Biznes

Dlaczego IndiGo nie może usiąść i zrelaksować się dzięki IndiGoStretch

  • 7 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Dlaczego IndiGo nie może usiąść i zrelaksować się dzięki IndiGoStretch


IndiGo, największy przewoźnik w Indiach, ogłosił wprowadzenie klasy biznesowej „IndiGoStretch” 5 sierpnia podczas wystawnej ceremonii w Bharat Mandapam — tym samym miejscu, w którym odbył się szczyt G20. Wyszukane ustalenia i wybór miejsca były inne niż w przypadku tanich przewoźników, ale powód również nie był taki sam jak w DNA IndiGo.

W maju linie lotnicze ogłosiły, że do końca roku udostępnią usługi klasy biznes na wybranych trasach biznesowych i najbardziej uczęszczanych trasach w kraju.

Linie lotnicze wybrały R5 firmy Recaro jako swój fotel z wyboru w produkcie IndiGoStretch, który będzie dostępny od 14 listopada 2024 r. między Delhi a Mumbajem. Będą to samoloty A321neo z 12 siedzeniami klasy biznes (trzy rzędy) i 208 siedzeniami klasy ekonomicznej, w tym także niektóre siedzenia „XL”.

Może to być również powód, dla którego IndiGo zrestrukturyzowało dostawy A320neo i A321neo. Linia lotnicza nie odebrała ani jednej dostawy A321neo między październikiem 2023 a majem 2024. W tym samym okresie IndiGo odebrało 15 samolotów A320neo. Od maja 2024 odebrało siedem A321neo, podczas gdy od maja tego roku do jego floty dołączyło tylko pięć A320neo.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Posiadając oddzielną podflota składającą się z 45 samolotów w okresie od listopada 2024 r. do grudnia 2025 r., linia lotnicza przygotowywała się na wprowadzenie większej liczby dodatkowych samolotów, wycofując starsze modele A320neo, które były napędzane silnikami Pratt & Whitney, i przygotowując się na rozwój.

Choć obecnie można rezerwować sześć lotów dziennie, dyrektor generalny IndiGo, Pieter Elbers, ogłosił, że usługa ta będzie stopniowo rozszerzana na 12 sektorów w miastach metropolitalnych.

Prawdopodobne 12 sektorów?

Indie mają obecnie sześć obszarów metropolitalnych: Delhi, Mumbaj, Kalkuta, Ćennaj, Bengaluru i Hajdarabad.

Zgodnie z danymi udostępnionymi przez Cirium, firmę zajmującą się analityką lotnictwa, IndiGo ma 2282 tygodniowych odlotów z tych sześciu miast. Sektor Delhi-Mumbai-Delhi ma maksymalnie 140 tygodniowych lotów w każdą stronę, a następnie 105 tygodniowych lotów w każdą stronę między Delhi i Bengaluru, a także Mumbai i Bengaluru.

Gdy połączymy ze sobą te sześć par miast, powstanie 15 par miast. Które 12 par by je utworzyło?

Gdy usuniemy najkrótsze odcinki, takie jak Bengaluru-Hajderabad-Bengaluru, Bengaluru-Ćennaj-Bengaluru i Ćennaj-Hajderabad-Ćennaj, liczba 12 dokładnie odpowiada temu, co ogłosił dyrektor generalny IndiGo, określając sektory, w których linia lotnicza wdroży produkt IndiGoStretch.

Warto przeczytać!  Jachtem ze szkła. Ta jednostka ma być niewidoczna na wodzie

Co ciekawe, po usunięciu tych trzech sektorów, całkowita liczba lotów spada do 1890 lotów tygodniowo lub 270 lotów dziennie. IndiGo obecnie rozmieszcza te samoloty średnio w sześciu lotach dziennie, co będzie się zmieniać w zależności od czasu bloku i sektorów. Do tego czasu, przy 270 lotach dziennie i średnio sześciu lotach dziennie, potrzebuje 45 samolotów, co jest dokładnie liczbą, którą ogłosiło, podając wskazówki, które to będą sektory.

Linia lotnicza w linii lotniczej?

Podflota z różnymi miejscami w obu klasach jest jak mała linia lotnicza wewnątrz linii lotniczej z różnym zestawem poziomów usług i tras, co pozbawia przewoźnika możliwości elastycznej zamiany samolotów z innych sektorów.

Jednak przy 45 samolotach będzie to prawie dwa razy więcej niż obecnie Akasa Air. Jednak podflota ma problemy operacyjne, takie jak brak możliwości zamiany na inny samolot z powodu braku utrzymania poziomu usług, wśród innych problemów.

IndiGo być może dawno temu porzuciło koncepcję pojedynczego typu samolotu, ale przy jednej klasie, zamiana samolotów oznaczała ograniczone zakłócenia w działalności operacyjnej: niektóre rzędy samolotów XL zostały objęte zmianami, a liczba pasażerów była niewielka.

Warto przeczytać!  Deweloperzy z GPW odkryli karty - za nami tłusty rok, ale to w 2024 ma być grubo

Zakłócenie w przypadku tej podfloty oznacza albo oczekiwanie na samolot zastępczy, albo konieczność obsługi pasażerów w zwykłej klasie ekonomicznej. Solidny SOP przed rozpoczęciem operacji jest potrzebą chwili, bez której media społecznościowe będą pełne skarg, jak to ma miejsce w przypadku konkurencyjnych linii lotniczych. To również otwiera więcej pytań, takich jak czy linia lotnicza rozważy ekspansję na regionalne międzynarodowe destynacje dzięki produktowi dual class.

Gdyby IndiGo dysponowało 45 samolotami, Air India (wraz z połączoną Vistarą) miałoby dwukrotnie większą liczbę pasażerów w konfiguracji trzyklasowej, konkurując o taki sam ruch na tych 12 trasach, między innymi.

Jak umieści się klasa ekonomiczna premium i czy dawna wojna cenowa klasy ekonomicznej przeniesie się na kabiny premium? Pasażer może znów być królem, ale za wyższe ceny.

Złap wszystkie wiadomości budżetowe, wiadomości biznesowe, wiadomości korporacyjne, najnowsze wydarzenia i najnowsze aktualizacje wiadomości na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.

WięcejMniej


Źródło