Marketing

Dlaczego warto dodać modelowanie predykcyjne do swojego miksu marketingowego

  • 31 stycznia, 2024
  • 7 min read
Dlaczego warto dodać modelowanie predykcyjne do swojego miksu marketingowego


Analityka predykcyjna zapewnia solidną podstawę do podejmowania decyzji w kampaniach marketingowych w oparciu o dane. Chociaż większość liderów marketingu korzysta już z jakiejś formy analityki predykcyjnej, w szczególności z modelowania predykcyjnego, wielu nadal ma trudności z pełnym uwzględnieniem jej w swoich decyzjach.

Obawy dotyczące jakości danych i wykorzystywania właściwych danych utrudniają szersze zastosowanie analityki predykcyjnej. Podobnie niektórzy marketerzy uważają, że analityka predykcyjna jest zbyt złożona, zakładając, że muszą w pełni zrozumieć analizę danych lub zastosować zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji, aby z niej skorzystać. Chociaż zaawansowana analityka i sztuczna inteligencja mogą usprawnić modelowanie predykcyjne, nadal można usprawniać decyzje, korzystając z modelowania predykcyjnego bez tych funkcji.

Aby zwiększyć sprzedaż swojej marki w nadchodzącym roku, przeanalizujmy, w jaki sposób modelowanie predykcyjne może usprawnić Twój marketing. Dowiedz się o jego obecnym zastosowaniu w branży reklamowej, rozpocznij wdrażanie swojego podejścia w 2024 r. i odkryj rzeczywiste przykłady jego wpływowych wyników.

Modelowanie predykcyjne wykorzystuje duże zbiory danych do podejmowania decyzji opartych na danych, zastępując intuicję spostrzeżeniami. Wykrywając wzorce w danych, możesz lepiej przewidywać zachowania konsumentów i optymalizować strategie reklamowe. Oto kilka popularnych sposobów wykorzystania modelowania predykcyjnego w reklamie:

Dokładna segmentacja odbiorców

Dzięki danym dotyczącym danych demograficznych klientów, zachowań online, historii zakupów itp. możesz segmentować odbiorców i tworzyć kampanie dostosowane do indywidualnych preferencji i potrzeb każdego segmentu docelowego.

Aż 71% klientów oczekuje od marek personalizacji, dlatego segmentacja jest ważna, aby pomóc sprostać temu wymaganiu.

Idealne miejsce i czas dla kampanii reklamowych

Analiza danych historycznych pozwala stworzyć modele predykcyjne wskazujące, które kanały lub platformy będą prawdopodobnie najskuteczniejsze i kiedy najlepiej będzie umieścić reklamy.

Warto przeczytać!  Dlaczego pomiary mediów muszą opierać się na „jednym źródle prawdy”

Reklamodawcy mogą wykorzystać tę analizę do opracowania lepszych strategii planowania mediów, zapewniając wyświetlanie reklam właściwym odbiorcom, gdy są oni najbardziej przygotowani do nawiązania kontaktu z marką lub dokonania zakupu.

Maksymalizuj szacunki wartości życiowej klienta

Wartość życiowa klienta (LTV) to przewidywany zysk, jakiego marka może się spodziewać w trakcie całej relacji z klientem. Korzystając z modelowania predykcyjnego do prognozowania wartości LTV klientów, możesz podejmować decyzje inwestycyjne w oparciu o dane, aby utrzymać istniejących klientów o wysokiej wartości we wszystkich kanałach medialnych.

Możesz to również wykorzystać do identyfikacji potencjalnych klientów, którzy z czasem najprawdopodobniej będą wartościowi dla marki.

Kop głębiej: siła analityki predykcyjnej: czy przyszłość jest teraz?

Modelowanie predykcyjne pomaga w kierowaniu na odbiorców, optymalizacji kampanii reklamowych i ustalaniu priorytetów dla klientów o dużej wartości. Ma również różne zastosowania, takie jak analiza trendów w odpowiedzi na zmiany w branży i prognozy zwrotu z inwestycji w celu alokacji zasobów.

Wielu marketerów unowocześnia modelowanie predykcyjne za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, odzwierciedlając trend panujący w branży. Jednak modelowanie predykcyjne pozostaje dostępne nawet bez inwestowania w zaawansowaną technologię.

Na przykład modelowanie predykcyjne oparte na zasadach statystycznych nie wymaga uczenia maszynowego. Przypadki użycia obejmują:

  • Analiza regresji, która pomaga porównać wpływ zmiennych kampanii (tj. kanałów lub przekazu) na optymalizację zasięgu.
  • Analiza szeregów czasowych to kolejny rodzaj modelowania statystycznego, który może pomóc marketerom zrozumieć trendy na przestrzeni czasu i stworzyć prognozy sprzedaży.

