Marketing

Dlaczego krótkie formy wideo są przyszłością społecznego marketingu podróży

  • 22 grudnia, 2022
  • 6 min read
Dlaczego krótkie formy wideo są przyszłością społecznego marketingu podróży


Skift Take

W miarę jak preferencje konsumentów dotyczące treści coraz bardziej przesuwają się w kierunku krótkich form wideo na kanałach mediów społecznościowych, marki turystyczne – które często posiadają bogate, atrakcyjne wizualnie treści do wykorzystania – mają możliwość zaprezentowania swoich kluczowych komunikatów w nowy, kreatywny i bardzo istotny sposób.

Meta

Krótkie filmy wideo, trwające zazwyczaj od 3 do 60 sekund, stanowią kulturową zmianę w kierunku bardziej autentycznych treści. Przyciągają uwagę, ponieważ są zaskakujące – a nawet hipnotyzujące – oferując rozrywkę, połączenie i odkrycie w jednym miejscu.

Co więcej, te krótsze filmy nie są pasywne, lecz partycypacyjne, zachęcając widzów do aktywnego zaangażowania i prowadzenia rozmów. Na samym Instagramie ludzie dzielą się filmami 1 miliard razy dziennie za pośrednictwem wiadomości bezpośrednich.

Krótkie formy wideo zmieniają sposób tworzenia, oglądania i udostępniania treści. Zmienia również sposób, w jaki reklamodawcy łączą się i angażują odbiorców. Według najnowszego raportu HubSpot, ponad połowa marketerów społecznościowych planuje w 2022 roku po raz pierwszy wykorzystać krótkie formy wideo, a 95 procent tych, którzy już je wykorzystują, zwiększy lub utrzyma swoje inwestycje.

Dzięki reklamom wideo w krótkiej formie, marki turystyczne mogą stać się częścią tych rozmów, wykorzystać zeitgeist i dotrzeć do odpowiednich, aktywnie zaangażowanych odbiorców.

Docieranie do odbiorców z branży turystycznej za pomocą szpul

Reels to coraz bardziej popularny przykład krótkiej formy wideo, którą marki turystyczne wykorzystują do angażowania nowych odbiorców i nawiązywania głębszych kontaktów.

Uruchomiona przez Metę kilka lat temu jako sposób na tworzenie i odkrywanie zabawnych, krótkich form wideo na Instagramie i Facebooku, aplikacja Reels stała się elementem zwiększającym czas spędzany w obu aplikacjach. W październiku tego roku firma odnotowała ponad 140 miliardów odtworzeń Reels na Instagramie i Facebooku każdego dnia, co stanowiło wzrost o 50 procent w porównaniu z poprzednim półroczem.

Warto przeczytać!  Przewodnik po strategii marketingu cyfrowego na rok 2024 – Doradca Forbesa

Od internetowych biur podróży i linii lotniczych, po destynacje i hotele, marki turystyczne z całego spektrum wykorzystują popularność Reels, aby dotrzeć do podróżnych poprzez połączenie muzyki, efektów i kreatywnego opowiadania wizualnego.

Na przykład, MGM Resorts przeprowadziło ostatnio reklamę wideo na Instagramie Reels, aby sprawdzić, czy umieszczenie jej pomoże zwiększyć świadomość nowego programu lojalnościowego MGM Rewards. W rezultacie firma odnotowała 6,7-krotny wzrost standardowej świadomości marki.

„Przyciągające, autentyczne treści, wraz ze zdolnością Mety do dotarcia do właściwych odbiorców we właściwym czasie, sprawiają, że Reels jest stałą i rozwijającą się częścią naszej ogólnej strategii medialnej. Wchodzimy w nową erę opowiadania historii i ekscytujące jest zobaczyć, co będzie dalej” – powiedział Derek Schoen, wiceprezes ds. inwestycji medialnych i strategii społecznej w MGM Resorts International.

Rozpoczęcie pracy z bębnami

Marki turystyczne zainteresowane tworzeniem krótkich treści wideo mogą nauczyć się mówić językiem Reels dzięki trzem podstawowym zasadom: Niech to będzie zabawne, strawne i relatywne.

