Filmy

Dlaczego Disney+ może się rozwijać pomimo spadku oglądalności Star Wars

  • 16 lipca, 2024
  • 5 min read
Dlaczego Disney+ może się rozwijać pomimo spadku oglądalności Star Wars


Oglądalność seriali z serii „Gwiezdne wojny” wyprodukowanych dla Disney+ spadła gwałtownie do rozmiarów Gwiazdy Śmierci.

Disney poszukuje nowego, przebojowego serialu oryginalnego „Gwiezdne wojny” ponad cztery i pół roku po „The Mandalorian”, który odegrał kluczową rolę w sukcesie premiery Disney+.


Gwiezdne Wojny Luminate

Rozświetlić



W rzeczywistości najnowszy oryginalny serial Star Wars Disneya, „The Acolyte”, zmierza w kierunku stania się zdecydowanie najmniej oglądanym serialem telewizyjnym z udziałem aktorów w historii franczyzy, według Luminate. O ile nie nastąpi poważna zmiana, finał sezonu serialu 16 lipca może również być finałem serii.

Jak wynika z ustaleń Luminate, „The Acolyte” rozpoczął się z hukiem – w ciągu pierwszych dwóch dni od premiery w USA obejrzało go ponad 2,9 miliona osób, co czyni go najchętniej oglądaną premierą Disney+ w tym roku.

Jednak spora część widzów nie dotarła do drugiego odcinka. Solidna trzecia wersja wciąż wypada blado w porównaniu do pierwszej, a przy czwartym pokazie prawie połowa widowni „The Acolyte” najwyraźniej się poddała. Słabe recenzje z pewnością nie pomogły.


Akolita Luminate

Rozświetlić



„Pomimo tak silnego początkowego wyniku oglądalność serialu »The Acolyte« drastycznie spadła po premierze trzeciego odcinka w kolejnym tygodniu – oglądalność w ciągu pierwszych dwóch dni spadła o 22%” – napisał Jimmy Doyle, dyrektor ds. rozwoju biznesu filmowego i telewizyjnego w Luminate, w notatce z 12 lipca.

Gwiezdne Wojny mogą się chwiać, ale Disney+ i tak może się utrzymać

Mimo że dyrektorzy Disneya mogą być zaniepokojeni wynikami seriali „Gwiezdne wojny”, przenikliwa zmiana strategii i tak sprawia, że ​​biznes streamingowy Domu Myszy jest w dobrej kondycji.

Choć wiele osób kojarzy Disney+ z rodzinami i wielkimi fanami Gwiezdnych Wojen i Marvela, platforma streamingowa urozmaiciła swoją ofertę, integrując się z Hulu, a wstępne wyniki są obiecujące.

Na początku tego roku Disney zaczął dodawać ogólne oferty Hulu na Disney+ dla tych, którzy wykupili pakiet Disney, który obejmuje te dwa serwisy streamingowe i ESPN+. Ten ruch poprawił doświadczenie użytkownika, pokazując więcej treści i zmniejszając tarcie w dostępie do nich.

Umieszczenie programów i filmów Hulu na Disney+ poszerza ofertę serwisu streamingowego, zmniejszając tym samym jego zależność od franczyz Star Wars i Marvel. Zachęca również klientów do pozostania w subskrypcji, nawet jeśli nie konsumują tak dużo treści Star Wars lub Marvel.

Według firmy badawczej Antenna, pakiet Disneya udowodnił, że drastycznie obniża wskaźnik rezygnacji. Subskrybenci pakietu są znacznie mniej skłonni do rezygnacji niż klienci korzystający z samodzielnej usługi.


Zestaw Disney Antena

Antena



Zachęcanie do zakupu pakietu Disneya, zarówno poprzez zniżki, jak i poprzez ułatwienie przełączania się między Disney+ i Hulu, jeszcze bardziej wzmocni pozycję Domu Myszy w wojnie platform streamingowych.

Disney+ ma już jedną z najbardziej lojalnych baz abonentów, ponieważ Antenna odkryła, że ​​jej udział w zaangażowanych klientach ustępuje jedynie Netflixowi. Warto również zauważyć, że gdy ceny Disney+ wzrosły wraz z wprowadzeniem poziomu reklamowego, 98% klientów zaakceptowało podwyżkę, zauważył Brendan Brady z Antenna podczas rozmowy telefonicznej firmy w drugim kwartale na temat spostrzeżeń dotyczących przesyłania strumieniowego.

Więc chociaż fani Gwiezdnych Wojen mogą być niezadowoleni z „Acolyte” i innych oryginalnych Gwiezdnych Wojen, nie anulują masowo. To powinno dać nową nadzieję dyrektorom streamingowym Disneya.




Źródło

Warto przeczytać!  Filmowa Przyjaźń Deadpoola i Colossusa jest teraz oficjalnym kanonem Marvela (w najciemniejszy możliwy sposób)