Dlaczego Państwa strategia marketingowa na rok 2023 potrzebuje wydarzeń
![Dlaczego Państwa strategia marketingowa na rok 2023 potrzebuje wydarzeń](https://oen.pl/wp-content/uploads/2022/12/CPNCvent820x547_21-770x470.jpg)
Wydarzenia muszą być główną częścią Państwa marketingu mix w 2023 roku. Dlaczego? Ponieważ żaden inny kanał marketingowy nie jest tak wielostronnie skuteczny. Zaangażowanie publiczności? Tak. Tworzenie leadów? Tak. Budować spersonalizowane relacje i pozyskiwać cenne dane? Jak najbardziej. Proszę to wszystko połączyć i już są Państwo na drodze do znacznego ROI.
Wydarzenia w coraz większym stopniu ulegają cyfryzacji, a ta cyfrowa transformacja daje marketerom to, co najlepsze: osobiste doświadczenie uzupełnione wirtualnymi wydarzeniami i zasobami cyfrowymi, które zapewniają więcej punktów styku, napędzają ciągłe zaangażowanie, zapewniają duży zasięg publiczności i pielęgnują leady na każdym etapie lejka. Żaden inny kanał marketingowy nie oferuje tak szerokiego zakresu zaangażowania.
Krajobraz wydarzeń zmienił się, a rok 2023 jest pełen możliwości. Oto jak wydarzenia mogą pomóc w realizacji Państwa strategii marketingowej.
Kierowanie zaangażowaniem
Wszyscy wiemy, że nawiązanie kontaktu z klientami i potencjalnymi klientami jest świętym Graalem dla każdej marki, a nie ma lepszego sposobu na osiągnięcie tego celu niż silne zaangażowanie. Według raportu Forrester z 2021 roku, 74% osób podejmujących decyzje o organizacji imprez twierdzi, że imprezy są najlepszym sposobem na pogłębienie relacji z klientami.
Dzieje się tak dlatego, że w wydarzeniach chodzi przede wszystkim o napędzanie zaangażowania. A połączenie wydarzeń osobistych, wirtualnych i hybrydowych oznacza, że napędzają Państwo zaangażowanie jeszcze lepszym samochodem; takim, który znacznie szybciej doprowadzi Państwa z punktu A do punktu B konwersji. Dzięki temu, że wydarzenia umożliwiają poświęcenie czasu i uwagi Państwa odbiorcom, dają niepowtarzalną okazję do bardziej intymnego zaangażowania niż inne kanały marketingowe.
Wykorzystanie tej mieszanki formatów wydarzeń w 2023 roku oznacza, że Państwa możliwości angażowania się z publicznością nie będą już ograniczone do jednorazowego wydarzenia. Zamiast tego, dzięki narzędziom cyfrowym, takim jak aplikacje do obsługi wydarzeń, webinaria, wideo i treści na żądanie, mogą Państwo przedłużyć cykl życia wydarzenia i rozwijać zaangażowanie w trybie ciągłym.
Rezultat? Silniejsze relacje i szybsze konwersje dzięki wprowadzeniu prospektów głębiej w podróż kupującego.
Generowanie leadów
Cyfryzacja imprez zmieniła zasadniczo sposób, w jaki firmy mogą generować i pielęgnować leady. Dzięki połączeniu wydarzeń osobistych, wirtualnych i hybrydowych, organizacje mogą pielęgnować leady na każdym etapie lejka sprzedażowego, zwiększając w ten sposób swój potencjał sprzedażowy.
Za przykład niech posłuży firma z branży fintech, Fidelity Information Services (FIS). Po przestawieniu swojego obszernego programu imprez na wydarzenia wirtualne w czasie pandemii, FIS mógł udowodnić wartość wirtualnych doświadczeń w kontaktach z potencjalnymi klientami.
Wykorzystanie platformy Cvent do organizacji imprez pozwoliło FIS na zapewnienie uczestnikom wciągających, zaawansowanych technologicznie doświadczeń, a możliwość śledzenia danych o uczestnikach i punktach zaangażowania za pośrednictwem platformy dała zespołom handlowym dodatkowy wgląd w swoich odbiorców.
Integracja platformy z Marketo dostarczyła dalszych cennych informacji, takich jak wydajność kampanii, które przesunęły wirtualnych uczestników dalej w dół lejka sprzedaży FIS. Wyniki były zdumiewające: ilość leadów wzrosła o 38% w stosunku do poprzedniego roku, przy jednoczesnym 68% wzroście liczby nowych i 131% wzroście liczby istniejących umów, jak również 89% wzroście przychodów ze sponsoringu.
Lepsze dane, lepszy wgląd
Wydarzenia zapewniają więcej punktów styczności niż inne kanały marketingowe, takie jak płatne wyszukiwanie czy poczta elektroniczna, umożliwiając markom zdobycie kluczowych informacji w trakcie długiej podróży klienta. W dzisiejszym krajobrazie wydarzenia stały się kanałem marketingowym bogatym w dane i opartym na danych.
Dane te można wykorzystać do lepszego targetowania, stworzenia bardziej spersonalizowanej podróży uczestnika oraz śledzenia ROI i przypisywania przychodów z imprez. Tak jest w przypadku firmy Morningstar, której zespół ds. wydarzeń zarządza setkami corocznych wydarzeń na całym świecie. W celu wsparcia globalnych wydarzeń firma nawiązała współpracę z Cvent, aby scentralizować operacje i podnieść poziom doświadczenia uczestników.
Dzięki takim narzędziom jak system raportowania Cvent, skanowanie RFID oraz aplikacje do przechwytywania wydarzeń i leadów, Morningstar może dokładnie śledzić zarówno leady, jak i przychody generowane przez swoje wydarzenia. Wśród wielu imponujących wyników, firma pozyskała prawie 2.000 leadów z imprez osobistych i wirtualnych, co przyczyniło się do 123% wzrostu przypisanych przychodów.
Aby uzyskać pełny obraz atrybucji ROI, technologie związane z wydarzeniami, takie jak systemy rejestracji, narzędzia produkcyjne i metody zaangażowania, powinny być zintegrowane z Państwa CRM i tradycyjnym stosem technologii marketingowych. W 2023 roku nie jest to już nice-to-have, ale must-have.
Uczynić rok 2023 rokiem wydarzeń
Krajobraz digital-first zmienił grę marketingową i stwarza wyjątkowe możliwości dla marek. Aby w pełni wykorzystać potencjał wydarzeń do zwiększenia zaangażowania i przychodów, Państwa strategia marketingowa na rok 2023 powinna obejmować zintegrowaną mieszankę wydarzeń osobistych, wirtualnych i hybrydowych na każdym etapie podróży nabywcy. W końcu żaden inny kanał marketingowy nie jest tak skuteczny w angażowaniu odbiorców, budowaniu spersonalizowanych relacji, pielęgnowaniu leadów, dostarczaniu cennych danych i przekształcaniu ich w potencjał przychodów.
Czy chcą Państwo stworzyć strategię marketingową dla wydarzeń w 2023 roku? Proszę zapoznać się z tym tutaj.