Rozrywka

Dlaczego Disney +, Paramount +, Max i inni wyrzucają programy na lewo i prawo

  • 29 czerwca, 2023
  • 8 min read
Dlaczego Disney +, Paramount +, Max i inni wyrzucają programy na lewo i prawo


Taka była obietnica epoki streamingu: możesz mieć wszystko, możesz mieć to wszędzie i możesz mieć wszystko naraz. Zasubskrybuj naszą platformę, a będziesz mieć dostęp do naszej ogromnej biblioteki „treści” na zawsze, na żądanie, kiedy tylko zechcesz. Chcesz więcej? Spójrz, jest tam, w znaku plusa na końcu nazwy platformy. (Dlaczego wszyscy to zrobili?)

Ta utopijna fantazja poważnie kontrastowała ze starym sposobem oglądania telewizji, w którym siadałeś i oglądałeś swój program w czasie, gdy był emitowany, lub nie oglądałeś go wcale, chyba że miałeś szczęście i oglądałeś powtórki . Gdy Twój program został odwołany, nie możesz go już oglądać. Mieliśmy magnetofony VHS, a potem TiVos, oczywiście, iw końcu można było kupić program na taśmach lub płytach DVD po jego emisji. Ale to wszystko wymaga intencji i planowania, działania ze strony potencjalnego widza. Streaming? To byłoby łatwe.

Okazuje się, że utopijna fantazja była fantazją z jakiegoś powodu. W ostatnich miesiącach duże studia zaczęły usuwać treści ze swoich platform, czasem z zadziwiającą szybkością. Na przykład Paramount niedawno ogłosił, że nie tylko zmienił kurs i anulował Grease: Bunt Różowych Dam zamiast wcześniej ogłoszonego przedłużenia, ale wyrwał program – który miał swój finał 1 czerwca tego roku – całkowicie z platformy Paramount +, wraz z kilkoma innymi programami. Disney+ przegrał Y: Ostatni człowiek I Wierzbamiędzy innymi, i Warner Bros. Discovery dał Westworld, Genera + jonI Żona Podróżnika w Czasie bagażnik przed ponownie uruchomioną platformą Max.

Dlaczego, można bardzo rozsądnie zapytać, ktoś miałby to zrobić? Jeśli program po prostu siedzi gdzieś na twardym dysku i nikogo nie krzywdzi, co jest złego w pozostawieniu go tam? Może nie jest to najczęściej oglądany program w serwisie, ale kogo to obchodzi?

Firmy dbają, jak się okazuje, zwłaszcza o swoje bilanse i swoich akcjonariuszy. Uzyskanie dokładnych powodów, dla których duże studia rozrywkowe, takie jak Disney i Warner Bros. Discovery, w ogóle coś robią, jest trochę jak próba ustalenia tajemnic wszechświata: wiesz, że tam są, ale absolutnie nikt ci ich nie da prosty. To biznes oparty na dymie, lustrach, tajemnicy, wprowadzaniu w błąd i jakiejś pokrętnej magii.

Warto przeczytać!  Horoskop miłosny dla każdego znaku zodiaku na sobotę, 7 stycznia 2023 r

Niezależnie od tego, możemy wykryć kilka powodów, dla których gigantyczne korporacje chciałyby wziąć, powiedzmy, Wyspa chłopców poza ich platformą cyfrową. Nie są to powody ideologiczne, chyba że weźmie się pod uwagę prosty fakt, że jedyną ideologią Hollywood (w każdym razie około 2023 r.) są marże zysku. Treść treści, że tak powiem, nie jest przedmiotem zainteresowania kadry kierowniczej. Wszystko to polega na zaciśnięciu pasa.

Studia mają swoje powody

Pierwszy sposób, w jaki usunięcie programu z platformy pozwala zaoszczędzić pieniądze, wiąże się z niektórymi powodami, dla których WGA strajkuje, a SAG-AFTRA to rozważa: pozostałości. Firmy produkcyjne płacą członkom różnych gildii (takich jak WGA) stały procent każdego roku, jeśli ich program jest dostępny na platformie streamingowej. Obliczanie dokładnej stawki jest bizantyjskie i renegocjowane co trzy lata przez gildie i może wahać się od grosza do dochodu umożliwiającego utrzymanie, w zależności od umowy zawartej na potrzeby tego programu. Ale jest to koszt, który ponosi firma, a jeśli całkowicie usuną program, koszt zostanie wyeliminowany.

