Technologia

Dlaczego Microsoft Bing + ChatGPT nie ma sensu biznesowego (teraz) | autorstwa Sama Waraina | luty 2023 r

  • 18 lutego, 2023
  • 6 min read
Dlaczego Microsoft Bing + ChatGPT nie ma sensu biznesowego (teraz) |  autorstwa Sama Waraina |  luty 2023 r


Źródło: OFFICIAL LEWEB PHOTOS, CC BY 2.0, za pośrednictwem Wikimedia Commons

Uzyskałem dostęp do Microsoft Bing z GPT-4.

Szczerze mówiąc, jest fantastycznie.

Wszystko, co chciałem zbadać podczas moich dni konsultacyjnych, zajęło kilka sekund. To, co młodszemu analitykowi zajęłoby mniej więcej godzinę, zostało skrócone do 10 sekund.

Przykład jest pokazany poniżej.

„Daj mi dane dotyczące udziału w rynku w branży wyszukiwania i umieść je w formacie tabelarycznym”, a pojawi się poniższy komunikat. Nie trzeba dodawać, że moją domyślną wyszukiwarką jest teraz Microsoft Bing, a nie Google.

Źródło: Wyniki wyszukiwania Bing

Z powyższych danych wynika, że ​​Microsoft Bing robi tylko ułamek tego, co robi wyszukiwarka Google.

Źródło: Wyniki wyszukiwania Bing

Satya (dyrektor generalny Microsoftu) próbuje teraz ugryźć lwi tort. Chce rzucić wyzwanie podstawowej działalności Google. I chłopcze, to trafiało na pierwsze strony gazet.

Niedawny wzrost liczby usług Microsoft Bing można zobaczyć w Google Trends.

Źródło: Trendy Google

Satya był wcześniej związany z Bing podczas swojej kadencji w firmie Microsoft.

Dołączył do firmy Microsoft w 1992 roku i początkowo pracował nad rozwojem rodziny systemów operacyjnych Windows NT. Później pracował nad innymi projektami, w tym rozwojem internetowej platformy reklamowej firmy i oferty przetwarzania w chmurze. W 2008 roku został starszym wiceprezesem ds. badań i rozwoju firmy Dział Usług Online firmy, w skład którego wchodzi Bing.

Nadzorując dział usług online, odegrał kluczową rolę w kształtowaniu strategii wyszukiwania firmy Microsoft i stymulowaniu innowacji w zespole Bing. Ponadto był znany z tego, że skupiał się na danych i analizach w celu poprawy trafność i wydajność wyszukiwarki.

Warto przeczytać!  Premiera smartfonów Honor 200 Series z aparatem portretowym: cena w Indiach, funkcje

A teraz zmienia sposób wyszukiwania za pomocą usługi Microsoft Bing.

Ale jeśli zajrzysz pod maskę, zobaczysz, że Microsoft Bing + ChatGPT musi mieć większy sens biznesowy.

Pierwszym głównym powodem są koszty związane z obsługą nowego Microsoft Bing.

Według Davida Friedberga w podcaście all-in-podcast, oszacowano, że uruchomienie modelu GPT-3 dla czatu GPT wymaga około 30 centów obliczeniowych dla każdego wynikuczyli o rząd wielkości wyższy od tzw 2,5 centa za wyszukiwanie, które kosztuje Google przedstawienie wyników zapytania.

Ten wyższy koszt usługi Bing był dla firmy Microsoft poważnym wyzwaniem, jeśli chodzi o możliwość skutecznego konkurowania z Google. Bing musi znacznie obniżyć koszty i zapewnić użytkownikom bardziej opłacalną usługę wyszukiwania, aby być konkurencyjnym.

Aby Bing stał się bardziej konkurencyjny, konieczna jest 10-krotna redukcja kosztów. Osiągnięcie tego będzie wymagało głębokiej wiedzy technicznej w zakresie optymalizacji i zarządzania platformą obliczeniową. Bing musi zoptymalizować swoje modele, aby dostarczać wyniki wyszukiwania i efektywnie wykorzystywać zasoby obliczeniowe.

