Marketing

Dlaczego małe firmy powinny korzystać z marketingu afiliacyjnego

  • 7 kwietnia, 2023
  • 6 min read
Dlaczego małe firmy powinny korzystać z marketingu afiliacyjnego


Marketing Twojej małej firmy obejmuje tworzenie kampanii, testowanie, ulepszanie, optymalizację witryny internetowej i nakłanianie klientów do działania, a wszystko to przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego zwrotu z inwestycji. Jednym z prostych sposobów na skalowanie działań marketingowych jest marketing afiliacyjny. Marketing afiliacyjny to doskonała strategia zwiększania sprzedaży i przychodów w Internecie. Oczekuje się, że do 2022 r. wydatki na marketing afiliacyjny w USA przekroczą 8 miliardów dolarów. To wzrost z 5,9 miliarda dolarów w 2018 roku.

Marketing afiliacyjny zapewnia małym firmom duży zwrot z inwestycji (ROI). Chociaż korzystanie z marketingu afiliacyjnego w Twojej witrynie może zwiększyć Twoje przychody, ta technika sprzedaży ma również inne korzyści.

10 powodów, dla których warto korzystać z marketingu afiliacyjnego

Oto 10 powodów, dla których Twoja mała firma powinna korzystać z marketingu afiliacyjnego.

1. Śledzenie postępów

Programy marketingu afiliacyjnego oferują śledzenie online w czasie rzeczywistym, co pozwala dokładnie wiedzieć, kiedy użytkownik kliknie link i przejdzie do Twojej witryny. Platformy stowarzyszone udostępniają również dane dotyczące wyświetleń, kliknięć, sprzedaży i niestandardowych konwersji, takich jak wypełnienie formularza lub rejestracja e-mailowa. Wszystko można śledzić, a dzięki tym informacjom możesz zobaczyć, jak Twoja strategia marketingu afiliacyjnego przekłada się na przychody online i korzyści dla Twojej firmy.

2. Ulepszone promocje

Marketing afiliacyjny umożliwia uzupełnienie promocji linkami partnerskimi. Na przykład, jeśli wprowadzasz produkt na rynek tuż przed Świętami Bożego Narodzenia, możesz wysłać informacje o produkcie do swoich partnerów, aby mogli wywołać szum wokół Twojego produktu i umieścić Twoje promocje na swoich stronach internetowych.

Warto przeczytać!  12 rzeczy, które słyszę o amerykańskim rynku mediów sportowych | Nicka Meachama

Twoja internetowa kampania promocyjna może obejmować odliczanie do wprowadzenia produktu na rynek, podczas którego będziesz oferować rabat na inny produkt każdego dnia aż do premiery. Być może prezentujesz produkt za kulisami, oglądasz wideo na żywo na Facebooku albo organizujesz sesję pytań i odpowiedzi na żywo.

Niezależnie od planu promocji, marketing afiliacyjny może zwiększyć Twoje wysiłki, zapewniając idealnej publiczności kolejną możliwość odkrycia oferowanych przez Ciebie promocji.

3. Dowód społeczny

Marketing afiliacyjny to jeden z najskuteczniejszych sposobów włączenia dowodu społecznego do Twojego biznesu internetowego.

Dowód społeczny to pogląd, że klienci będą dostosowywać się do działań innych, jeśli uznają, że jest to właściwy wybór. Dowód społeczny istnieje wokół nas, ale jest szczególnie skuteczny w postaci polegania klientów na recenzjach produktów, sugestiach i referencjach.

Według ankiety BrightLocal prawie 79% klientów twierdzi, że ufa recenzjom, które czytają w Internecie, tak samo jak osobistym rekomendacjom. Relacja partnerska pokazuje klientom internetowym, że inna firma wierzy w Twój produkt lub firmę tak bardzo, że sama jest skłonna ją poprzeć.

