Biznes

Dlaczego indyjskie linie lotnicze starają się odnieść sukces

  • 18 maja, 2024
  • 5 min read
Dlaczego indyjskie linie lotnicze starają się odnieść sukces


Streszczenie

  • Wysokie podatki i koszty paliwa utrudniają indyjskim liniom lotniczym średni podatek wynoszący 35% na ATF i 18% GST na konserwację.
  • Indyjski rynek lotniczy jest niekonkurencyjny na arenie międzynarodowej ze względu na wygórowane podatki od paliwa i konserwacji, co powoduje wzrost cen.
  • Zacięta konkurencja wśród tanich linii lotniczych doprowadziła do zmniejszenia marż zysku, czemu sprzyja potencjalny duopol pomiędzy Air India i IndiGo.


PROSTE WIDEO DNIA

PRZEWIŃ, ABY KONTYNUOWAĆ TREŚĆ

Tanie linie lotnicze w Indiach szybko się rozwijają, podczas gdy linie lotnicze oferujące usługi premium, takie jak Air India, obiektywnie pozostają w tyle pod względem popularności, tracąc udział w rynku. Przemysł lotniczy w Indiach jest bardzo konkurencyjny, a ten gęsto zaludniony kraj jest obsługiwany przez szeroką gamę lokalnych linii lotniczych, z których największe to m.in. Indie lotnicze Indygo, Vistara I SpiceJet żeby wymienić tylko kilka.

Pojawiły się także nowe linie lotnicze, m.in Akasa Powietrze . Jednak branża doświadczyła także wielu niepowodzeń, zwłaszcza niedawnej straty Jet Airways w 2019 r., pomimo jej pozycji jako przykładu sukcesu indyjskiego lotnictwa. Go First również zakończyło działalność w maju 2023 r.


Ponadto stopniowy upadek Air India pod względem jakości i ogólnego funkcjonowania – przynajmniej przed jego zakupem przez Grupę TATA – charakteryzuje branżę borykającą się z trudnościami. W tym artykule omówimy pokrótce dwa czynniki, które według badania opublikowanego w 2020 r. wyróżniają Indie na tle sektora lotniczego, a które przyczyniają się do trudności, z jakimi borykają się lokalni przewoźnicy.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo


Wysokie podatki i koszty paliwa

Indyjskie linie lotnicze ponoszą wysokie koszty operacyjne ze względu na podatki i koszty paliwa specyficzne dla tego kraju. Indie są jednym z największych importerów ropy na świecie, zajmując trzecie miejsce na świecie.

Nieuchronnie wypada to słabo dla krajowych linii lotniczych, zwłaszcza w porównaniu z innymi przewoźnikami w regionie, takimi jak przewoźnicy z Tajlandii, Singapuru i Pakistanu, którzy wszyscy korzystają z niższych kosztów paliwa do turbin lotniczych.


W 2019 r. dyrektor generalny SpiceJet, Ajay Singh, powiedział PTI, że indyjski rynek lotniczy jest niekonkurencyjny na arenie międzynarodowej, ponieważ podatki od paliwa lotniczego wynoszą średnio 35%. Zauważył również, że na czynności konserwacyjne nakładany jest podatek od towarów i usług w wysokości 18%, co oznacza, że ​​naprawy mają większy sens finansowy, gdy są przeprowadzane za granicą, pomimo umiejętności dostępnych w Indiach.

Podwyżki cen w ciągu ostatnich dwóch lat pogorszyły problem. W 2022 r. Singh powiedział, co następuje:

„Ceny ATF wzrosły o ponad 120% od czerwca 2021 r. Ten ogromny wzrost nie jest trwały, a rządy, na szczeblu centralnym i stanowym, muszą podjąć pilne działania w celu obniżenia podatków od ATF, które należą do najwyższych na świecie”.

Kwestię tę dodatkowo podkreślił dyrektor IATA Willie Walsh. Zauważył, że chociaż Indie mają ogromny potencjał, jeśli chodzi o przyszły wzrost, część korzyści są łagodzone przez wysokie koszty operacyjne spowodowane wygórowanymi podatkami. Według standardu biznesowego Walsh powiedział:


„To, co macie w Indiach, to fantastyczny potencjalny rynek. Spójrzcie na skalę gospodarki, inwestycje w lotniska… [but] Indie nie są tanim rynkiem do prowadzenia działalności. Podatki w Indiach są wyższe niż w większości miejsc na świecie.

Ostra konkurencja

Pojawienie się tanich linii lotniczych w Indiach na przełomie wieków oznaczało koniec dominacji przewoźników oferujących pełen zakres usług. Zamiast tego prym wiodą młode linie lotnicze z nowoczesnymi flotami, świeżymi modelami biznesowymi i uproszczonymi strukturami, dzięki czemu podróże stają się bardziej przystępne dla Hindusów.

Shutterstock_2016007538

Zdjęcie: PradeepGaurs | Shutterstock

Począwszy od Air Deccan w 2003 r., którego celem było oferowanie lotów za 1 rupię, GoAir wszedł na rynek w 2004 r., a IndiGo w 2006 r. Ponieważ popyt w Indiach stale rośnie, tanie linie lotnicze szybko to wykorzystują. Konsumenci są bardziej niż kiedykolwiek świadomi cen, jeśli chodzi o podróże, zwłaszcza po pandemii Covid-19.

Warto przeczytać!  Ilya Sutskever nie skończył pracować nad bezpieczeństwem sztucznej inteligencji


Wojna cenowa między indyjskimi liniami lotniczymi doprowadziła do ogólnego spadku marży zysku.

Konkluzja: konsolidacja i kontrola?

Te dwa czynniki przedstawiają ponury obraz indyjskiego przemysłu lotniczego. Jednakże po niedawnej prywatyzacji Air India i fuzji z Vistarą jedyna linia lotnicza oferująca pełen zakres usług, która pozostanie, może powrócić do dawnych czasów świetności. W ramach planów ekspansji i przebudowy Air India zamówiło w lutym ubiegłego roku prawie 500 samolotów, w tym A320neo, A350, 737 MAX, 787 i 777X.

Vistara Boeing 787 Dreamliner

Zdjęcie: Abdul N Quraishi – Abs | Shutterstock

W czerwcu tego samego roku tani konkurent IndiGo podpisał zamówienie na 500 samolotów Airbus A320. Na początku tego miesiąca przewoźnik potwierdził także swoją decyzję o wejściu na rynek lotów długodystansowych, zamawiając 30 samolotów Airbus A350-900.


Rekordowe zamówienia na samoloty od indyjskich linii lotniczych oznaczają, że te dwie firmy będą współpracowały ze sobą przez wiele lat. Nie jest jasne, czy młodsze i/lub mniejsze linie lotnicze będą w stanie konkurować, ponieważ ten duopol kontroluje rynek.


Źródło