Podróże

Dlaczego Stany Zjednoczone są najpopularniejszym krajem pod względem turystyki w 2024 r

  • 17 czerwca, 2024
  • 9 min read
Dlaczego Stany Zjednoczone są najpopularniejszym krajem pod względem turystyki w 2024 r


Getty Images Mężczyzna stojący w kanionie czerwonych smug (Źródło: Getty Images)Obrazy Getty’ego

(Źródło: Getty Images)

Nowy raport opublikowany przez Światowe Forum Ekonomiczne podkreśla promowanie przez kraj zasobów naturalnych i kulturowych oraz zaangażowanie w zrównoważony rozwój i turystykę.

Choć to były wyboiste cztery lata dla branży turystycznej, w końcu nadszedł czas międzynarodowych przyjazdów turystycznych osiągnie poziom sprzed pandemii w 2024 r. Jednak dalszy wzrost globalnego ruchu turystycznego nie jest wcale pewny ze względu na inflację, zmiany klimatyczne i napięcia geopolityczne, które utrzymują ten sektor w niepewnej sytuacji.

Jednak zdaniem niektórych krajów i rządów niektóre kraje i rządy wykonały lepszą robotę, minimalizując to ryzyko i maksymalizując swój potencjał w zakresie podróży i turystyki. Indeks rozwoju podróży i turystyki 2024, opublikowane w zeszłym miesiącu przez Światowe Forum Ekonomiczne. Indeks klasyfikuje kraje na całym świecie na podstawie takich czynników, jak bezpieczeństwo i ochrona, priorytetyzacja podróży i turystyki, infrastruktura podróżowania powietrznego i naziemnego, zasoby naturalne i kulturowe oraz zrównoważony rozwój.

W tegorocznych rankingach w pierwszej piątce znalazły się Hiszpania, Japonia (ubiegłoroczny zwycięzca), Francja i Australia, a na szczycie listy znalazła się nowość: Stany Zjednoczone, które wyprzedziły światową konkurencję wynikami w zakresie otoczenia biznesowego, transportu lotniczego infrastruktura transportowa i zasoby naturalne. Wysokie wyniki odzwierciedlają solidną infrastrukturę kraju, łatwość podróżowania między miastami, różnorodne cele przyrodnicze i kulturalne oraz zasoby przyjazne podróżnym – takie jak przewodniki po miastach, parkach i innych atrakcjach.

„Chociaż istnieją oczywiste powody do tego wyróżnienia, takie jak różnorodne krajobrazy, piękno przyrody i bogactwo kulturowe, Stany Zjednoczone mogą pochwalić się również dobrze rozwiniętą infrastrukturą wspierającą sektor podróży i turystyki” – mówi Anna Abelson, adiunkt na Uniwersytecie Nowojorskim Centrum Gościnności SPS Tisch.

Alamy Promowanie przez Stany Zjednoczone wielu różnorodnych krajobrazów i bogactwa kulturowego przyczyniło się do zdobycia najwyższej pozycji w rankingu (Źródło: Alamy)Alamy

Promowanie przez Stany Zjednoczone wielu różnorodnych krajobrazów i bogactwa kulturowego przyczyniło się do zdobycia najwyższej pozycji w rankingu (Źródło: Alamy)

Infrastruktura ta zwiększa dużą siłę nabywczą. Według United States Travel Association (USTA) dwuletnia prognoza podróży do USAprzed pandemią zagraniczni goście wydali w 2019 r. w USA 180 miliardów dolarów, generując prawie 2 biliony dolarów wyniku gospodarczego. Dla porównania, Francja – najczęściej odwiedzany kraj na świecie, który otrzymał 90 milionów gości w 2019 r. w porównaniu do 79,4 mln w USA – zarobił około 61 miliardów dolarów (56 miliardów euro) w dochodach z turystyki międzynarodowej w tym roku. Chociaż podczas pandemii liczba ta spadła o 180 miliardów dolarów, USTA zauważa, że ​​liczba odwiedzających powróci do 2025 r.

Warto przeczytać!  Od 9 do 12 marca 2023 r

W porównaniu z innymi krajami rząd federalny Stanów Zjednoczonych zapewnia szerokie wsparcie dla podróży i turystyki, zwłaszcza w zakresie utrzymywania i regulowania silnej infrastruktury lotniskowej i branży lotniczej. Jednak eksperci twierdzą, że duży sukces kraju w dziedzinie podróży i turystyki można przypisać różnorodności miast – zarówno dużych, jak i małych – oraz inwestycjom czasowym i finansowym, jakie każde z nich poczyniło w opracowywanie długoterminowych planów zrównoważonej turystyki.