4. Struktury płatności oparte na wynikach

Marketing afiliacyjny różni się od marketingu tradycyjnego tym, że płacisz partnerowi tylko wtedy, gdy dokonana zostanie sprzedaż. Jeśli praca partnera nie generuje sprzedaży, nie musisz mu płacić – masz także możliwość skupienia się na innych partnerach, którzy mogą mieć odbiorców bardziej zainteresowanych Twoim produktem lub firmą. Większość stawek prowizji dla partnerów zajmujących się handlem elektronicznym wynosi od 5% do 15%, dzięki czemu możesz cieszyć się zwrotem z wydatków na reklamę (ROAS) na poziomie 10 do 1 lub wyższym. Jest to opłacalna taktyka marketingowa, która gwarantuje zwrot, ponieważ ustalasz własne stawki prowizji.

Warto przeczytać!  Marketing w mediach społecznościowych dla małych firm w 2023 r

5. Skalowalność biznesu online

Kiedy włączysz marketing afiliacyjny do swojego biznesu internetowego, Twoi partnerzy będą działać jako zespół sprzedaży pośredniej, mogący promować Twoje produkty na swoich własnych stronach internetowych i generować większe przychody dla Twojej małej firmy, ponieważ codziennie kontaktują się ze swoimi odbiorcami. Oto kilka wskazówek, jak zwiększyć zasięg swojego partnera i zwiększyć przychody:

  • Dywersyfikuj swoje podmioty stowarzyszone. Żaden partner nie powinien przynosić więcej niż 25% przychodów Twojego partnera. Korzystaj z witryn z kuponami, witryn lojalnościowych dla klientów i innych witryn z treścią, aby nie uzależnić się zbytnio od jednego partnera.
  • Poznaj swoją konkurencję. Dołóż należytej staranności, aby dowiedzieć się, z jakich programów partnerskich lub influencerów korzystają Twoi konkurenci i jakie są ich stawki prowizji. Kiedy sprawisz, że Twoja marka będzie łatwa w obsłudze i zaoferujesz solidną prowizję, blogerzy i firmy stowarzyszone będą bardziej skłonne do współpracy z Tobą.

6. Trwałość strony internetowej

Jedną z głównych przyczyn niepowodzeń witryn internetowych jest brak ruchu, co wymaga większych wysiłków SEO. Skorzystaj z partnerów, aby zbudować świadomość marki i uzupełnij ją silnym zaangażowaniem w mediach społecznościowych, aby pomóc w zwiększeniu ruchu.

Warto przeczytać!  Bęben | Najtrudniejsze lekcje, których nauczyli się 2 marketerzy marki, uruchamiając firmę konsultingową ds. zrównoważonego rozwoju

7. Silny zwrot z inwestycji

ROI przy korzystaniu z marketingu afiliacyjnego jest zazwyczaj niezwykle wysoki. Strategia ta może zwiększyć średnią wartość zamówienia, średnią wartość zamówienia na klienta i średni przychód klienta.

8. Zwiększona sprzedaż

Budowanie relacji z silnymi partnerami wymaga czasu i wskazówek, ale jeśli włożysz w to pracę, Twój czas się opłaci. Im bardziej eksponowane będą Twoje produkty i usługi, tym wyższa będzie Twoja sprzedaż, a marketing afiliacyjny jest świetnym sposobem na osiągnięcie tego.

9. Wykorzystanie różnych zestawów umiejętności

Biorąc pod uwagę dużą pulę dostępnych partnerów, będziesz mieć dostęp do obszernej kolekcji różnych zestawów umiejętności. Zwiększa to szanse na dalszą sprzedaż Twoich produktów, ponieważ każdy sprzedawca wykorzystuje swoje szczególne umiejętności, aby przyciągnąć różnych odbiorców.

10. Inny nurt marketingu

Ważne jest, aby nigdy nie stosować tylko jednej formy marketingu. Marketing afiliacyjny zapewnia dodatkowy poziom ochrony przed używaniem tylko jednego formularza, ponieważ partnerzy stosują różne techniki reklamowe, aby zapewnić uwzględnienie wszystkich możliwych możliwości.

Sean Peek przyczynił się do napisania i przeprowadzenia badań w tym artykule.


Źródło