Biznes

Dlaczego Jeep psuje się w Indiach? » MotorOctane

  • 28 czerwca, 2024
  • 8 min read
Dlaczego Jeep psuje się w Indiach? » MotorOctane


Niedawno opublikowaliśmy artykuł o tym, jak Jeep zabił swojego własnego SUV-a, Compassa. Podzieliliśmy się wszystkimi czynnikami, które nie sprzyjały Jeepowi i Compassowi. To powiedziawszy, marka nie zmaga się tylko z konkretnym produktem. W rzeczywistości można śmiało powiedzieć, że Jeep jako marka poniósł porażkę w Indiach. Nie, nie składamy żadnych bezpodstawnych oświadczeń, ponieważ spadająca sprzedaż produktów Jeep mówi prawdę. Na przykład w maju 2024 r. Tata Safari, który jest najsłabiej sprzedającym się samochodem Tata Motors, sprzedał się w większej liczbie niż całe portfolio Jeep!
Uwaga Czytelnicy! Dołącz do nas na Whatsapp Community, aby otrzymywać codzienne aktualności ze świata motoryzacji.

Jeep w Indiach – Niska sprzedaż

sprzedaż jeepów w Indiach

Jeep Compass został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w lipcu 2017 r., a SUV sprzedał się w około 900 egzemplarzach w swoim debiutanckim miesiącu. Sprzedaż modelu nadal rosła, sprzedając 2000 egzemplarzy w kolejnym miesiącu. Ze szczytu 3000, marce udało się sprzedać zaledwie 269 egzemplarzy Compassa w maju 2024 r. Nawet Jeep Meridian, który miał konkurować z Toyotą Fortuner, musiał zadowolić się słabą sprzedażą 75 egzemplarzy w maju 2024 r. Co gorsza, Wrangler i Grand Cherokee, flagowy SUV Jeepa, nie były preferowane przez nikogo w Indiach. Oba modele łącznie sprzedały się w mniej niż garstce!

Dane dotyczące sprzedaży są jednym z powodów, dla których Jeep może zamknąć działalność w Indiach. Są jednak inne ważne powody, dla których Hindusi nie są skłonni kupować produktów Jeepa.

Przeczytaj także – Potwierdzono ekscytującą premierę Tata Nexon!

Produkty w zawyżonej cenie

SUV-y jeepów w Indiach

Jednym z głównych powodów, dla których Hindusi nie preferują SUV-ów marki Jeep, są nierealne ceny. Obecnie Jeep ma w sprzedaży w Indiach cztery SUV-y – Compass, Meridian, Grand Cherokee i Wrangler. Spośród wszystkich tych SUV-ów żaden produkt nie został odpowiednio wyceniony przez markę. Compass został początkowo wprowadzony na rynek w przystępnym segmencie cenowym, co uczyniło go doskonałym wyborem.

Jednak obecnie SUV kosztuje aż 40 lakh rupii (w ruchu drogowym, Bombaj). Podczas gdy inne SUV-y, takie jak Tata Harrier czy nawet Hyundai Creta, są znacznie tańsze i oferują więcej wyposażenia oraz najwyższą jakość! Z drugiej strony, Jeep Meridian został wyceniony na 49 lakh rupii (w ruchu drogowym, Bombaj) za najlepszy model. Jej konkurentka, bardziej przestronna i niezawodna Toyota Fortuner, nigdy nie pozwoliła, aby Meridian zakłócił jej sprzedaż. W rzeczywistości reakcja kupujących była tak słaba, że ​​Jeep ogłosił ogromną obniżkę na ten model zaledwie kilka miesięcy po jego wprowadzeniu na rynek.

