WordPress

Dlaczego warto założyć korpus medialny WordPress (i dlaczego teraz?) – Wiadomości WordPress

  • 14 maja, 2024
  • 9 min read
Dlaczego warto założyć korpus medialny WordPress (i dlaczego teraz?) – Wiadomości WordPress


W społeczności WordPress pojawiła się nowa inicjatywa: WordPress Media Corps. W dzisiejszym odcinku Odprawy WordPress dowiesz się, jak do tego doszło, najpierw jako samorodek pomysłu podczas pandemii, a teraz jako aktywny eksperyment. Dowiedz się, jak ta zmiana punktu ciężkości docenia ciągły wpływ, a często niewidoczny wysiłek, niezależnych mediów WordPress i stara się pomóc im łatwiej dostarczać odbiorcom angażujące, wysokiej jakości treści WordPress.

Kredyty

Gospodarz: Josepha Haden Chomphosy
Redaktor: Dustin Hartzler
Logo: Javier Arce
Produkcja: Brett McSherry
Piosenka: Fearless First w wykonaniu Kevina MacLeoda

Pokaż notatki

Transkrypcja

[00:00:00] Józefa: Witam wszystkich i witam w briefingu dotyczącym WordPressa, podcaście, w którym można szybko zapoznać się z pomysłami stojącymi za projektem open source WordPress, uzyskać wgląd w społeczność, która go wspiera, a także uzyskać małą listę ważnych rzeczy, które pojawią się w następne dwa tygodnie.

Jestem twoim gospodarzem, Josepha Haden Chomphosy. No to ruszamy!

[00:00:28] (Muzyka wprowadzająca)

[00:00:39] Józefa: Jeśli przez ostatnie kilka miesięcy uważnie śledziłeś przestrzeń marketingową WordPressa, dzisiejszy temat nie będzie dla Ciebie zaskoczeniem. Dzisiaj mówimy o WordPress Media Corps. To trochę kontrowersyjny temat; Nie ma co temu zaprzeczać, dlatego dziś chcę odbyć małą podróż po jej historii.

WordPress Media Corps to pomysł, który sięga prawdopodobnie czterech, może pięciu lat temu. Nie wiem, który jest rok – cztery lata, pięć, cztery czy pięć lat temu. To był szczyt naszej izolacji związanej z Covid-19. Dlatego spędzałem dużo czasu z naszymi specjalistami od mediów WordPress, ludźmi, którzy prowadzili podcasty, zbierali cotygodniowe podsumowania i pisali te dopracowane i przemyślane biuletyny.

[00:01:19] Józefa: W fazie przygotowawczej byłem świadkiem całej pracy, jaką w nie włożono, badając pytania i tematy, wprowadzając marketing zarówno przed, jak i po każdym wystąpieniu, oraz konsekwentnie nawiązując kontakt z publicznością, której powiększyła się z biegiem czasu. W ciągu roku odbyłem dwie lub trzy różne rozmowy z tymi gospodarzami na temat tego, jak to pasuje lub nie pasuje do projektu WordPress jako sposobu wnoszenia wkładu.

Obecnie niewidoczny wkład jest stałym problemem w każdym projekcie open source i jest jednym z problemów, których rozwiązania często najbardziej pragnę. Podobnie jak w przypadku wielu długotrwałych problemów, gdyby rozwiązanie było łatwe, nie stanowiłoby to problemu. I tak jest również w tym przypadku. Na koniec odcinka mam krótką notatkę na marginesie, dlaczego jest to trudny problem do rozwiązania. Ma to znaczenie dla ogólnej dyskusji, ale nie wtedy, gdy jesteś tu tylko po to, aby dowiedzieć się, jak dotarliśmy do Korpusu Medialnego. Wybierz więc swoją własną przygodę!

Warto przeczytać!  Najlepszy czas na publikowanie postów na LinkedIn (dane za 2024 r.)

[00:02:16] Józefa: Tak więc podczas jednej z tych dyskusji Allie Nimmons przypomniała mi, że zawsze polegaliśmy na zewnętrznych zwolennikach, jeśli chodzi o udostępnianie informacji o WordPressie. To była mniejsza grupa niż obecnie, o znacznie mniej zróżnicowanym formacie, ale nie mieli też podziękowań za wkład, prawda?

