Dlaczego Wendy’s uruchomiła podcast o prawdziwej zbrodni
Podcast może nie być odpowiednim rozwiązaniem dla wielu marek, ale „umożliwia [Wendy’s] opowiadać głębsze historie w miejscach, w których ludzie już odkrywają swoje pasje” – powiedziała Yun. „Budując zaufanie i przywiązanie do marki w tych przestrzeniach, rzucamy wyzwanie kategorii, w której ludzie jedzą na autopilocie, a wszystko to w sposób, który wciąga konsumentów w żart i skłania ich do kwestionowania niespełniających standardów burgerów, które jedli gdzie indziej”.
W Wielkiej Brytanii celem Wendy’s jest budowa nowych restauracji i pozyskiwanie nowych franczyzobiorców. Na rok 2024 zaplanowano pełny rok działań marketingowych, przy czym rozważana jest także propozycja wartości na pierwszy kwartał.
Następnie większy nacisk zostanie położony na produkty i wokół Baconatora jako głównego produktu marki, przy czym w przekazie konsumenckim skupimy się na jakości. Deletroz wysunął również teorię, że prawdziwy serial kryminalny Wendy może powrócić wraz z aktualizacjami lub nowymi śledztwami.
Bjorn Thorleifsson, dyrektor ds. badań i spostrzeżeń w brandingu wzmacniaczy dźwiękowych, podkreślił siłę dźwięku w tworzeniu pozytywnych skojarzeń i wpływie na pamięć, z których mogą korzystać marki podcasty.
„Podcasty to także doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi zarówno millenialsów, jak i pokolenia Z, które ze względu na ich dostępność i mobilność ma tendencję do słuchania dużych ilości treści audio” – powiedział.
Według ankiety Spotify Culture Next ponad połowa tych grup demograficznych zwraca się w stronę rozrywki audio, aby uciec od rzeczywistości lub poprawić jej jakość. „Więcej marketerów powinno uwzględnić reklamę w podcastach w swoim miksie marketingowym marek, aby promować zaufanie konsumentów, wpływ na klientów i zaangażowanie nowej generacji” – dodał.