Warto przeczytać!  Browar Leżajsk będzie działał co najmniej 2 miesiące dłużej

Drogie flagowe SUV-y

Następnie, Grand Cherokee został wyceniony na prawie 1 crore rupii (na drodze, Mumbai)! SUV jest oferowany tylko z pojedynczym 2,0-litrowym silnikiem benzynowym, podczas gdy jego niemieccy konkurenci, którzy są bardziej niezawodni, mają ogólnie lepszy pakiet w ofercie. A co z Wranglerem? Cóż, dlaczego ktokolwiek miałby kupić Wranglera, skoro mamy Mahindrę Thar? Desi 4X4 SUV pożycza ten sam przerażający design od większego modelu, oferując jednocześnie podobną technologię terenową i mocne opcje silnika. W rzeczywistości Mahindra zdołała uzyskać pełną ocenę bezpieczeństwa 5 gwiazdek w teście zderzeniowym GNCAP. A cena? Najlepsza wersja Thar jest dostępna za 21,42 lakh rupii (na drodze, Mumbai), w porównaniu do 85 lakh rupii (na drodze, Mumbai) ceny niezawodnego Wranglera!

Teraz możesz całkowicie zignorować cenę i po prostu kupić Jeep SUV ze względu na jego solidną konstrukcję i surowy urok amerykańskiego SUV-a! Cóż, to kolejny powód, dla którego Jeep rozczarował większość Hindusów!

Przeczytaj także – To nowy najszybszy hatchback w Indiach

Jeep w Indiach – słaba jakość produktu

jeep słabej jakości

Tak! Jeśli chodzi o jakość lub niezawodność produktu, Jeep nie ma szans. W rzeczywistości jeden taki incydent miał miejsce w Motoroctane. Podczas gdy Jeep India wysłał swój nowy SUV Meridian, zauważyliśmy pewne rzeczywiste problemy z jakością SUV-a. Na przykład plastik użyty do konsoli środkowej był tak złej jakości, że kruszył się pod wpływem bezpośredniego światła słonecznego! Nie tylko to, zauważyliśmy nawet problemy z jakością lakieru i materiałami użytymi do deski rozdzielczej. Jednocześnie Toyota Fortuner, z którą porównywaliśmy Meridian, była solidna jak skała, pomimo przejechania tysięcy kilometrów.

Teraz możesz argumentować, że mógł to być jeden z wadliwych produktów, które otrzymaliśmy. Ale powiedzmy, że słaba jakość jest dobrze znanym problemem Jeepa na całym świecie. Która, jedna z amerykańskich witryn internetowych, przeprowadziła ankietę wśród właścicieli Jeepa, aby dowiedzieć się tego. Według ich raportów 43% właścicieli Jeepa stwierdziło, że borykało się z takimi problemami, jak wadliwe wyświetlacze na desce rozdzielczej, wadliwe wycieraczki przedniej szyby, wadliwe czujniki TPMS i inne.

Warto przeczytać!  Chiny wrzące w związku z debiutem Tesli w Indiach twierdzą, że producent pojazdów elektrycznych poniesie porażkę na „niedojrzałym, niedojrzałym” rynku – Firstpost

Inny amerykański portal Consumer Reports stwierdził, że Jeep to jedna z najmniej niezawodnych marek, które warto kupić. Tak naprawdę w 2019 roku Jeep znalazł się na 8. pozycji na liście Najgorszych Marek Samochodów 2019. A co doprowadziło Jeepa do takiej pozycji? Zarówno Jeep Compass, jak i Jeep Grand Cherokee słabo wypadły na liście najgorszych SUV-ów 2019 roku!

Przeczytaj więcej: 5 Hyundai Creta Rivals ze zniżką do 3 lakh Rs

Brak sprzętu

wnętrze kompasu jeepa

Idąc dalej, wszystkie SUV-y Jeepa mają braki pod względem wyposażenia. Tak, oferują wiele funkcji, ale biorąc pod uwagę ich wysoką cenę, po prostu brakuje im wielu. Na przykład Jeep Compass i Jeep Meridian nie mają niektórych podstawowych funkcji, które oferują konkurencyjne SUV-y. Niektóre z tych funkcji to – ADAS, fotele z pamięcią, łopatki zmiany biegów, tylne rolety przeciwsłoneczne, wyświetlacz przezierny, monitorowanie martwego pola i wiele innych. Zapomnij o konkurencyjnych SUV-ach, nawet samochody lub SUV-y w cenie poniżej 20 lakh rupii oferują te funkcje.