1. Niech to będzie rozrywka z treścią, która przemawia do uszu, oczu i serc Państwa widzów. Przekształcić swoje filmy w doświadczenie, które angażuje ludzi poprzez kombinację efektów wizualnych i dźwiękowych. Muzyka może być skuteczna w przyciąganiu uwagi i tworzeniu więzi, zwłaszcza gdy uzupełnia nastrój Państwa opowieści, a zabawa z dźwiękiem i spadkami rytmu może sprawić, że Państwa kreacja będzie poruszać się w interesującym tempie.

Warto przeczytać!  ODAIA pozyskuje 25 milionów dolarów w ramach finansowania serii B, aby udoskonalić swoje oparte na sztucznej inteligencji oprogramowanie komercyjne Insights dla branży farmaceutycznej

Państwa ostatecznym celem powinno być wywołanie reakcji emocjonalnej. Zabawne reklamy typu Reels i Reels wywołują emocje takie jak radość, zainteresowanie i ciekawość. Proszę rozważyć wywołanie zaintrygowania poprzez przyjęcie podejścia „edutainment” i nauczenie Państwa odbiorców czegoś nowego lub pomóc im dowiedzieć się więcej o czymś, co już kochają.

2. Sprawić, aby było strawne poprzez złapanie haczyka i szybkie i płynne wylosowanie Państwa przekazu. W ciągu pierwszych pięciu sekund należy przygotować scenę, przedstawiając treść filmu. Zaangażować widzów dzięki szybkim przejściom, dodaniu głosu lektora i przemyślanemu tekstowi, który wzmacnia kluczowe przesłanie Państwa produktu lub marki.

3. Niech to będzie relatywne poprzez przedstawienie prawdziwych ludzi i użycie tonu lo-fi, który łączy autentycznie. Aby zachęcić do słuchania, należy przedstawić osoby, które mówią bezpośrednio do odbiorców. Wewnętrzna analiza Meta dwóch milionów reklam Reels wykazała, że te, w których w kreacji obecny był człowiek – np. twarz, osoba lub dziecko – miały o 25 procent wyższy współczynnik klikalności niż te, w których go nie było. 1

W przypadku miejsc docelowych może to oznaczać wykorzystanie lokalnych ekspertów do przekazania przydatnych i wartych uwagi informacji, na przykład o scenie restauracyjnej danego miasta. Kluczem jest mówienie do Państwa odbiorców językiem, który mogą łatwo zrozumieć i który łączy się z ich wartościami, celami i ambicjami.

Warto przeczytać!  Relacje z franczyzobiorcami są kluczowe, mówi Brandy Blackwell z Another Broken Egg

Proszę pamiętać, że w miarę jak ludzie angażują się w Reels, które odpowiadają ich zainteresowaniom, odpowiednie reklamy pojawiają się w Instagramie lub feedzie Facebooka w przerwach między treściami organicznymi, więc proszę testować i uczyć się z natywną kreacją, która jest zgodna z popularnymi zainteresowaniami podróżniczymi.

4. Rozważyć współpracę z twórcami którzy już wiedzą, jak angażować odbiorców. Twórcy są ekspertami w opowiadaniu historii i mogą pomóc Państwu autentycznie połączyć się z publicznością wokół wspólnych zainteresowań. W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez Crowd DNA 78% konsumentów stwierdziło, że twórcy mają wpływ na odkrywanie przez nich nowych marek.

MGM Resorts przekonało się na własnej skórze, jak twórcy mogą pomóc w nawiązaniu kontaktu z publicznością, wprowadzając program lojalnościowy MGM Rewards. „Wykorzystanie treści twórców w Reels pozwoliło nam zaprezentować doświadczenia MGM Resorts w pełni zaangażowanej publiczności, która jest podekscytowana tym, co mamy do zaoferowania” – powiedział Schoen.

Podczas gdy marki turystyczne wytyczają ścieżkę rozwoju w 2023 roku, powinny „eksperymentować z krótkimi treściami wideo, dopracować to, co najlepiej działa na ich obecnych odbiorców i dotrzeć do nowych”, powiedziała Kirstin Frazell, menedżer ds. branży turystycznej w Meta. „Włączenie Reels do kreatywnej strategii marketingowej już teraz może pomóc w zabezpieczeniu firmy na przyszłość”.

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak zacząć korzystać z Reels, proszę kliknąć tutaj.

Ta treść została stworzona wspólnie przez Meta i studio Skift, SkiftX.




Źródło