Marketing

Dlaczego nowy rywal Pepsi, Sprite, ma nową strategię społeczną — i nową docelową grupę demograficzną

  • 19 czerwca, 2023
  • 4 min read
Dlaczego nowy rywal Pepsi, Sprite, ma nową strategię społeczną — i nową docelową grupę demograficzną


Na początku tego roku Sierra Mist firmy PepsiCo zniknęła z rynku. Firma wprowadziła więc podobny produkt o nazwie Starry, nowy napój cytrynowo-limonkowy, aby wypełnić lukę i konkurować ze Sprite.

Wprowadzenie Starry pozwala PepsiCo na zmianę strategii w mediach społecznościowych, aby docierać do młodszych konsumentów. Docelową grupą demograficzną Sierra Mist byli milenialsi i pokolenie X, ale celem Starry jest przyciągnięcie uwagi pokolenia Z za pośrednictwem TikTok, Twittera i Instagrama.

Według Michaela Smitha, starszego dyrektora ds. marketingu marki Starry, strategia społecznościowa Starry polega na różnicowaniu treści na trzech platformach. Marka uważa TikTok za główną platformę społecznościową dla swojej mieszanki marketingowej ze względu na jego popularność wśród pokolenia Z. Konkretnie, treści Starry TikTok koncentrują się na oryginalnych krótkich formach i skeczach komediowych o marce i wykorzystaniu wirusowych trendów, takich jak to, co jak wyglądałaby osoba za 40 lat. Starry umieścił również kody QR na swoich napojach, aby przyciągnąć konsumentów do swojej strony TikTok.

„Nasi konsumenci korzystają z kilku platform mediów społecznościowych, ale najbardziej wykorzystujemy TikTok i Instagram, ponieważ są to platformy, które napędzają kulturę i gdzie obserwujemy największą koncentrację naszej aktywności konsumenckiej” – powiedział Smith. „Na każdej platformie jesteśmy w stanie aktywować się w wysoce kreatywny i lekceważący sposób, angażując naszych fanów w autentyczność”.

Warto przeczytać!  Bisleri's Tushar Malhotra o wykorzystaniu IPL do promowania sportu i nawodnienia

Na przykład na Instagramie Smith zauważył, że marka po raz pierwszy użyła Reels w lutym podczas NBA All-Star Weekend, aby zaprezentować swoją maskotkę w nieoczekiwanych występach.

Oprócz wysiłków związanych z konkretną platformą, Starry zaczyna współpracować z wpływowymi osobami, aby przyciągnąć uwagę młodszych pokoleń. Marka niedawno nawiązała pierwszą współpracę z piosenkarzem i wpływowym sportowcem Taylorem Redem, aby tworzyć krótkie treści i ogłaszać prezenty podczas finałów NBA. Umowa finansowa między stronami nie została ujawniona

„Jesteśmy zbudowani na założeniu, że dawka nieoczekiwanego sprawia, że ​​życie jest trochę przyjemniejsze” — powiedział Smith. „Szukając wpływowych osób do współpracy, właśnie tego szukamy – kogoś, kto ucieleśnia ducha marki i żyje swoim życiem z wyjątkowym, lekceważącym optymizmem”.

Starry dał Redowi kreatywną kontrolę nad tworzeniem treści, o ile zawierało określone wezwanie do działania. W ramach tej kampanii Red poprosił obserwujących, aby zadzwonili pod numer telefonu, aby wygrać nagrody, takie jak markowy fotel rozkładany, trzyczęściowy garnitur i szansę na wygranie biletów na Mecz Gwiazd NBA 2024.

Podczas gdy Starry różnicuje treści w oparciu o platformę, skupia się ogólnie na fanach koszykówki. Marka wykorzystała cyfrowe reklamy zewnętrzne wokół Salt Lake City podczas NBA All Star Weekend z cyfrowymi biuletynami, które rejestrowały ruch wjeżdżający i wyjeżdżający z miasta przez cały weekend, a także cyfrowe projekcje w obszarach o dużym natężeniu ruchu każdego wieczoru . Starry planuje również reklamować się podczas weekendu gwiazd WNBA 15 lipca.

Warto przeczytać!  Precyzyjne testy diagnostyczne na raka Możliwości przyszłego rozwoju rynku w latach 2023-2030

Nie jest jasne, ile Starry wydaje na swoje inicjatywy marketingowe lub media społecznościowe, ponieważ Smith odmówił podania dokładnych danych. Według Vivvix, marka wydała do tej pory nieco ponad 11 milionów dolarów na działania reklamowe w 2023 roku.

Istnieje wiele marek, które obecnie zmieniają swój wizerunek, czy to poprzez zmianę logo, jak Pepsi, Fanta i Nokia, czy też poprzez ponowne wprowadzenie na rynek produktów pod nowymi nazwami, jak w przypadku Max. Jake Hancock, starszy partner i starszy strateg marki w Lippincott, zwrócił uwagę, że przejście z Sierra Mist na Starry jest przykładem kilku ogólnych zmian zachodzących w sposobie, w jaki marki są atrakcyjne dla odbiorców z pokolenia Z. W szczególności witalność i autentyczność stały się cechami charakterystycznymi marek, które chcą rezonować z tym rynkiem.

„Jako przymiotnik z natury wydaje się bardziej aktywny i empiryczny, przywołując gwiazdy mediów społecznościowych, których szukają jako influencerów” – powiedział. „Jeśli jest to marka o młodych ludziach w ruchu, Starry jest znacznie skuteczniejszy w reprezentowaniu tych ambicji”.




Źródło