Marketing

Dlaczego marketing oparty na treści jest królem | Magazyn NZBusiness

  • 26 stycznia, 2023
  • 7 min read
Dlaczego marketing oparty na treści jest królem |  Magazyn NZBusiness


Rob Keating wyjaśnia, dlaczego warto inwestować więcej w strategię marketingową opartą na treści.

W dzisiejszych zatłoczonych i konkurencyjnych przestrzeniach marketingowych my, konsumenci, jesteśmy narażeni na treści dostarczane za pośrednictwem większej liczby mediów niż kiedykolwiek wcześniej. Na przykład przeciętna osoba jest narażona na około 4000 reklam dziennie, co oznacza, że ​​ilość informacji, które możemy codziennie konsumować, rośnie i może być nieco zadziwiająca!

Konsumujemy coraz więcej treści pod każdym kątem, nawet jeśli nie robimy tego świadomie.

Być może teraz myślisz – tak, wiem, że wszędzie, gdzie spojrzę, jest ogromna ilość treści – ale czy strategia marketingowa oparta na treści jest odpowiednia dla mojej firmy?

Mówiąc najprościej, Twoja marka nie może sobie pozwolić na utratę ekspozycji i potencjalnego nowego biznesu, który można zyskać, wprowadzając na rynek wysokiej jakości, prowokujące do myślenia treści, stosując punkt widzenia, w którym najważniejsza jest treść.

Dlaczego profesjonalne firmy usługowe powinny tworzyć treści?

Podobnie jak w każdej innej branży, firmy świadczące usługi profesjonalne potrzebują strategii dotyczących wysokiej jakości treści, które pomogą przyciągnąć i utrzymać wysokiej jakości klientów. Ty i Twoja firma chcecie być postrzegani jako autorytatywni liderzy branży, eksperci w swojej dziedzinie i krok przed konkurencją. Wykazanie się wiedzą i doświadczeniem w branży oraz zaprezentowanie swoich umiejętności poprzez skuteczny marketing treści to kluczowy sposób, w jaki potencjalni klienci mogą dowiedzieć się więcej o Tobie i ostatecznie spojrzeć na Ciebie z trzema złotymi cechami, których wszyscy szukają – „znaj, lubię i ufaj”.

Może się wydawać, że zebranie regularnych treści, takich jak artykuły, posty na blogach, filmy i posty w mediach społecznościowych, wymaga dużo ciężkiej pracy – jednak potencjalne korzyści z tego płynące sprawią, że Twoje wysiłki będą warte zachodu.

Warto przeczytać!  Dlaczego WB uważa Smallville za program „Ojcowie i córki”.

Twoja strategia marketingu treści

Być może masz strategię marketingu treści, która mogłaby polegać na przeglądaniu lub aktualizowaniu, a może tak naprawdę w ogóle jej nie masz. Jeśli siedzisz w jednym z tych dwóch obozów, z pewnością nie oznacza to zasłonięcia twoich działań marketingowych. Oznacza to, że masz świetną okazję do zbudowania wysokiej jakości biblioteki treści i rozpoczęcia regularnego angażowania się w rynek docelowy. Regularne wdrażanie tego działania pozwala być na bieżąco z potencjalnymi klientami, a także budować lepsze relacje z obecnymi klientami.

Co powinny robić firmy?
Po określeniu głównych celów biznesowych i stworzeniu solidnej strategii content marketingowej czas zabrać się do tworzenia treści. Tworzenie atrakcyjnych treści w formie artykułów lub postów na blogu jest bardzo popularne, jednak nie musi być w całości napisane. Wideo szybko staje się popularnym medium treści na wielu platformach. Filmy muszą być tylko krótkie i na temat, z niewielkimi wymaganiami w zakresie fantazyjnej grafiki lub efektów.

Profilowanie członków zespołu w serii filmów typu „spotkanie zespołu” to popularny pomysł. Podobnie jak publikowanie studiów przypadków lub wyników ostatnich projektów (oczywiście z zachowaniem poufności) lub nagrywanie krótkich filmów lub podcastów ekspertów w Twojej firmie, dostarczających wartościowych treści przywódczych. Wszystko to nie musi być kosztowne – wiele firm tworzy własne, wysokiej jakości treści audiowizualne we własnym zakresie, zamiast płacić kosztownym ekspertom, którzy zrobią to za nich.

