Motoryzacja

Dlaczego Tesla robi interesy z Fordem w sprawie doładowań

  • 26 maja, 2023
  • 4 min read
Dlaczego Tesla robi interesy z Fordem w sprawie doładowań


Analitycy twierdzą, że niespodziewana umowa Tesli Inc. z rywalem Ford Motor Co. w celu zapewnienia dostępu do sieci Tesla Supercharger otwiera drzwi innym producentom samochodów do pójścia w ich ślady.

Z około 17 000 złączy ładowania, Tesla ma największą i najbardziej niezawodną sieć szybkiego ładowania w USA. Klienci Forda uzyskają dostęp do około 12 000 w przyszłym roku w ramach pierwszej takiej umowy między Teslą a innym producentem samochodów.

Umowa zapewnia Tesli dodatkowych klientów i przychody z infrastruktury ładowarek prądu stałego od wybrzeża do wybrzeża, które umożliwiają podróże drogowe i długie dojazdy do pracy. Ponad dwukrotnie zwiększa liczbę wtyczek do szybkich ładowarek dostępnych dla klientów Forda u wszystkich partnerów ładujących.

„Wszyscy jesteśmy zszokowani, że Ford to ogłosił” – powiedział Loren McDonald, dyrektor generalny firmy konsultingowej EVAdoption Wiadomości motoryzacyjne. „Ale teraz, gdy Ford podjął decyzję, wszystkim innym jest łatwiej. Lody zostały przełamane i teraz kostki domina mogą upaść”.

Dołączenie producentów samochodów do sieci Tesla Supercharger znacznie poprawiłoby jakość obsługi klienta. McDonald powiedział, że wśród nabywców pojazdów elektrycznych istnieje ogólna frustracja z powodu mniejszych i mniej niezawodnych sieci, takich jak Electrify America i EVgo.

Warto przeczytać!  Chińscy producenci samochodów prowadzą przetargi na niemiecką fabrykę Forda w Saarlouis

Do niedawna Tesla zachowywała swoją sieć ładowania dla siebie jako funkcję umożliwiającą sprzedaż większej liczby samochodów. W tym roku zgodziła się otworzyć kilka Superchargerów dla ogółu społeczeństwa, aby zakwalifikować się do federalnych funduszy na rozbudowę swojej sieci. Ale w ramach tej umowy otwieranych jest tylko 3500 łączników.

Decyzja Forda o współpracy z Teslą to zerwanie z resztą branży, która polegała na umowach z mniejszymi i mniej niezawodnymi sieciami ładowania. Według iSeeCars sieci inne niż Tesla mają łącznie około 11 500 wtyczek do szybkiego ładowania.

„Ta wiadomość jest większa niż Ford i Tesla”, powiedział na Twitterze Sandy Munro, właściciel firmy konsultingowej Munro & Associates. „Dziś jest koniec dominacji ICE. Gratulacje dla Tesli i Forda za ich śmiały ruch”.

Badania branżowe pokazują, że kupujący pojazdy elektryczne nadal obawiają się publicznego ładowania podczas podróży lub gdy nie mogą ładować w domu. Sieć Tesli Supercharger zazwyczaj plasuje się znacznie wyżej niż Electrify America, EVgo, ChargePoint i inni rywale pod względem zadowolenia klientów.

Decyzja Forda o zawarciu umowy z Teslą w sprawie dostępu do szybkiego ładowania „jest aktem oskarżenia wobec innych głównych sieci ładowania w Ameryce” – powiedział McDonald. Powiedział, że ponieważ większość producentów samochodów elektrycznych jest prawdopodobnie sfrustrowana partnerami do ładowania, przyszłe partnerstwa z Teslą są prawdopodobne przynajmniej dla niektórych z nich.

Warto przeczytać!  Zarobki Subaru: 4 crossovery EV, produkcja 400 000 w zakładzie

Ponieważ pojazdy Tesli używają unikalnej wtyczki do ładowania, klienci Forda będą początkowo potrzebować adapterów do ładowania swoich pojazdów w sieci Supercharger. Producent powiedział, że następna generacja pojazdów elektrycznych Forda przyjmie wtyczkę Tesli w 2025 roku.

Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, i dyrektor generalny Forda, Jim Farley, rozmawiali o partnerstwie w czwartek na Twitterze, korzystając z funkcji połączeń konferencyjnych o nazwie Spaces. Musk kupił platformę społecznościową w zeszłym roku.

„Z pewnością współpraca z Fordem jest bardzo ekscytująca”, powiedział Musk podczas 28-minutowego wydarzenia. „Mam ogromny szacunek dla Forda jako firmy, która tworzy wspaniałe, wspaniałe pojazdy. To jest coś, co bardzo chętnie wspieram”.

Wśród dyrektorów generalnych producentów samochodów, Musk i Farley wydają się mieć teraz przyjazne stosunki po tym, jak w ostatnich latach dokuczali sobie nawzajem na Twitterze. Musk przyjaźnił się również z byłym dyrektorem generalnym Grupy Volkswagen, Herbertem Diessem.

„Nie chcemy, aby sieć Supercharger była jak otoczony murem ogród” – powiedział Musk. „Chcemy, żeby to było coś, co wspiera elektryfikację”.


Źródło