Szeroki apel

Dysponując większymi budżetami i personelem, największe miasta Stanów Zjednoczonych podjęły zdecydowane wysiłki, aby pozostać w umysłach i na mapach międzynarodowych podróżników – i te duże założenia się opłacają.

„Przez dziesięciolecia główne miasta w USA np [Las] Vegas I Nowy Jork przyjęły proaktywne i agresywne podejście do promowania swoich miejsc docelowych za pomocą silnej marki w sposób trwały i rezonujący z konsumentami” – powiedziała Taryn Scher, założycielka TK Public Relations, która reprezentuje takie kierunki jak Greenville w Południowej Karolinie, I Macon, Gruzja. „Znasz slogany. Nie ma wątpliwości, że prowadzi to do wzrostu turystyki w poszczególnych miastach”.

Getty Images Niektóre miasta w USA różnią się od siebie bardziej niż inne kraje (Źródło: Getty Images)Obrazy Getty’ego

Niektóre miasta w USA różnią się od siebie bardziej niż inne kraje (Źródło: Getty Images)

Globalne mega wydarzenia w USA – pomyśl Coachella, Super Bowl I Mardi Gras – przyciągają także gości z całego świata, mówi Scher. Ogromny System parków narodowych USAktórego 63 parki i 54 miliony akrów (czyli prawie tak duża jak cała Wielka Brytania), nie można przecenić, jeśli chodzi o jego globalną atrakcyjność.

„Stany Zjednoczone są obdarzone większą różnorodnością krajobrazów i interesującymi miastami niż jakikolwiek inny kraj na świecie, od gór, przez pustynię, tropiki, aż po bagna” – powiedział Tim Leffel, autor książki i zasobów internetowych Najtańsze kierunki świata. „Nowy Orlean, Nowy Jork, Santa Fe, Alaska i Floryda różnią się bardziej niż większość krajów”.

Myśl globalnie, działaj lokalnie

10 najlepszych krajów pod względem turystyki

  • Stany Zjednoczone
  • Hiszpania
  • Japonia
  • Francja
  • Australia
  • Niemiecki
  • Zjednoczone Królestwo
  • Chiny
  • Włochy
  • Szwajcaria
  • Źródło: Wskaźnik rozwoju podróży i turystyki Światowego Forum Ekonomicznego na rok 2024

    „Jednym z czynników sukcesu branży turystycznej w Stanach Zjednoczonych jest współpraca lokalnych, regionalnych i stanowych organizacji turystycznych” – powiedziała Danielle Borja, prezes/CEO firmy Odwiedź Dolinę Conejo.

    Borja zauważa na przykład niedawno uruchomioną usługę Visit California Najlepszy plac zabaw kampanię mającą na celu zaprezentowanie działań na świeżym powietrzu, kulturalnych i wellness w całym stanie. Dało to jednak możliwość partnerom branżowym, takim jak Visit Conejo Valley, zaprezentowanie bardziej zabawnych zajęć, takich jak coś nowego Wystawa Gwiezdnych Wojen na Biblioteka i Muzeum Prezydenckie Ronalda Reagana. Tego typu podmioty turystyczne często współpracują także z prywatnymi przedsiębiorstwami, takimi jak restauracje i prywatne atrakcje, co stanowi pozytywny aspekt amerykańskiej branży turystycznej. Według Światowa Rada ds. Podróży i Turystykizderzenie między rolą „egzekwującego prawa” rządu a przedsiębiorstwami prywatnymi może utrudniać współpracę i zmieniać priorytety, jednak problem ten jest mniej wyraźny w USA.

    Obrazy Getty’ego "Stany Zjednoczone są obdarzone większą różnorodnością krajobrazów i interesującymi miastami niż jakikolwiek inny kraj na świecie" (Źródło: Getty Images)Obrazy Getty’ego

    „Stany Zjednoczone są obdarzone większą różnorodnością krajobrazów i interesującymi miastami niż jakikolwiek inny kraj na świecie” (Źródło: Getty Images)

    Scher zauważa również, że wraz z rozwojem miast w USA, które tradycyjnie odwiedzały mniej turystów z zagranicy, wzrosła liczba ich odwiedzających. „Niedawno takie miejsca jak Tampie, Sawanna, Cincinnati, Indianapolis [and] Louisville znaleźli sposób na takie kształtowanie przekazu, aby zwiększał świadomość marki i robił to w agresywny, ale strategiczny sposób” – powiedziała.