Jest więc jeszcze sporo do zrobienia, zanim stanie się to naprawdę konkurencyjne ekonomicznie w stosunku do Google. A to naprawdę ma znaczenie, ponieważ jeśli dojdziesz do skali Google, mówisz o wydawaniu od ośmiu do 20 miliardów dolarów kwartalnie tylko na wyświetlanie wyników wyszukiwania. — Podcast All-In

Zmniejszenie kosztów sprawi, że Bing stanie się bardziej konkurencyjny i umożliwi inwestowanie w rozwój nowych funkcji i możliwości, które mogą lepiej służyć użytkownikom. Może również zdynamizować rynek wyszukiwania, dając użytkownikom większy wybór i zaostrzając konkurencję między Bing a Google.

Warto przeczytać!  Gry przed kamerą, powody, dla których jesteśmy podekscytowani wprowadzeniem OnePlus 11 5G w Indiach

Może to prowadzić do lepszych doświadczeń użytkowników w zakresie wyszukiwania i większej innowacyjności w branży wyszukiwania.

Ogólnie rzecz biorąc, wysoki koszt usługi Bing stanowi poważne wyzwanie dla firmy Microsoft.

Innym problemem jest to, w jaki sposób wydawcy czerpią korzyści z tego modelu.

Model biznesowy Microsoft Bing budzi obawy wśród wydawców, ponieważ nie są oni pewni, jak zarabiać na swoich treściach za pośrednictwem wyszukiwarki.

W rozmowie z The Verge Satya Nadella, CEO Microsoftu, nie odpowiedział jednoznacznie, w jaki sposób wydawcy mogą zarabiać na swoich treściach.

Problem polega na tym, że gdy użytkownicy wyszukują temat w Bing, wyświetlana jest im lista odpowiedzi udzielonych przez wyszukiwarkę, i nie mogą klikać linków do witryny wydawcy, aby dowiedzieć się więcej. Ponadto, jak nadal działa sztuczna inteligencja (AI). poprawić możliwości wyszukiwarek, użytkownicy mogą szukać bardziej bezpośrednich odpowiedzi, a wydawcy mogą mieć trudności z zarabianiem na swoich treściach.

Tradycyjny model zarabiania w wyszukiwarkach obejmuje prezentację płatne linki obok organicznych wyników wyszukiwania, a użytkownicy klikają reklamy, które dostarczają lepszych odpowiedzi niż wyniki organiczne.

Warto przeczytać!  Samsung Galaxy S21 FE 2023 już w sprzedaży offline w Indiach

Ten model nie ma zastosowania, gdy wyszukiwarki udzielają bezpośrednich odpowiedzi, ponieważ użytkownicy mogą nie musieć klikać żadnych linków. Jednak jeden potencjalnym rozwiązaniem może być pobieranie prowizji partnerskiej, jeśli odpowiedź udzielona przez wyszukiwarkę zawiera link.

Takie podejście może jednak budzić obawy co do dokładności i rzetelności odpowiedzi, ponieważ reklamodawcy mogą potencjalnie manipulować wynikami. Wydawcy będą musieli ściśle współpracować z wyszukiwarkami, aby opracować nowy model biznesowy, który pozwoli im zarabiać na swoich treściach przy jednoczesnym utrzymaniu jakości wyników wyszukiwania.

Pomimo tych wyzwań należy pamiętać, że są one tymczasowe, a firma Microsoft już podejmuje kroki, aby im zaradzić.

Koszty sprzętu i mocy obliczeniowej spadają wykładniczo.

Jeśli użytkownicy korzystają z silnika w sposób lepki, znajdą sposób na zarabianie.

Przywództwo Satyi Nadelli i wiedza techniczna firmy w zakresie optymalizacji i zarządzania platformami obliczeniowymi mogą pozycjonować Bing jako realną alternatywę dla Google.

Co więcej, Google zawsze znajdował sposób na przeciwdziałanie swoim konkurentom i prawdopodobnie zrobi to ponownie. Obecny udział w rynku Microsoft Bing jest niewielki w porównaniu z Google, a wyszukiwarkowy gigant raczej nie zrezygnuje ze swojej dominującej pozycji bez walki.

Ogólnie rzecz biorąc, integracja GPT-4 z Microsoft Bing ma ogromny potencjał i ekscytujące jest obserwowanie, jak ukształtuje rynek wyszukiwarek w przyszłości.

Ciekawe pytanie brzmi: co zrobiłby teraz Sundar?


Źródło