Marketing

Dlaczego Państwa strategia marketingowa na rok 2023 potrzebuje wydarzeń

  • 20 grudnia, 2022
  • 5 min read
Dlaczego Państwa strategia marketingowa na rok 2023 potrzebuje wydarzeń


Wydarzenia muszą być główną częścią Państwa marketingu mix w 2023 roku. Dlaczego? Ponieważ żaden inny kanał marketingowy nie jest tak wielostronnie skuteczny. Zaangażowanie publiczności? Tak. Tworzenie leadów? Tak. Budować spersonalizowane relacje i pozyskiwać cenne dane? Jak najbardziej. Proszę to wszystko połączyć i już są Państwo na drodze do znacznego ROI.

Wydarzenia w coraz większym stopniu ulegają cyfryzacji, a ta cyfrowa transformacja daje marketerom to, co najlepsze: osobiste doświadczenie uzupełnione wirtualnymi wydarzeniami i zasobami cyfrowymi, które zapewniają więcej punktów styku, napędzają ciągłe zaangażowanie, zapewniają duży zasięg publiczności i pielęgnują leady na każdym etapie lejka. Żaden inny kanał marketingowy nie oferuje tak szerokiego zakresu zaangażowania.

Krajobraz wydarzeń zmienił się, a rok 2023 jest pełen możliwości. Oto jak wydarzenia mogą pomóc w realizacji Państwa strategii marketingowej.

Kierowanie zaangażowaniem

Wszyscy wiemy, że nawiązanie kontaktu z klientami i potencjalnymi klientami jest świętym Graalem dla każdej marki, a nie ma lepszego sposobu na osiągnięcie tego celu niż silne zaangażowanie. Według raportu Forrester z 2021 roku, 74% osób podejmujących decyzje o organizacji imprez twierdzi, że imprezy są najlepszym sposobem na pogłębienie relacji z klientami.

Dzieje się tak dlatego, że w wydarzeniach chodzi przede wszystkim o napędzanie zaangażowania. A połączenie wydarzeń osobistych, wirtualnych i hybrydowych oznacza, że napędzają Państwo zaangażowanie jeszcze lepszym samochodem; takim, który znacznie szybciej doprowadzi Państwa z punktu A do punktu B konwersji. Dzięki temu, że wydarzenia umożliwiają poświęcenie czasu i uwagi Państwa odbiorcom, dają niepowtarzalną okazję do bardziej intymnego zaangażowania niż inne kanały marketingowe.

Warto przeczytać!  Wskazówki od eksperta ds. marketingu, jak sprzedać się jako grafik

Wykorzystanie tej mieszanki formatów wydarzeń w 2023 roku oznacza, że Państwa możliwości angażowania się z publicznością nie będą już ograniczone do jednorazowego wydarzenia. Zamiast tego, dzięki narzędziom cyfrowym, takim jak aplikacje do obsługi wydarzeń, webinaria, wideo i treści na żądanie, mogą Państwo przedłużyć cykl życia wydarzenia i rozwijać zaangażowanie w trybie ciągłym.

Rezultat? Silniejsze relacje i szybsze konwersje dzięki wprowadzeniu prospektów głębiej w podróż kupującego.

Generowanie leadów

Cyfryzacja imprez zmieniła zasadniczo sposób, w jaki firmy mogą generować i pielęgnować leady. Dzięki połączeniu wydarzeń osobistych, wirtualnych i hybrydowych, organizacje mogą pielęgnować leady na każdym etapie lejka sprzedażowego, zwiększając w ten sposób swój potencjał sprzedażowy.

Za przykład niech posłuży firma z branży fintech, Fidelity Information Services (FIS). Po przestawieniu swojego obszernego programu imprez na wydarzenia wirtualne w czasie pandemii, FIS mógł udowodnić wartość wirtualnych doświadczeń w kontaktach z potencjalnymi klientami.

Wykorzystanie platformy Cvent do organizacji imprez pozwoliło FIS na zapewnienie uczestnikom wciągających, zaawansowanych technologicznie doświadczeń, a możliwość śledzenia danych o uczestnikach i punktach zaangażowania za pośrednictwem platformy dała zespołom handlowym dodatkowy wgląd w swoich odbiorców.

Warto przeczytać!  Przyszłość handlu to wideo z możliwością zakupu — i już tu jest

Integracja platformy z Marketo dostarczyła dalszych cennych informacji, takich jak wydajność kampanii, które przesunęły wirtualnych uczestników dalej w dół lejka sprzedaży FIS. Wyniki były zdumiewające: ilość leadów wzrosła o 38% w stosunku do poprzedniego roku, przy jednoczesnym 68% wzroście liczby nowych i 131% wzroście liczby istniejących umów, jak również 89% wzroście przychodów ze sponsoringu.

Lepsze dane, lepszy wgląd

Wydarzenia zapewniają więcej punktów styczności niż inne kanały marketingowe, takie jak płatne wyszukiwanie czy poczta elektroniczna, umożliwiając markom zdobycie kluczowych informacji w trakcie długiej podróży klienta. W dzisiejszym krajobrazie wydarzenia stały się kanałem marketingowym bogatym w dane i opartym na danych.

Dane te można wykorzystać do lepszego targetowania, stworzenia bardziej spersonalizowanej podróży uczestnika oraz śledzenia ROI i przypisywania przychodów z imprez. Tak jest w przypadku firmy Morningstar, której zespół ds. wydarzeń zarządza setkami corocznych wydarzeń na całym świecie. W celu wsparcia globalnych wydarzeń firma nawiązała współpracę z Cvent, aby scentralizować operacje i podnieść poziom doświadczenia uczestników.

Dzięki takim narzędziom jak system raportowania Cvent, skanowanie RFID oraz aplikacje do przechwytywania wydarzeń i leadów, Morningstar może dokładnie śledzić zarówno leady, jak i przychody generowane przez swoje wydarzenia. Wśród wielu imponujących wyników, firma pozyskała prawie 2.000 leadów z imprez osobistych i wirtualnych, co przyczyniło się do 123% wzrostu przypisanych przychodów.

Warto przeczytać!  Co zawiera strategia marketingu cyfrowego?

Aby uzyskać pełny obraz atrybucji ROI, technologie związane z wydarzeniami, takie jak systemy rejestracji, narzędzia produkcyjne i metody zaangażowania, powinny być zintegrowane z Państwa CRM i tradycyjnym stosem technologii marketingowych. W 2023 roku nie jest to już nice-to-have, ale must-have.

Uczynić rok 2023 rokiem wydarzeń

Krajobraz digital-first zmienił grę marketingową i stwarza wyjątkowe możliwości dla marek. Aby w pełni wykorzystać potencjał wydarzeń do zwiększenia zaangażowania i przychodów, Państwa strategia marketingowa na rok 2023 powinna obejmować zintegrowaną mieszankę wydarzeń osobistych, wirtualnych i hybrydowych na każdym etapie podróży nabywcy. W końcu żaden inny kanał marketingowy nie jest tak skuteczny w angażowaniu odbiorców, budowaniu spersonalizowanych relacji, pielęgnowaniu leadów, dostarczaniu cennych danych i przekształcaniu ich w potencjał przychodów.

Czy chcą Państwo stworzyć strategię marketingową dla wydarzeń w 2023 roku? Proszę zapoznać się z tym tutaj.


Źródło