    Jako weteran branży z 20-letnim stażem Scher uważa, że ​​w Stanach Zjednoczonych udało się utrzymać silną ścieżkę wzrostu w zakresie podróży, ponieważ każde biuro w każdym stanie i mieście priorytetowo traktuje swoje wysiłki marketingowe.

    Inwestycja nie zawsze następuje z dnia na dzień, ale w takich miejscach jak Czarleston I Napa valley obie skorzystały na długoterminowej strategii i jaki może ona mieć wpływ na całą gospodarkę miasta. „Więcej odwiedzających oznacza większe wydatki w lokalnych restauracjach, sklepach i hotelach” – powiedział Scher. „Każdy dolar wydany lokalnie przez gości jest pomnożony i pozostaje w społeczności, co prowadzi do dramatycznych, bezpośrednich skutków gospodarczych. Boom turystyczny prowadzi do większej liczby miejsc pracy i możliwości w społecznościach”.

    Getty Images Miejsca takie jak Dolina Napa w Kalifornii odniosły korzyści dzięki długoterminowej strategii turystycznej (Źródło: Getty Images)Obrazy Getty’ego

    Miejsca takie jak kalifornijska dolina Napa skorzystały na długoterminowej strategii turystycznej (Źródło: Getty Images)

    Napędzani danymi

    Zdaniem Leffela część sukcesów turystycznych w USA wynika po prostu ze starej, dobrej etyki pracy, efektywności organizacyjnej i niezawodnej komunikacji.

    „Instytucje ds. turystyki w USA odpowiadają dziennikarzom, realizują kampanie marketingowe, jeżdżą na konferencje, aby poprawić swoją pracę i znaleźć ludzi do współpracy” – powiedział. „Patrzą na zwrot z inwestycji [return on investment] i co się sprawdza, aby mogli ulepszyć swoje kampanie w następnym roku. Dokonują porównań i przyglądają się, w czym inni odnoszą sukcesy. Regularnie spoglądają poza swoje granice i nie poprzestają na marketingu kierowanym do zniewolonej bazy podróżnych krajowych”.

    Leffel wskazuje na wzrost roczny Konferencja IPWjedne z największych na świecie targów branży turystycznej, które gromadzą miliardy dolarów na przyszłe podróże, śledząc sprzedaż amerykańskich produktów turystycznych, takich jak zakwaterowanie, miejsca docelowe i atrakcje, skierowanym do nabywców usług turystycznych, takich jak międzynarodowi organizatorzy wycieczek.

    Według Abelsona biura informacji turystycznej i organizacje zarządzające destynacjami z siedzibą w USA również zwykle mają solidne centra informacyjne, wspierane przez silną obecność cyfrową. „Szkolenia i edukacja dla profesjonalistów z branży turystycznej ewoluują w odpowiedzi na potrzeby i trendy w branży” – stwierdziła. Pandemia przyspieszyła trendy, takie jak przyjęcie technologii podróżniczych (pomyśl: roboty do obsługi pokoju) i oczekuje się, że nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja zmienić sposób, w jaki podróżni szukają informacji o podróżach i rezerwują je – przy czym Stany Zjednoczone zazwyczaj mają przewagę jako podmiot wcześnie wdrażający technologię i podejmujący ryzyko w porównaniu z innymi krajami. Szkolenia zostały również wzmocnione dzięki wsparciu przemysłu, zwłaszcza organizacji takich jak Marka USA i USTAktóre promują Stany Zjednoczone jako najpopularniejszy cel podróży oraz informują o zasadach wizowych i wjazdowych.

    Getty Images System parków narodowych Stanów Zjednoczonych obejmuje prawie taki sam obszar jak Wielka Brytania (Źródło: Getty Images)Obrazy Getty’ego

    System parków narodowych Stanów Zjednoczonych obejmuje prawie taki sam obszar jak Wielka Brytania (Źródło: Getty Images)

    Stany Zjednoczone nigdy nie były znane ze swojej subtelności ani robienia rzeczy na małą skalę, a jeśli chodzi o ofertę turystyczną, ta formuła okazała się mocną stroną. „Kiedy w USA złapie się jakiś trend, nie zatrzyma się on, dopóki się nie nasyci. Zobacz wino, rzemieślnicze piwo i kawę, muzea, koncerty i zajęcia dla dzieci w miastach” – powiedział Leffel. „Nie poprzestaniemy, dopóki nie wyprzedzimy innych pod względem jakości i różnorodności”.


    Źródło