Warto przeczytać!  Ucz się od najbystrzejszych umysłów gościnności

Edukacja jest kluczem
Strategia marketingowa oparta na treści ma wiele zalet i powinna stanowić jeden z filarów ogólnej strategii marketingowej, aby przyciągać i zatrzymywać wartościowych klientów.

Jeśli chcesz skutecznie wykorzystać swoją strategię content marketingową, tworzone przez Ciebie treści powinny mieć przede wszystkim charakter informacyjny i edukacyjny. Upewnij się, że nie jest to reklama sprzedaży – najlepsze są artykuły prowokujące do myślenia i edukacyjne.

Nie próbujesz sprzedawać swoich usług bezpośrednio poprzez to działanie. Jesteś autorytetem i ekspertem w swojej dziedzinie, oferując wysokiej jakości usługi, które zaspokajają potrzeby Twoich klientów, więc dzielenie się większą ilością informacji o tym, jak to robisz, jest dla nich bardzo korzystne.

Dobrym pomysłem jest umieszczenie wezwania do działania jako części każdego elementu, na przykład „przeczytaj następny artykuł, aby uzyskać więcej informacji” lub „obejrzyj ten film, aby uzyskać więcej informacji na temat x”, aby widz mógł przeczytać więcej o Tobie lub uzyskać więcej informacji na temat Twojej firmy. To, bez brzmienia sprzedażowego, pomoże im zdecydować, czy dobrze do nich pasujesz.

Im więcej przydatnych informacji lub wnikliwych treści możesz im dostarczyć, bez konieczności ich szukania, tym lepiej Cię poznają i będą chcieli robić z Tobą interesy.

Oznacza to również, że zanim odbędziesz to niezwykle ważne pierwsze spotkanie z klientem, będą oni już wiedzieć o wiele więcej o Tobie, Twojej firmie i o tym, co możesz dla nich zrobić.

Wybić się z tłumu

To oczywiste, że będziesz chciał przyciągać potencjalnych klientów i zwiększać przychody, ale co możesz dodać do tej mieszanki, aby wyglądać bardziej atrakcyjnie i wyróżniać się na tle innych?

Warto przeczytać!  Koncept z Bengaluru rozwija się, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na innowacyjne rozwiązania marketingowe

Staraj się tworzyć treści, które nie tylko rezonują z docelowymi odbiorcami, ale także prowokują do myślenia, są interesujące, a może nawet nieco kontrowersyjne. Niektóre profesjonalne firmy usługowe wykonują świetną robotę, prezentując się jako świeże, żywe i idące z duchem czasu. Pozbywając się sztampowego lub przestarzałego wizerunku, twoi odbiorcy poznają cię jako firmę, z którą chcą współpracować.

Zastanów się też, jakie treści oparte na zasobach możesz rozdawać za darmo. Nie musisz zdradzać wszystkich tajemnic i zasobów swojej firmy gratis i nie masz za co pobierać opłat, ale tworzenie pomocnych zasobów, takich jak e-booki lub przewodniki, to świetny sposób.

Możesz wymyślić listę kontrolną lub odpowiedzi na dziesięć najpopularniejszych pytań, na które klient chce odpowiedzieć. Zasoby takie jak te, które można pobrać i zapisać, mogą być naprawdę świetnymi narzędziami, które pomogą w zaangażowaniu klientów i rozpoznawalności marki.

W podsumowaniu

Firmy świadczące usługi profesjonalne są często postrzegane jako liderzy w branży, a Twoja nie jest inna. Aby być postrzeganym jako najlepszy wybór dla potencjalnego klienta, musisz regularnie kontaktować się z jego odbiorcami i być na bieżąco.

Jeśli więc zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć swoje zaangażowanie i ostatecznie przyciągnąć nowych klientów, pomyśl o wdrożeniu strategii marketingowej opartej na treści (lub stworzeniu takiej, jeśli obecnie jej nie masz). Dostarczanie świetnych treści i regularne nawiązywanie kontaktu z odbiorcami może po prostu zapewnić ci różnicę i przewagę konkurencyjną.

Rob Keating jest twórcą treści i autorem tekstów dla The BD Ladder.




Źródło