Dlaczego Volkswagen postrzega Kanadę jako „logiczną opcję” dla „gigafabryki”
![Dlaczego Volkswagen postrzega Kanadę jako „logiczną opcję” dla „gigafabryki”](https://oen.pl/wp-content/uploads/2022/12/VW-Canada-Group-770x470.jpg)
Ontario i Quebec wytwarzają głównie czystą energię wodną o znacznej mocy. Jeśli Kanada wygra fabrykę, prawdopodobnie będzie ona znajdować się gdzieś pomiędzy Londynem w Ontario a zachodnim obszarem Greater Toronto Area, powiedział Sweeney.
„Znamy dwie duże działki dostępne pod zabudowę przemysłową – jedną w St. Thomas i jedną w Hamilton” – powiedział. „Ta część województwa posiada również infrastrukturę komunikacyjną i siłę roboczą niezbędną do realizacji tak dużej inwestycji. Jest także wystarczająco blisko fabryki VW w Tennessee”.
Według Automotive News Research & Data Center, w ubiegłym roku zakład producenta samochodów w Chattanooga wyprodukował 112 123 z 544 031 pojazdów, które producent wyprodukował w Ameryce Północnej. Zakład montuje duże crossovery Altas i Atlas Cross Sport oraz kompaktowy crossover ID.4 EV.
W tweecie z 13 grudnia minister przemysłu Ontario Vic Fedeli powiedział, że on i premier Doug Ford odbyli trzecie od kwietnia spotkanie z kierownictwem Volkswagena i PowerCo. Dyskutowali „w jaki sposób Ontario obniża koszty prowadzenia działalności o 7 miliardów dolarów rocznie” – powiedział Fedeli.
Quebec, który w tym roku doświadczył lawiny inwestycji w łańcuch dostaw samochodów elektrycznych, również oferuje „konkurencyjną propozycję”, powiedział Flavio Volpe, prezes Stowarzyszenia Producentów Części Samochodowych.
Jeśli VW zdecyduje się przetwarzać krytyczne minerały do akumulatorów w Kanadzie, „prawdopodobnie lepiej zrobić to w Quebecu, biorąc pod uwagę koszt i źródło energii elektrycznej” – powiedział.
Volpe oczekuje, że VW ogłosi decyzję w sprawie zwycięskiej strony w pierwszej połowie 2023 roku.
Sweeney powiedział, że fabryka będzie prawdopodobnie o połowę mniejsza niż warta 5 miliardów dolarów fabryka ogniw akumulatorowych, która ma powstać w Windsor w Ontario. Oczekuje się, że to wspólne przedsięwzięcie Stellantis i LG Energy Solution będzie zatrudniać co najmniej 2500 osób i będzie w stanie dostarczać rocznie 450 000 pakietów po 100 kilowatogodzin.
„Biorąc pod uwagę produkcję VW w USA, spodziewalibyśmy się, że będzie ona mniejsza niż fabryka LG-Stellantis w Windsorze… chociaż nadal byłaby to znacząca inwestycja” — powiedział Sweeney. Wygenerowałoby to „co najmniej 1000 miejsc pracy, prawdopodobnie więcej, a wiele z tych miejsc pracy dotyczyłoby dziedzin inżynierii / techniki”.
OGŁOSZENIA O PRACĘ NA MIEJSCU
Tymczasem Volkswagen rozpoczął rekrutację pracowników do kanadyjskiego biura PowerCo, powiedział rzecznik firmy Thomas Tetzlaff. Oferty pracy obejmują kierownika zakupów surowców, którego zadaniem jest negocjowanie umów na dostawy z firmami wydobywczymi w Kanadzie.
Ogłoszenie VW o przeszukaniu terenu w Ameryce Północnej zawierało również zobowiązanie do rozszerzenia współpracy z belgijskim dostawcą materiałów do akumulatorów, firmą Umicore NV. We wrześniu obie firmy utworzyły w Europie spółkę joint venture w celu produkcji materiału katodowego aktywnego (CAM), kluczowego składnika ogniw akumulatorowych. Planują wspólnie zainwestować trzy miliony euro w produkcję CAM dla 2,2 miliona pojazdów VW w Europie rocznie do 2030 roku.
Współpraca jest gotowa przekroczyć Atlantyk, gdy VW kontynuuje produkcję ogniw w Ameryce Północnej. 1 grudnia firmy podpisały wstępną, niewiążącą umowę, aby do 2030 r. opracować wiążącą umowę na dostawę CAM do 550 000 pojazdów z Ameryki Północnej rocznie.
W lipcu Umicore ogłosił plany budowy zintegrowanego zakładu produkcyjnego o wartości 1,5 miliarda dolarów dla materiałów katodowych i prekursorowych w pobliżu Kingston, Ont.