Motoryzacja

Dlaczego twórcy trendów w branży motoryzacyjnej koncentrują się na tych 3 rzeczach

  • 19 lipca, 2023
  • 5 min read
Dlaczego twórcy trendów w branży motoryzacyjnej koncentrują się na tych 3 rzeczach


XIX-wieczne przysłowie „Im bardziej rzeczy się zmieniają, tym bardziej pozostają takie same” nie mogłoby być bardziej odpowiednie dla dzisiejszych dealerów samochodowych. Ludzie nadal kupują samochody pomimo wyzwań związanych z zapasami, rosnących stóp procentowych i zmieniających się nawyków zakupowych.

Nowy raport CDK Global uchwycił tę dynamikę, jednocześnie uzyskując informacje od innowacyjnych dealerów samochodowych, którzy nie spoczywają na laurach. CDK nazywa te osoby „wyznaczcami trendów”; reprezentują prawie połowę z 311 ankietowanych szefów działów dealerskich i kierowników wykonawczych.

Przewodnik CDK Global 2023 Trendsetter's Guide to Automotive Retail bada, w jaki sposób ci przyszłościowi dealerzy wykorzystują, aby wyprzedzić konkurencję.

The Przewodnik wyznaczający trendy 2023 po sprzedaży detalicznej samochodów bada, w jaki sposób ci przyszłościowi dealerzy wykorzystują, aby wyprzedzić konkurencję. W skrócie, podkreślamy trzy kluczowe obszary z badania i proponujemy wnioski do rozważenia.

#1 Integracje technologii

Nie jest tajemnicą, że wiele postępów w sprzedaży detalicznej samochodów koncentruje się na technologii. W rzeczywistości raport CDK nazwał technologię „wyznaczającym trendy podziałem” między przedsiębiorczymi dealerami a tymi, którzy koncentrują się na bardziej konwencjonalnych metodach sprzedaży. W badaniu stwierdzono, że 72% ankietowanych dealerów uważa, że ​​technologia ma „bardzo duży wpływ na ich działalność”.

Warto przeczytać!  Ujawniono plan dekarbonizacji amerykańskiego sektora transportowego

Ale jest luka we wdrażaniu. Prawie połowa (48%) dilerów wyznaczających trendy zwiększyła w zeszłym roku swoje wysiłki w zakresie cyfrowej sprzedaży detalicznej, w porównaniu z 36% w przypadku „nie wyznaczających trendów”, którzy nadal polegają na kanałach internetowych. Jednak w szerszej skali tylko 25% wszystkich dealerów podjęło jakiekolwiek znaczące wysiłki w celu ulepszenia swojej oferty technologicznej dla handlu detalicznego.

Technologia na wynos

Jedno z kluczowych odkryć badania pokazuje, jak bardzo wykorzystanie cyfrowych obrazów i filmów do serwisowania pojazdów znacznie usprawniło proces szacowania. 81% uważało, że takie działania miały pozytywny wpływ. Jednak raporty wskazują, że większość dealerów ma wiele do zrobienia.

#2 Wzmacnianie personelu

Obawy o pracowników dealerskiej zmniejszyły się, zgodnie z CDK. 35% respondentów stwierdziło, że w tym roku mniej martwi się o zatrudnienie, w porównaniu z 46% w 2022 r. Niepokój związany z wypaleniem również spadł, z 29% w zeszłym roku do 20% w obecnej analizie. Jednak te redukcje nie zwalniają menedżerów z problemów związanych z retencją.

Pracownicy będą potrzebować lepszych wynagrodzeń i świadczeń, aby nadążyć za inflacją, i chcą ukierunkowanych szkoleń, które mają na celu przyspieszenie kariery, zamiast być uciążliwymi mandatami.

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że wartości używanych samochodów utrzymają się pomimo spadków cen

Personel na wynos

Istnieje możliwość szkolenia dla dealerów poza tym, czego mogą wymagać producenci samochodów i inni. CDK donosi, że 47% dealerów wyznaczających trendy miało w zeszłym roku nakłady na szkolenie w zakresie technologii w porównaniu z 21% tych, którzy wybrali bardziej tradycyjne ścieżki. Jednak ta inwestycja się opłaca. 70% przyszłościowych dealerów, którzy wzięli udział w tego typu szkoleniu, stwierdziło, że miało to „bardzo duży wpływ” na ich działalność. A 81% wszystkich dilerów, którzy rozpoczęli szkolenia, planuje dalsze inwestycje w 2023 roku.

Ponieważ tak wielu dealerów wierzy, że szkolenie działa, trudno nie spierać się, że jest to wyraźna ścieżka do posunięcia operacji do przodu bez odłączania personelu.

#3 Próbowanie nowych rozwiązań

Zmiana strategii ustalania cen i cięcie kosztów nie są dla dealerów nowymi pomysłami. Ale świeże spojrzenie na to, jak to zrobić, może przynieść innowacyjne rezultaty. 35% dealerów stwierdziło, że nowe podejście do ustalania cen pomogło w uzyskaniu zysków, a 31% stwierdziło, że zmniejszenie wydatków poprawiło również rentowność. CDK mówi, że istnieją inne sposoby na odkrywanie na nowo.

Warto przeczytać!  Tesla wykorzystuje swoje zyski jako broń w wojnie cenowej pojazdów elektrycznych

Nowe rozwiązania na wynos

Poszukiwanie nowych sposobów na usprawnienie biznesu nie oznacza podróży daleko od domu. 31% dealerów, którzy szukali silniejszych partnerstw z producentami OEM, uważało, że wysiłek ten miał bardzo lub bardzo duży wpływ na działalność.

Innowacyjni dealerzy starali się również na nowo opracować swój proces sprzedaży. 44% z tych wyznaczających trendy firm podjęło starania, aby przejść od tradycyjnego podejścia do metodologii sprzedaży opartej na poprawie doświadczeń zakupowych. W rezultacie 29% uznało, że kroki te miały znaczący wpływ operacyjny. Równie ważne jest to, że 27% tych dealerów uważało, że wymyślenie na nowo procesu sprzedaży znacznie poprawiło wyniki finansowe.

Szukaj więcej rozwiązań

Oprócz przeglądania raportu CDK, dealerzy mogą szukać własnych sposobów na wyznaczanie trendów. Uczyć się o co kieruje dzisiejszymi kupującymiodkryj wartość sprzedaży społecznejlub wychować a kultura kreatywnych innowacji. Istnieją nieograniczone możliwości poprawy operacji i zysków.


Źródło