Motoryzacja

Dlaczego Ford wybrał Michigan na fabrykę akumulatorów o wartości 3,5 miliarda dolarów

  • 13 lutego, 2023
  • 4 min read
Dlaczego Ford wybrał Michigan na fabrykę akumulatorów o wartości 3,5 miliarda dolarów


„To bardzo globalny rynek, zwłaszcza jeśli chodzi o akumulatory” — powiedziała Lisa Drake, wiceprezes Forda ds. uprzemysłowienia pojazdów elektrycznych. „Technologia LFP jest już dostępna… ale niestety zawsze jest importowana. Ten projekt ma na celu wyśmiewanie się z tego poprzez rzeczywiste budowanie zdolności i zdolności do skalowania tej technologii w Stanach Zjednoczonych, gdzie Ford ma kontrolę nad produkcją, produkcją i pracą siła.”

Drake powiedział, że firma rozważała również lokalizacje w Kanadzie i Meksyku, ale wybrała Stany Zjednoczone po tym, jak administracja Bidena podpisała ustawę o redukcji inflacji, która obejmuje ulgi podatkowe na lokalizację produkcji baterii.

„IRA była dla nas niezwykle ważna” – powiedział Drake. „I szczerze mówiąc, zrobił to, co miał zrobić”.

Roślina związkowa

Prezydent UAW, Ray Curry, powiedział dziennikarzom, że ponieważ zakład będzie spółką zależną w całości należącą do Forda, będzie objęty krajowym kontraktem związkowym producenta samochodów i nie będzie wymagał odrębnego głosowania związkowego, a jedynie „czek karciany” od pracowników.

Wiceprezes UAW Ford, Mike Browning, w oświadczeniu wydanym przez związek zawodowy: „Ta łatwość potwierdza zobowiązanie Forda wobec naszych członków, którzy tworzą pojazdy EV. Nasi członkowie w Local 600, którzy produkują F-150 Lightning w Rouge Electric Vehicle Center w Dearborn w stanie Michigan, od przyszłego roku będą instalować akumulatory LFP w Lightningu…

Warto przeczytać!  Najlepsze wiadomości motoryzacyjne z targów CES 2023: elektryczne pickupy, latające samochody i nie tylko

„Dzięki przewidywaniu rokowań zbiorowych UAW będzie w stanie zorganizować ten nowy obiekt za pomocą czeku karty, aby udowodnić zainteresowanie większością”.

Kontrola karty pozwala związkowi zorganizować zakład, gdy większość pracowników podpisze karty, zamiast przechodzić przez czasochłonne wybory.

Michigan agresywnie ścigał fabrykę, Craina poinformował, po tym jak Ford zlekceważył swój stan macierzysty w 2021 roku planami budowy dwóch rozległych kampusów produkcyjnych w Tennessee i Kentucky. Gubernator Gretchen Whitmer w poniedziałek nazwała tę wiadomość „wielką wygraną drużyny Michigan”.

Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, powiedział, że stan Michigan był „wyraźnym liderem” w negocjacjach dotyczących witryny. Powiedział, że firma rozważa również lokalizacje poza Ameryką Północną.

Ulgi podatkowe

Dział rozwoju gospodarczego stanu Michigan w poniedziałek zatwierdził umowę, która daje Fordowi około 1 miliarda dolarów w gotówce i ulgach podatkowych na projekt, który zarządca miasta Marshalla nazwał „okazją gospodarczą, która zdarza się raz na pokolenie”. Stan powiedział, że praca w zakładzie będzie płatna od 20 do 50 dolarów za godzinę.

„Jesteśmy zaangażowani w kierowanie rewolucją pojazdów elektrycznych w Ameryce, a to oznacza inwestowanie w technologię i miejsca pracy, które utrzymają nas w czołówce tej globalnej transformacji w naszej branży” – powiedział w poniedziałkowym oświadczeniu prezes zarządu Forda, Bill Ford. „Jestem również dumny, że wybraliśmy nasz rodzinny stan Michigan na to krytyczne centrum produkcji akumulatorów”.

Warto przeczytać!  Głośnik CES podkreśla trendy motoryzacyjne

Producent samochodów powiedział, że akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe są trwalsze i ładują się szybciej niż stosowane obecnie akumulatory niklowo-kobaltowo-manganowe. Ford planuje dodać ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe dostarczane przez CATL do standardowych wersji Mustanga Mach-E w przyszłym roku oraz do F-150 Lightning na początku 2024 roku.

Ford powiedział, że jest na dobrej drodze do wyprodukowania 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie do końca tego roku i 2 milionów do 2026 r., ponieważ próbuje zdobyć udziały od lidera rynku Tesli Inc.

Bill Ford powiedział w poniedziałek, że firma może potrzebować dodatkowych mocy produkcyjnych w przyszłości, chociaż nadchodząca lokalizacja w Marshall w połączeniu z Blue Oval City powinna dać Fordowi większość tego, czego potrzebuje, aby osiągnąć obecne cele w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych.

„Oczywiście w końcu będziemy potrzebować więcej” — powiedział Ford. „Na razie to jest to, czego potrzebujemy. Zawsze będziemy dążyć do zwiększenia pojemności. Jesteśmy w fazie wzrostu”.


Źródło