Kop głębiej: 4 kategorie AI wpływające na marketing: Analityka predykcyjna

Rozpoczęcie pracy z modelowaniem predykcyjnym

Niezależnie od podejścia – ze sztuczną inteligencją czy bez niej – istnieje mocne uzasadnienie biznesowe przemawiające za wdrożeniem modelowania predykcyjnego w 2024 r., zwłaszcza w obliczu zmieniających się zachowań konsumentów i zmieniających się nawyków medialnych.

Warto przeczytać!  Sidus Space rozszerza strategię dystrybucji danych komercyjnych dzięki umowie ze SkyWatch

Sama możliwość hiperpersonalizacji kampanii szybko staje się przedmiotem zainteresowania marek, a modelowanie predykcyjne zapewnia tę możliwość wraz z wieloma innymi niezbędnymi spostrzeżeniami. Jak więc możesz zacząć?

Współpraca z agencją jest idealna, jeśli na początek nie masz dużego doświadczenia w modelowaniu predykcyjnym. Korzystając z wiedzy agencji zajmujących się wieloma markami, możesz rozwijać swoje umiejętności i uzyskać wskazówki podczas integrowania modelowania predykcyjnego z ogólną strategią marketingową. Pomocna może być również współpraca z analitykami danych i analitykami agencji.

Oto inne samodzielne sposoby, dzięki którym Ty i Twoje zespoły marketingowe możecie dowiedzieć się więcej o modelowaniu predykcyjnym.

Skorzystaj ze szkoleń

Dobrym pomysłem jest, aby cały zespół marketingowy rozumiał podstawowe zasady modelowania predykcyjnego i analiz. Na szczęście wiele zasobów może pomóc Twojemu zespołowi zrozumieć podstawy.

Należą do nich kursy online, samouczki i inne zasoby. Poznanie danej dziedziny usprawnia współpracę, pomaga efektywniej pracować z zasobami zewnętrznymi i przyczynia się do lepszego podejmowania decyzji.

Zdefiniuj swoje priorytety

Po głębszym zrozumieniu możliwości modelowania predykcyjnego kolejnym krokiem jest zdefiniowanie początkowych i długoterminowych celów strategii. Mogą to być priorytety takie jak:

  • Ulepszanie sposobu docierania do klientów.
  • Dokładniejsze i mierzalne przewidywanie zachowań klientów.
  • Poprawa wydajności kampanii.
  • Maksymalizacja efektywności pozyskiwania klientów i LTV.

Planowanie wdrożenia i identyfikacja konkretnych wskaźników sukcesu będzie łatwiejsze, jeśli ustalisz swoje priorytety.

Zacznij od małego i zwiększaj skalę

Po ustaleniu priorytetów wybierz jeden projekt na początek, zamiast próbować wdrożyć modelowanie predykcyjne w wielu kampaniach jednocześnie.

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że rynek oprogramowania Java Web Frameworks do 2030 r. będzie reprezentować znaczący CAGR +12% |Google, Vaadin, Meteor Development Group

Dzięki temu będziesz mógł zdobywać doświadczenie bez przytłaczania. Zapewni ci także przestrzeń do rozpoznania i zastosowania lekcji, których nauczysz się po drodze.

Kiedy już będziesz mieć pewność co do wpływu swoich wyników, możesz szerzej przyspieszyć wdrażanie modelowania predykcyjnego.

Stale oceniaj i dostosowuj

Inną najlepszą praktyką jest częste ocenianie wydajności modelowania predykcyjnego w stosunku do celów przy użyciu wskaźników zidentyfikowanych podczas definiowania priorytetów w różnych okresach lub zmian w kampaniach marketingowych.

Oceniając postęp i analizując wyniki, bądź przygotowany na powtarzanie swojego podejścia, aby móc stale i regularnie doskonalić swoje techniki modelowania predykcyjnego.

Włącz modelowanie predykcyjne do swojej strategii na rok 2024

Korzystanie z odpowiedniego modelowania predykcyjnego może pomóc w przekształceniu kampanii. W jednym przypadku zastosowania w świecie rzeczywistym pomogło to zapewnić wzrost liczby subskrypcji rok do roku w niezwykle konkurencyjnej branży.

System szybkiej optymalizacji oparty na danych i wysoce pewny, predykcyjny model wydajności znacznie zwiększyły udział w rynku, przekraczając oczekiwania klientów.

Bądź na bieżąco z postępami technologicznymi i analitycznymi, włączając modelowanie predykcyjne do swojej strategii marketingowej w tym roku.

Niezależnie od tego, czy współpracujesz z agencją, zaczynasz od narzędzi AI, czy stopniowo zwiększasz możliwości technologiczne, zastosowanie modelowania predykcyjnego usprawni proces podejmowania decyzji i zapewni imponujące wyniki w 2024 r.

Zajrzyj głębiej: do czego służą narzędzia do atrybucji marketingowej i analiz predykcyjnych?

Zdobądź MarTech! Codziennie. Bezpłatny. W Twojej skrzynce odbiorczej.

Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami gościnnego autora i niekoniecznie MarTech. Autorzy personelu są tutaj wymienieni.


Źródło