Marketing

Dlaczego Publicis jest pewny roku 2023

  • 6 lutego, 2023
  • 6 min read
Dlaczego Publicis jest pewny roku 2023


inwentarz

Publicis Groupe, która drugi rok z rzędu ogłosiła dwukrotny wzrost przychodów cyfrowych, jest pewna co do roku 2023, ale jej prognozy nie wyglądają tak dobrze jak w zeszłym roku.

Globalna firma reklamowa, pomimo trudnego otoczenia gospodarczego, spodziewa się wzrostu organicznego na poziomie od 3% do 5%.

Publicis zamknął 2022 r. „wypalając na pełnych obrotach” z przychodami netto wyższymi o 19,9% do 12,57 mld euro i wzrostem organicznym o 10,1%. W porównaniu z 2019 r. oznacza to wzrost organiczny o 13%, przyspieszenie w drugiej połowie o 15% po 11% w pierwszych sześciu miesiącach

Oznaczało to rekordowe premie – prawie 500 mln euro w 2023 r. w porównaniu do 200 mln euro w 2019 r. – oraz tydzień dodatkowego wynagrodzenia dla osób nieobjętych programem motywacyjnym.

Według Publicis prognoza wzrostu organicznego na 2023 r. wynosząca od 3% do 5% jest celem z najwyższej półki i zależy od wielkości możliwych cięć w budżecie marketingowym.

Ale liczby mieszczą się w zakresie prognoz dla rynku australijskiego.

MAGNA, w swoich prognozach na 2023 r., zaktualizowanych w grudniu, mówi, że marketing reklamowy w Australii spadnie w 2023 r., ale nadal wzrośnie o 5% do 23,5 mld USD. Australijski rynek reklamowy wzrósł o 8% w 2022 r., osiągając poziom 22,3 mld USD.
GroupM w swojej grudniowej aktualizacji szacuje wzrost na rynku australijskim na 3,4% w 2023 r., co oznacza spadek z 10,9% w 2022 r.

Warto przeczytać!  „Telewizja jest wysoce skutecznym i wydajnym medium dla marek dążących do masowego zasięgu”

Świat stoi przed wyzwaniami, takimi jak inflacja, niedobory podaży i wojna w Europie. Publicisi twierdzi jednak, że jej klienci rozumieją, że nie mają innej alternatywy niż dalsza transformacja marketingu.

Jak inne duże globalne grupy reklamowe postrzegają nadchodzący rok, zostanie ujawnione jeszcze w tym miesiącu dzięki wynikom omnicom, IPG i Dentsu.

Dyrektor finansowy Publicis Michel-Alain Proch, informujący analityków rynku: „Wiemy, że (3% do 5%) jest to znacznie powyżej konsensusu, ale uważamy, że jest realistyczne.

„Pytanie, które zamierzasz zadać, brzmi: w jaki sposób możemy dostarczyć te 5%. Uważamy, że będzie to zależeć od dwóch rzeczy, po pierwsze, od poziomu potencjalnych cięć budżetowych w marketingu tradycyjnym.

„Ponownie nie widzimy żadnych dużych zmian w zachowaniu klientów, ale w niektórych krajach widzimy pewne cięcia tu i ówdzie.

„Drugą jest nowa dynamika biznesowa, ale szczerze mówiąc, głównie z obecnymi klientami, ponieważ cokolwiek wygramy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, będzie miało większy wpływ na przyszły rok niż na ten rok.

„Mówicie o 3% do 5%, około 250 mln EUR dodatkowego wzrostu… jest to wyraźnie ambitne i bardzo duże, biorąc pod uwagę obecną sytuację makroekonomiczną, ale uważamy, że 3% jest realistyczne, 5% jest ambitne i zamierzamy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby wypełnić tę lukę”.