Często jednak programy usunięte z platformy nie znikają całkowicie. W przypadku Westworldna przykład firma Warner Bros. Discovery usunęła program ze swojej platformy (obecnie nazywanej Max), ale udzieliła licencji na darmowe kanały z reklamami obsługiwane przez Roku i Tubi. Oznacza to, że faktycznie możesz oglądać Westworld teraz, całkowicie za darmo, o ile chcesz przesiedzieć kilka reklam – a to oznacza, że ​​Warner Bros. Discovery zaczyna zarabiać na Westworld Ponownie.

To, czego niekoniecznie możesz zrobić, to oglądać go dosłownie w dowolnym momencie. Te bezpłatne kanały, zwane FAST (dla bezpłatnej telewizji z reklamami), działają w modelu liniowym, który jest zasadniczo taki sam, jak działa telewizja kablowa. Przeglądasz kanały i oglądasz to, co jest teraz „w telewizji”. Tym, co odróżnia FAST od tradycyjnej telewizji kablowej lub sieciowej, jest to, że jest dystrybuowana przez Internet, dzięki czemu możesz oglądać na swoim laptopie, urządzeniu lub smart TV, zamiast przez kable lub fale radiowe.

Ale poczekaj, możesz zapytać: czy Warner Bros. Discovery nie musi teraz płacić resztek wszystkim zaangażowanym w Westworld? Tak, tak, ale stawki rezydualne dla FAST są obecnie niższe niż stawki SVOD na platformach streamingowych, które z kolei są znacznie niższe niż w telewizji nadawanej, takiej jak sieć lub telewizja kablowa. Ponadto Warner Bros. Discovery otrzymuje płatności od Roku i Tubi — to właśnie oznacza „licencjonowanie” swojego programu. Jest więc dochód i mniejszy odpływ, a to dodatni wynik netto w bilansie.

Warto przeczytać!  Druga kolekcja Pharrella Williamsa w Louis Vuitton prezentuje ducha Ameryki i rdzennych Amerykanów

Mówiąc o bilansach, jest jeszcze jeden powód, dla którego może się to zdarzyć. Dla firm takich jak Disney, Paramount i Warner Bros. Discovery każdy program na ich platformie jest atutem. Jeśli wartość składnika aktywów spada szybciej niż oczekiwano, możesz „spisać” jego wartość, co oznacza, że ​​jest teraz mniej wart; co ostatecznie powoduje stratę w bilansie, co przekłada się na odliczenie podatkowe. Jeśli usuniesz program ze swojej platformy, jest on teraz „upośledzony” pod względem siły zarobkowej, a zatem dosłownie mniej wart. To wszystko jest dość skomplikowane, ale firmy wydają się bardzo chętne do dokonywania odpisów aktualizujących, być może częściowo po to, aby pokazać swoim akcjonariuszom, że poważnie podchodzą do uporządkowania swoich domów finansowych. (To kluczowe dla firm takich jak te, które odczuwają presję po latach nieustępliwych, rozrzutnych wydatków na treści, aby zapełnić swoje platformy — zwłaszcza podczas pandemii). Na przykład Disney ogłosił, że poniesie ogromną utratę wartości w wysokości 1,5-1,8 miliarda dolarów pobiera opłatę za usuwanie treści ze swoich platform, co przekłada się na bardzo duży odpis aktualizujący i mniejsze obciążenie podatkowe.

Wyjaśniłem każdy z tych czynników w zbyt uproszczony sposób, ale tutaj możesz zobaczyć pewien wzór. Kierownictwo uważa, że ​​nadszedł czas, aby przycisnąć hamulce. Wychodzimy z epoki, w której firmy rozrywkowe wydawały pieniądze na projekty, nie zdając sobie sprawy, że opłata abonamentowa w wysokości 10 USD nie wystarczy za to wszystko, a ponadto konsumenci mają ograniczony apetyt (i portfel) na przesyłanie strumieniowe subskrypcje. Akcjonariusze chcą odpowiedzi; firmy reagują.

Niestety, oznacza to, że niektórzy z nas tracą łatwy dostęp do programów, które kochamy lub przynajmniej zamierzali kiedyś obejrzeć. Dobrą wiadomością jest to, że prawdopodobnie nadal będą dostępne, przynajmniej przez FAST. To nie jest wygodne, trochę irytujące i, jak podejrzewam, może sprawić, że więcej niż kilku subskrybentów transmisji strumieniowych zdecyduje, że to wszystko nie jest tego warte. Ale branża rozrywkowa wkroczyła w najbardziej chaotyczną erę, a to tylko jeden z jej symptomów.

Warto przeczytać!  Blake Lively spotyka się z krytyką za kontrowersyjną okładkę wrześniowego wydania Vogue

Przynajmniej nie musisz uczyć się ustawiania magnetowidu.


Źródło