Marketing

Dlaczego marki ukrywają swoje memowe posty marketingowe

  • 30 marca, 2023
  • 5 min read
Dlaczego marki ukrywają swoje memowe posty marketingowe


Wiele marek używa teraz memów, by łączyć się z pokoleniem Z. Choć dyskretnie. Rozmawiamy z ekspertami, aby poznać ich opinie.

afaqs!, niedawno skontaktował się z młodym założycielem agencji zajmującej się marketingiem memów. Udostępnił na LinkedIn post o tym, jak prosty tweet wywołał mnóstwo rozmów dla marki szybkiego handlu. Udostępnił także zrzuty ekranu z serwisów informacyjnych i rozrywkowych, które obejmowały tweet i odpowiedzi na niego.

Chcieliśmy zrozumieć, czy tweet, źródło wszystkich rzekomo zarobionych mediów, był organiczny, czy nie. Zapytany, czy agencja zainicjowała tweet, odpowiedział defensywnie, że wróci do nas z odpowiedzią. Wkrótce post zniknął z LinkedIn.

To wahanie jest powszechne, podobnie jak memy w postaci tweetów, postów na Instagramie i elementów LinkedIn generujących rozmowy wokół marki, a także rosnące wykorzystanie tej strategii marketingowej.

To, co nie jest powszechne, to ujawnienie, że wspomniany mem jest zaszczepiony przez agencję. Ujawnienia stały się przeciwieństwem agencji marketingu memów, które teraz stały się dostawcami marketingu wywrotowego. Docenia się przebiegłość ręcznej pracy twórczej, a nie brak przejrzystości.

Praktyczność tej strategii jest łatwa. Konto w mediach społecznościowych publikuje obraz mema lub wideo i widzi, jak zyskuje na atrakcyjności. W miarę rozprzestrzeniania się i udostępniania, ktoś jest w stanie połączyć to z marką i altówką, ludzie zaczynają oklaskiwać markę, mówiąc: Och, jesteś taki mądry.

Warto przeczytać!  Dlaczego jedna agencja czerpie inspirację z Jezusa i awokado w marketingu Super Bowl

Porozmawialiśmy z ekspertami, aby dowiedzieć się, co myślą.

Shradha Agarwal, współzałożyciel i dyrektor generalny Grapes

Marketing memów okazał się cennym narzędziem angażowania i komunikacji dzięki swojemu humorystycznemu i relatywnemu charakterowi, zwłaszcza w grupie demograficznej millenialsów i pokolenia Z. Dodatkowo jego wykorzystanie odniesień do Bollywood zwiększa jego atrakcyjność w Indiach, gdzie astrologia, Bollywood, krykiet i rabaty najlepiej sprawdzają się w przypadku marek.

Istnieje jednak kilka powodów, dla których marki mogą nie ujawniać swojego zaangażowania w marketing memów. Po pierwsze, tonacja memów często odbiega od wytycznych marki, a humor może obejmować dowcipy poniżej pasa. Po drugie, marki mogą spotkać się z reakcją, jeśli bezpośrednio porównają się z konkurentem, ale mogą to łatwo wykorzystać za pomocą mema. Wreszcie wytyczne zabraniają używania zdjęć celebrytów bez pozwolenia, ale nie ma konkretnych wytycznych dotyczących używania ich w memach.

Nie ma konkretnych wytycznych od Advertising Standards Council of India (ASCI) dotyczących marketingu memów. Używamy trzyetapowej strategii marketingu memów: budowanie, pożyczanie i odznaka. Obejmuje to tworzenie memów od podstaw, pożyczanie memów z innych stron i włączanie wirusowych memów do strategii marki w mediach społecznościowych.

Ogólnie rzecz biorąc, agencje mogą udostępniać memy tylko ograniczonej grupie odbiorców, a to publiczność decyduje, czy mem stanie się popularny, czy nie.

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że rynek outsourcingu usług kosmetycznych wzrośnie o CAGR +8% do 2030 r. |Arizona Natural Resources, Opal Cosmetics, Ancorotti Cosmetics

Divyansh Gala, grupa head-outreach, Socheers

Marketing memów zyskuje na popularności ze względu na swój relatywny charakter, który zachęca do rozmów i odpowiedzi. Marki nie chcą być na pierwszym miejscu, ponieważ popularne formaty memów z filmów lub seriali internetowych niosą ze sobą ryzyko problemów z prawami autorskimi. Domy produkcyjne mają własne kultowe filmy Bollywood. Wielcy gracze, tacy jak ITC i HUL, wahają się przed rozpoczęciem marketingu memów ze względu na problemy z prawami autorskimi.

Strony z memami są często prowadzone przez studentów, którzy mają pewną swobodę w zakresie odstępstwa od marki. Jeśli jednak istnieje partnerstwo stron lub współpraca hashtagów, zaangażowanie odbiorców zmniejsza się, ponieważ klienci mają tendencję do przewijania płatnych reklam.

Memy mogą być również obraźliwe i dzielące, z którymi marki nie chcą się kojarzyć. Dlatego konieczne jest przestrzeganie wytycznych ASCI, aby zachować wizerunek marki i upewnić się, że memy nie wpływają na decyzje zakupowe.

Marketing memów można realizować za pomocą popularnych formatów, takich jak Swipe to see, które subtelnie integrują markę. Dodatkowo można wykorzystać wpływowych memów, takich jak Gajodhar Bhaiya i Sagarcasm, a funkcje Instagrama, takie jak opcja ankiety, mogą być używane w formacie memów.

Mitesh Kothari, współzałożyciel i dyrektor kreatywny White Rivers Media

Niemarkowy mem ma dołączony czynnik relatywności. Koncentruje się na konkretnej sytuacji i odnosi się do szerszej publiczności. W chwili, gdy jest to połączone z marką, publiczność się wyalienuje.

Warto przeczytać!  Jak wprowadzić na rynek nowy projekt deweloperski w skomplikowanej gospodarce

Drugim czynnikiem jest wirusowość, niemarkowy mem ma możliwość dzielenia się wśród znajomych i rówieśników. Moment, w którym mem jest oznakowany, staje się poparciem.

Ponadto marki cieszą się z faktu, że subtelne skojarzenie jest lepsze niż bezpośrednie skojarzenie.

Co ciekawe, strategia memów jest również częścią struktury testowania treści. Wiele marek używa niemarkowych memów do testowania pomysłów na treści. I zbierają opinie poprzez komentarze.

Idealnie byłoby, gdyby wytyczne ASCI nie miały zastosowania do marketingu memów, ponieważ marketing wpływowy jest używany jako poparcie, podczas gdy memy dotyczą humoru, a produkt jest tylko częścią tej sytuacji.

W wielu przypadkach marketing memów nie jest prowadzony bezpośrednio przez marki. Kiedy marki to robią, jest to tylko część kampanii. 99% memów w internecie nie jest inicjowanych przez marki.

Marketing memów jest obecnie niszą i polega na tworzeniu społeczności. W Influencer Marketing Influencerzy zgłaszają roszczenia, które nie mają miejsca w marketingu memów.

Marketing memów nie jest obecnie podstawą większości marek w kraju. Marki będą po prostu eksperymentować z marketingiem memów i będą częścią miksu. Ale nie stanie się większy w miksie.


Źródło