Slajd z prezentacji dla analityków:

Warto przeczytać!  CMO mają trudności ze zrównoważeniem potrzeb w zakresie danych własnych z tworzeniem wartości

prognoza publicis luty 2023 - 1

CEO Arthur Sadoun poinformował analityków: „Patrząc na nasze wyniki w ciągu ostatnich trzech lat, okazaliśmy się silniejszą grupą.

„Dzięki głębokiej transformacji, którą przeszliśmy, dzisiaj nasza firma pracuje na pełnych obrotach. Nasz miks przychodów, wejście na rynek i organizacja naszej platformy wyróżniają nas na tle konkurencji, a także dają nam pewność siebie na nadchodzący rok. “
Sadoun twierdzi, że zróżnicowana struktura przychodów grupy zwiększa odporność na cykle koniunkturalne.

To znaczy dane. Sadoun: „Dzięki przejęciu i integracji firm Epsilon i Publicis Sapient 1/3 naszych przychodów pochodzi z danych dostarczanych w czasie rzeczywistym przez strony trzecie i najlepszych w swojej klasie technologii.

„Właśnie tego potrzebują nasi klienci w trudnym kontekście makroekonomicznym, aby nadal napędzać wzrost przy jednoczesnej optymalizacji wydatków.

„Zaczyna się to od zarządzania danymi pierwszej strony. Dzięki Epsilon jesteśmy w wyjątkowej sytuacji, aby zapewnić naszym klientom prawdziwe rozpoznawanie tożsamości, aby napędzać ich wszystkie działania marketingowe najdokładniejszymi informacjami o klientach w czasie rzeczywistym w świecie, który wkrótce będzie pozbawiony plików cookie.

„To, co czyni nas naprawdę wyjątkowymi, to nasza zdolność do łączenia najlepszych w swojej klasie danych z naszą skalą w mediach, aby tworzyć nowe oferty mediów cyfrowych i optymalizować wydatki naszych klientów.

„W rzeczywistości jesteśmy liderem dwóch głównych rewolucji w naszej branży: Connected TV i mediów detalicznych.

„W Connected TV stworzyliśmy PMX LIFT, aby towarzyszyć naszym klientom w przejściu z telewizji linearnej.

Warto przeczytać!  Jak naprawić swój model marketingu mix

„W mediach detalicznych CitrusAd podwoił swoją wielkość od czasu przejęcia jej w 2021 roku. W pełni zintegrowaliśmy jej technologię z Epsilon, aby stworzyć platformę medialną nowej generacji, która zapewnia klientom niezrównaną wiedzę o klientach bezpośrednio powiązaną z działaniami sprzedażowymi.

„Dzięki naszej niedawno ogłoszonej spółce joint venture z Carrefour faktycznie rozszerzymy te możliwości poza Stany Zjednoczone i Wielką Brytanię na Europę i LatAm do 2024 r.

„Na koniec, dzięki Publicis Sapient, dysponujemy technologią oraz 20 000 inżynierów i programistów, aby stworzyć platformę, której potrzebują nasi klienci do bezpośrednich relacji z klientami i prawdziwej personalizacji na dużą skalę we własnych ekosystemach.

„Drugim powodem, dla którego jesteśmy pewni 2023 roku, jest nasze wejście na rynek. To pozycjonuje nas jako kluczowego partnera w transformacji naszych klientów poprzez bezproblemową integrację danych i technologii we wszystkich naszych operacjach. Po raz pierwszy od 5 lat ponownie znaleźliśmy się na szczycie nowego rankingu biznesowego i w konsekwencji rozwijamy nie tylko nasze media, ale także Agencje kreatywne”.

Slajd z prezentacji analityka:

prognoza publicis luty 2023 r

Masz coś do powiedzenia na ten temat? Podziel się swoimi opiniami w sekcji komentarzy poniżej. Lub jeśli masz wiadomość lub wskazówkę, napisz do nas na adres adnews@yaffa.com.au

Zapisz się do newslettera AdNews, polub nas na Facebooku lub śledź nas na Świergot za dzielenie się historiami i kampaniami przez cały dzień.




Źródło