Nie tylko pod względem funkcji. Wszystkie SUV-y Jeep sprzedawane w Indiach są oferowane wyłącznie z pojedynczym silnikiem. Zarówno Jeep Compass, jak i Meridian są oferowane z pojedynczym 2-litrowym silnikiem diesla. Jest to ten sam silnik, który napędza również Harriera i Hectora. Niestety, oba te SUV-y nie mają pojedynczego silnika benzynowego. Tak, Compass był oferowany wcześniej, ale marka postanowiła go wycofać bez powodu! Mówiąc o flagowych SUV-ach Jeep – Grand Cherokee i Wrangler, oba te SUV-y mają pojedynczy silnik benzynowy. Ponadto silniki benzynowe w tych SUV-ach są bardzo ospałe w prowadzeniu i nie uzasadniają ceny.

Przeczytaj także – Plan Toyoty, który ma nas uratować przed pojazdami elektrycznymi

Jeep w Indiach – słaba obsługa posprzedażowa

Jeep w Indiach

Wisienką na torcie porażki Jeepa jest słaba obsługa posprzedażowa. Jak już wiemy, Jeep wszedł do Indii jako spółka zależna Fiata. Ale Fiat jako marka walczył już o przetrwanie w Indiach, ponieważ nie potrafił zbudować silnej sieci wsparcia.

Warto przeczytać!  Więcej ofert pracy. Mniej benefitów i ogłoszeń z wysokimi wynagrodzeniami

Tak więc współpraca Jeepa z Fiatem w Indiach oznaczała, że ​​musiał korzystać z centrów serwisowych i przestrzeni wystawowej stworzonej przez Fiata. Niestety, nie wyszło to na korzyść amerykańskiego producenta samochodów. Mimo to problem nigdy nie został rozwiązany i stał się jednym z głównych powodów upadku marki. W zeszłym roku, w 2023 r., Jeep zamknął nawet swoje jedyne centrum serwisowe w Udaipur, a właściciele musieli przejechać kilkaset kilometrów do innych stanów, aby serwisować swoje samochody. Ponadto koszt części zamiennych do SUV-ów Jeepa jest zdecydowanie zbyt wysoki. Poza tym wielu właścicieli doświadczyło słabej obsługi klienta i serwisu ze strony kadry kierowniczej Jeepa.

Czytaj więcej: Co się stało z Petrol Harrier/Safari?

Złe zarządzanie

Dyrektor generalny Stellantinis

Stellantis India doświadczyło poważnych zmian w zarządzaniu w ciągu ostatniego roku. Od 2021 r. Roland Bouchara stał na czele planów ekspansji marki w kraju. Miał jasną strategię i był odpowiedzialny za zbudowanie silnej pozycji zarówno dla Citroena, jak i Jeepa w Indiach. Jednak pod koniec 2023 r. Bouchara został zastąpiony na stanowisku dyrektora zarządzającego i dyrektora generalnego Stellantis przez Adityę Jairaja.

Ale w ciągu 6 miesięcy od mianowania Jairaj przeniósł się do Stanów Zjednoczonych i został zastąpiony przez Shailesha Hazelę. Ta ciągła zmiana w najwyższym kierownictwie poważnie wpłynęła na wzrost i przyszłe perspektywy firmy. Obecnie Jeep nie ma jasnej strategii na przyszłość. W rzeczywistości jest to jedna z nielicznych marek, która nie ma strategii EV na rynek indyjski.

Wszystkie te powody sugerują, że nadszedł czas na koniec Jeepa na rynku indyjskim. Jeśli losy nie obrócą się na korzyść marki, nie sądzimy, aby cokolwiek mogło uratować ją przed zamknięciem w tym kraju.

Jeśli masz wątpliwości co do zakupu samochodu, kliknij tutaj, aby zapytać! Aby uzyskać więcej takich treści, zasubskrybuj MotorOctane Youtube, Google News, Facebook i Świergot.




Źródło