I miała rację. Zostały one uwzględnione w czymś zwanym Planetą WP. I pamiętam, że powiedziałem jej, czego bym nie dał, aby móc docenić wartość, jaką ludzie od mediów WordPress wnoszą do naszego ekosystemu. Ci ludzie, którzy mają większą elastyczność od nas, mogą być nieco bardziej zwinni i są kanonicznymi zaawansowanymi użytkownikami WordPressa, dzieląc się nie tylko tym, co ich ekscytuje teraz i w najbliższej przyszłości, ale także tym, czego musieli się nauczyć, aby w pełni wykorzystać funkcje i oprogramowanie.

[00:03:07] Józefa: Jakby to był praktycznie złoty standard wśród ludzi, z którymi chcemy, żeby o nas mówili. A ci, którzy pracowali z Allie, prawdopodobnie potrafią przewidzieć, co będzie dalej. Wiesz, że nie boi się nazwać tego tak, jak ona to widzi, i wezwała mnie w sprawie moich nadmiernych snów. Zapytała mnie, co właściwie mnie powstrzymuje przed zrobieniem tego. Nie pamiętam, czy miałem wtedy dla niej odpowiedź. Ja prawdopodobnie tego nie zrobiłem, ale ostatecznie myślę, że odpowiedzią było najprawdopodobniej to, że bałem się spróbować.

Być może zadajesz sobie pytanie, co od tego czasu zmieniło moje zdanie? Co zmieniło się od 2020 r., kiedy być może zbyt się bałem, aby to zrobić? Dlaczego teraz wydaje mi się, że to właściwy moment w porównaniu z tym, kiedy po raz pierwszy o tym myślałem? Cóż, na początek, kiedy patrzymy na wtedy, patrzymy na kontekst wtedy; to był mój drugi rok przewodzenia nam. To był rok 2020, rok Covid-19. Desperacko próbowałem wdrożyć plan odzyskiwania po awarii, choć był niekompletny.

[00:04:06] Józefa: Nie byłem pewien, ile więcej zakłóceń jesteśmy w stanie znieść jako społeczność, więc nie chciałem podejmować większego ryzyka, niż było to konieczne. Co prowadzi nas do dnia dzisiejszego. Jedną z największych przeszkód, z którymi muszę się uporać w tym roku, jest zahamowanie wzrostu. Powiedziałem to od razu w moim obszernym poście na rok 2024. Ponowne zaangażowanie użytkowników o złotym standardzie, którzy o nas mówią, przy jednoczesnym wyjaśnieniu, że ich wkład przyczynia się do sukcesu projektu, wydaje mi się szansą o dużym wpływie.

Warto przeczytać!  Jak dodać metadane mojej strony z pojedynczym postem do mojej kolumny postów bez zmiany szablonu lub wtyczki w motywie phlox pro?

Rozpoczęliśmy nasz początkowy eksperyment dla Media Corps. Podobnie jak w przypadku wielu projektów o dużym wpływie, istnieje również duży potencjał ryzyka, dlatego staram się jak najwcześniej uzyskać jasne wskazanie powodzenia. Z tego powodu eksperyment jest ograniczony czasowo i ma dość rygorystyczne wytyczne. Wiąże się to również z przerwą w bieżącej pracy z zespołem marketingowym, abyśmy mogli skupić jak najwięcej uwagi na tym, aby otrzymać ten sygnał raczej wcześniej niż później.

[00:05:01] Józefa: Nie wszyscy zgadzają się z tym planem, czego można było się spodziewać. W WordPressie jest wielu doświadczonych specjalistów od marketingu, łącznie ze mną, i mam na myśli, że nasze oprogramowanie jest podstawowym narzędziem w wielu zestawach narzędzi marketingowych. Prawdopodobnie byłoby dziwne, gdybyśmy nie mieli w pobliżu żadnych marketerów. A więc proszę, krótkie wyjaśnienie, jak dotarliśmy do dzisiejszego eksperymentu Media Corps.

