Marketing

Dlaczego Kia zwróciła się do TikTok, aby wzbudzić autentyczne zaangażowanie w markę

  • 8 stycznia, 2023
  • 6 min read
Dlaczego Kia zwróciła się do TikTok, aby wzbudzić autentyczne zaangażowanie w markę


Aby promować swoją nową wersję samochodu, Kia Motors zwróciła się do TikTok z nowatorską koncepcją polegającą na wykorzystaniu kilku popularnych twórców platformy do udostępniania transmisji na żywo z ich podróży.

Pomysł pojawił się po raz pierwszy, kiedy TikTok zwróciła się do Kia z koncepcją kampanii w stylu podróży drogowej z wykorzystaniem jej platformy. Gdy pojawiła się odpowiednia okazja wraz z wprowadzeniem na rynek nowego Seltosa, Kia z niej skorzystała.

Dyrektor ds. marketingu cyfrowego Kia Motors, Nikolas Souliotis, wyjaśnił, że marce spodobał się pomysł łamania norm relacji między platformą a marką w sposób, który, jak twierdził, nigdy wcześniej nie był stosowany w Australii.

„Trójstronne partnerstwo między Kia, TikTok i Creators Agency pozwoliło nam wyjść z zestawu montażowego i odkryć nowe sposoby opowiadania historii i współtworzenia treści” — powiedział Souliotis WOR.

Dysponując dużą ilością danych, Kia uznała TikTok za cenną platformę dla mediów i wydajności, a także kreatywny rynek zbytu i długoterminowy kanał budowania marki. Marka motoryzacyjna wiedziała również, że TikTok może być strategiczną platformą do łączenia się z młodszą, zróżnicowaną grupą demograficzną – główną publicznością kampanii Seltos – i budowania koligacji z marką, tak aby marka nawiązała już relację, gdy przechodzą na różne etapy życia.




Źródło