Marketing

Dlaczego Wendy’s uruchomiła podcast o prawdziwej zbrodni

  • 30 października, 2023
  • 6 min read
Dlaczego Wendy’s uruchomiła podcast o prawdziwej zbrodni


U progu Halloween wiele marek zaczyna organizować upiorne kampanie sezonowe zawierające upiorne wybryki. I chociaż te aktywacje są w większości standardową opłatą, nikt nie spodziewał się, że Wendy’s wypuści podcast w prawdziwie kryminalnym stylu przed najbardziej przerażającym dniem w roku.

W miarę rozwoju swojej działalności w Wielkiej Brytanii i obejmującej dotychczas 20 lokalizacji, sieć restauracji szybkiej obsługi wypuściła siedmioodcinkowy serial zatytułowany The Burger Files w ramach swojej strategii podnoszenia świadomości zarówno na temat marki, jak i jej głównego produktu — Baconatora.

Towarzyszący slogan „Podnosząc bułkę z przestępczością związaną z burgerami” jasno pokazuje, że nie jest to najpoważniejszy program. Każdego roku podcasty ogląda ponad 21 milionów słuchaczy. Platforma ta została wybrana przez markę burgerów QSR i agencję kreatywną VMLY&R (wkrótce VML) jako miejsce przekazywania poczucia humoru Wendy.

„Podcasty to ogromna i rosnąca szansa” – powiedziała Lisa Deletroz, regionalna dyrektor ds. marketingu firmy Wendy’s, która na kilka miesięcy przeniosła się do Wielkiej Brytanii, aby kierować swoimi planami na przyszły rok. „Wszyscy kochają prawdziwe kryminały, ale kochają też komedię. I to właśnie nasza zdolność do stosowania żartobliwego podejścia jest czymś, z czego wciąż jesteśmy dumni”.

Warto przeczytać!  Bioharvest Sciences Inc. 2022 List Prezesa Zarządu do Partnerów Akcjonariuszy

Za produkcją stoi komik Sarah Barron jako gospodarz i scenarzysta komedii Joel Morris, który pracował w telewizji i filmie przy takich projektach jak Paddington, 8 Out of 10 Cats oraz That Mitchell i Webb Look.

Aby stworzyć serial, napisano ponad 100 stron scenariuszy dotyczących przestępstw przeciwko burgerom, z których pierwsze sześć prowadziło do siódmego finałowego odcinka o tematyce Halloween, który łączy wszystkie sprawy w całość.

Dayoung Yun, dyrektor kreatywny VMLY&R, wyjaśnił, że początkowy pomysł pojawiał się już od jakiegoś czasu, ale nadszedł właściwy moment dopiero latem tego roku. Wraz z otwarciem wielu restauracji zaistniała potrzeba znalezienia sposobu na przekazanie informacji o jakości produktów Wendy’s.

„Wendy’s ma długą historię innowacji w opowiadaniu historii swojej marki w kulturze, a jako jeden z najpopularniejszych gatunków podcastów w Wielkiej Brytanii, opowieść o prawdziwej zbrodni wydawała się idealnym sposobem na powiedzenie konsumentom, że zadowalają się wygodą jakość w swoich burgerach” – powiedział Yun.

Serial stanowi część kampanii obejmującej płatne i organiczne serwisy społecznościowe, a także wyjazdy poza domem i autobusy, a także zwiastun podcastu opublikowany na YouTube. Jej celem jest dotarcie do jak najszerszego grona konsumentów, szczególnie tych, którzy nie mieli wcześniej okazji spotkać się z restauracją Wendy’s, gdyż stanowi ona alternatywę na rynku.

Warto przeczytać!  Fani reagują na epizod gwiazdy Tigers Angel Reese w wideo Cardi B