox i rama, która może pomieścić zarówno tylne koła 27,5-calowe, jak i 29-calowe.
„Nasze doświadczenie w technologii akumulatorów i silników zgromadzone w dronach i systemach stabilizacji kamer doprowadziło nas do stworzenia Avinox” — mówi Christina Zhang, starszy dyrektor ds. strategii korporacyjnej w DJI. „Dla DJI naturalnym ruchem jest ekspansja na ten obszar, ponieważ opanowaliśmy technologie niezbędne dla systemu roweru elektrycznego pod względem niezawodnego rozwoju silnika, zarządzania akumulatorem, projektowania mechanicznego i inżynierii”.
Firma rozwijała również inteligentne rozwiązania do jazdy dla samochodów w Chinach w ciągu ostatnich kilku lat, z których niektóre można już znaleźć w kilku modelach samochodów. Niedawno firma rozszerzyła swoją działalność na rynek dużych baterii konsumenckich, uruchamiając swoje pierwsze stacje zasilania.
Oczekuje się, że Amflow PL zostanie dostarczony w czwartym kwartale. DJI mówi mi, że mogę spodziewać się ceny gdzieś pomiędzy 7000 a 12 000 euro (7500 a 12 850 dolarów), co stawia go w bezpośredniej konkurencji z wysokiej klasy elektrycznymi motocyklami sportowymi, takimi jak seria Turbo Specialized. DJI mówi, że Amflow PL będzie dostępny u autoryzowanych dealerów w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Australii „między innymi”.