Krótka uwaga na temat tego, dlaczego jest to trudny problem, jest taka, że ​​dobrym pierwszym krokiem do uznania niewidzialnego dzieła jest usunięcie potrzeby rozpoznawania dzieła przez człowieka. Pracowałem z zespołami, pomagałem im, odkąd tu przybyłem, aby zdefiniować wkłady tak szczegółowo, jak to możliwe, abyśmy mogli znaleźć sposoby na dołączenie do nich automatycznych wyzwalaczy, dzięki czemu nie trzeba robić mnóstwa niewidocznych rzeczy, aby ktoś zauważył je i dajesz im rekwizyty. Oczywiście im większa automatyzacja, tym większa dehumanizacja i oczywiście praca polegająca na dzieleniu rzeczy na małe kawałki przypomina mikrozarządzanie; przypomina to ocenę wartości.

[00:06:01] Józefa: Często też sprawiało to wrażenie toksycznego liczenia, kto co gdzie robi. Żadne z nas tego nie chciało, kiedy zaczynałem tę pracę, i z pewnością nie jest to to, czego chcę teraz. Ponieważ jednak często jest to błędnie odczytywane jako sposób na oddzielenie dobrego wkładu od złego, nie wszystkie zespoły wyruszyły ze mną w tę podróż. A ci, którzy zrobili to ze mną, nie wszyscy faktycznie wdrożyli taką definicję poszczególnych rodzajów wkładu, jaką można wnieść, abyśmy mogli dokonać tego rodzaju automatycznego potwierdzenia pracy.

Warto przeczytać!  php — Pobierz wartość aktywnej odmiany produktu, a następnie połącz ją z „czytaj więcej”, aby dynamicznie się zmieniać

[00:06:40] (Przerwa muzyczna)

[00:06:47] Józefa: Co prowadzi nas teraz do naszej małej listy wielkich rzeczy.

Pierwszą na naszej liście jest WordPress 6.6. To nasze kolejne duże wydawnictwo. Wciąż dostępnych jest kilka stanowisk w ramach wolontariatu. Myślę, że kierownik ds. dokumentacji jest jednym z nich. Tak więc, jeśli jesteś typem osoby, która po prostu uwielbia pisać dokumenty, minęło trochę czasu, odkąd robiłeś to w projekcie WordPress, w projekcie WordPress. To świetna okazja, aby zanurzyć się w świecie WordPressa i zobaczyć, co się dzieje.

[00:07:15] Józefa: Drugą rzeczą na naszej liście jest drobne wydanie, które faktycznie ukazało się w zeszłym tygodniu. Jest to wersja konserwacyjna, ale należy do tych, w przypadku których bardzo ważne jest uaktualnienie i upewnienie się, że we wszystkich działających lokalizacjach są zainstalowane najnowsze wersje zabezpieczeń i konserwacji.

Trzecia rzecz na naszej liście dotyczy Openverse. Openverse oferuje teraz nowy sposób eksplorowania naszej kolekcji. Mamy tam ponad 800 milionów obrazów i plików audio. I tak przeszukiwanie kolekcji ułatwia przeglądanie dzieł należących do konkretnego tagu, twórcy lub źródła. Po prostu pomaga ci to trochę bardziej odfiltrować, tak że jest więcej decyzji niż dostępnych opcji.

I czwartą rzeczą na mojej liście jest to, że ukazał się harmonogram WordCamp Europe 2024. W miarę zbliżania się do tego wydarzenia będziemy mówić o nim więcej. Ścigamy się po swojemu. To już za miesiąc. Rozejrzyj się, zaplanuj swoje działania i przyjdź i sprawdź naszą społeczność.

[00:08:16] Józefa: I to, moi przyjaciele, jest wasza mała lista wielkich rzeczy. Nie zapomnij śledzić nas w swojej ulubionej aplikacji do podcastów lub subskrybować bezpośrednio na WordPress.org/news. Otrzymasz przyjazne przypomnienie za każdym razem, gdy pojawi się nowy odcinek. Jeśli spodobało Ci się to, co dzisiaj usłyszałeś, udostępnij to innemu WordPresserowi. Lub, jeśli masz pytania dotyczące tego, co usłyszałeś, możesz podzielić się nimi ze mną na adres WPBriefing@WordPress.org. Jestem twoim gospodarzem, Josepha Haden Chomphosy. Dziękuję za dzisiejsze przybycie na odprawę WordPress i do zobaczenia ponownie za kilka tygodni.

[00:08:44] (Zakończenie muzyczne)


Źródło