Marketing

Dlaczego modelowanie mieszane nie wystarczy; Nowy arbitraż reklam sportowych

  • 28 czerwca, 2024
  • 5 min read
Dlaczego modelowanie mieszane nie wystarczy;  Nowy arbitraż reklam sportowych


Oto podsumowanie dzisiejszych wiadomości AdExchanger.com… Chcesz je wysłać e-mailem? Zapisać się Tutaj.

Przeszczep MMM

Niektórzy nazywają to modelowaniem miksu medialnego; inni nazywają to modelowaniem miksu marketingowego. Niezależnie od tego, istnieje zauważalny wzrost u reklamodawców włączających MMM do programów pomiaru reklam.

Ale MMM jest przestarzałe. Nie obejmuje danych na poziomie użytkownika, jego wykonanie zajmuje tygodnie (jeśli nie miesiące) i nie przypisuje konkretnych mediów. (Na przykład MMM może poinformować, że „telewizja” lub „radio” wypadły dobrze, ale nie konkretne programy lub kanały.)

Z drugiej strony MMM cieszy się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ znikają dane na poziomie użytkownika, a marketerzy szukają sposobów na przyspieszenie przepływu pracy.

Atrybucja wielodotykowa (MTA) miała zastąpić MMM, ale zmiany zasad wprowadzone przez Google i Apple uniemożliwiły MTA, które polega na śledzeniu w wielu witrynach.

Mimo to MMM „nie może być wyłącznym narzędziem używanym do pomiaru efektywności wydatków na reklamę” – pisze Eric Seufert w Notatka dewelopera mobilnego.

Może nie ma takich samych wyzwań jak MTA, ale MMM nie skaluje się do mniejszych kanałów, na przykład. A marketerzy muszą się również przyzwyczaić do znacznie wolniejszego tempa gromadzenia danych i podejmowania decyzji bez analizy na poziomie użytkownika.

Warto przeczytać!  Wielkość rynku instrumentów muzycznych wzrośnie o 1,55 mln USD w latach 2021-2026: opisowa analiza krajobrazu klientów, ocena dostawców i dynamika rynku

Programy MMM wymagają również o wiele więcej cierpliwości i wysiłku, niż większość organizacji marketingowych jest przygotowana, mówi Seufert. „Widziałem, jak MMM było odrzucane przez organizacje goszczące, jak nieudany przeszczep organu”.

Grać w piłkę

Reklamy telewizyjne sprzedawane są na podstawie średnich ocen programów, a nie liczby wyświetleń lub widzów w konkretnym momencie emisji reklamy – co pozostawia pole do arbitrażu.

Zwykle możliwość arbitrażu jest niwelowana, ponieważ liczba widzów w całym odcinku jest wystarczająco mała i trudna do przewidzenia. Nawet jeśli reklama wyświetlana w 17. minucie odcinka CSI ma więcej widzów niż reklama w trzech czwartych odcinka, jak w ogóle można na nią skierować reklamy?

Sport to jednak zupełnie inna historia. Lepsze targetowanie w streamingu i dostarczanie spotów na żywo podczas meczów tworzy prawdziwe okno na arbitraż, a sprytni reklamodawcy wykorzystują tę możliwość, Wiek reklam raporty.

Na przykład, oglądalność meczów NFL na żywo ma tendencję do szybkiego wzrostu po pierwszej kwarcie lub przed przerwą. Reklama wyświetlana późno podczas zaciętej lub gorącej gry może zgromadzić miliony w zasadzie dodatkowych wyświetleń. Z tego samego powodu, jeśli jest to miażdżąca wygrana i fani przestają oglądać, ten sam reklamodawca również jest wielkim przegranym.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa Isuzu i 4P (aktualizacja 2023)

Istnieje prawdopodobieństwo, że rynek będzie nadal podążał w tym kierunku, jednak aby móc konsekwentnie handlować pojedynczymi minutami komercyjnymi, branża telewizyjna będzie potrzebowała czegoś, czego wciąż jej bardzo brakuje: normalizacja. Jednak w tym roku ogromne inwestycje w sport – szczególnie w streaming – mogą po prostu wymusić większy postęp.

Daj mi wolność albo daj mi mnie

Zewnętrzni brokerzy danych polegają na wrodzonym lenistwie ludzi lub lekceważeniu warunków korzystania z usług lub polityki prywatności, pod którą się rejestrują. Teraz brokerzy mają nadzieję, że ten sam instynkt gnuśności pomoże uniknąć usunięcia danych z ich wykresów.

Kalifornia ma obecnie rejestr brokerów danych i najsilniejsze indywidualne prawa Amerykanów do żądania i usuwania danych konsumentów, a brokerzy starają się zapobiec wprowadzeniu nowej zasady ustanawiającej prosty mechanizm usuwania profili z tej bazy danych, Prawo Bloomberga raporty.

Większość osób nie poświęci czasu na sprawdzenie, którzy brokerzy mają ich dane, a następnie zażąda ich usunięcia z tych miejsc jeden po drugim.

Jeśli jednak Kalifornia wprowadzi obowiązkowy, łatwy w tym celu przycisk – i zrobi to za pomocą interfejsu API – oznacza to, że każda wtyczka do przeglądarki lub narzędzie do ochrony prywatności konsumentów może oferować usługę, która, powiedzmy, monitoruje zarejestrowanych brokerów i żąda usunięcia danych za każdym razem, gdy są one dołączone do pojawia się konkretna osoba.

Warto przeczytać!  Al Nakheel i NCCW zawarły umowę dotyczącą dróg i infrastruktury dla Al Nakheel ITC

Ruh-ro.

Brokerzy nie będą utrudniać prawa jednostki do żądania i usuwania danych osobowych, ale nie będą milczeć na temat oprogramowania, które robi to programowo.

Ale czekaj, jest więcej!

Google ogłasza nowe funkcje związane z wyszukiwaniem w mobilnej wersji przeglądarki Chrome. [Search Engine Roundtable]

Według doniesień YouTube chce płacić wytwórniom płytowym za wykorzystywanie ich piosenek do szkolenia sztucznej inteligencji. [Engadget]

Aby konkurować z Temu i Sheinem, Amazon planuje nową usługę rabatową obejmującą tanie produkty wysyłane bezpośrednio z magazynów w Chinach. [The Information]

Jesteś zatrudniony!

Firma Yahoo zatrudniła Roba Wilka, byłego szefa Microsoft Advertising, na stanowisko szefa sprzedaży we wszystkich głównych franczyzach konsumenckich. [Axios]


Źródło