Technologia

Dlaczego Xiaomi, Huawei mogą stanowić zagrożenie dla dominacji iPada Apple’a

  • 7 maja, 2024
  • 3 min read
Dlaczego Xiaomi, Huawei mogą stanowić zagrożenie dla dominacji iPada Apple’a


Rynek tabletów cierpi już od prawie trzech lat z powodu kurczącego się popytu w postpandemicznym świecie i problemów makroekonomicznych. Jest jednak promyk nadziei, ponieważ w pierwszym kwartale 2024 r. odnotowano skromny wzrost o 0,5% rok do roku. Warto zauważyć, że według danych z drugiego kwartału 2021 r. po raz pierwszy od drugiego kwartału 2021 r. rynek tabletów odnotował wzrost na całym świecie. w raporcie IDC.

Jak wynika z raportu, Apple w dalszym ciągu jest liderem na rynku tabletów dzięki swoim iPadom. W pierwszym kwartale 2024 roku Apple sprzedało 9,9 miliona egzemplarzy, aby utrzymać czołowe miejsce na rynku tabletów. Apple rzeczywiście odnotował spadek dostaw o 8,5%, ale było to spowodowane brakiem nowych iPadów w 2023 roku. Apple przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nie jednego, ale dwóch nowych modeli iPada 7 maja.

Na drugim miejscu uplasował się Samsung z 6,7 milionami sprzedanych egzemplarzy, co oznacza spadek o 5,8% rok do roku. Podobnie jak Apple, Samsung nie wprowadzał żadnych większych nowych produktów i borykał się z trudnościami gospodarczymi. Wygląda na to, że Huawei wychodzi z marazmu i wykazał imponujący wzrost o 43,6%, sprzedając 2,9 miliona sztuk. Lenovo również odnotowało wzrost o 13,2%, sprzedając 2,8 miliona egzemplarzy, a modele z serii Tab P napędzają dostawy, jak podaje IDC.

Warto przeczytać!  Przezczaszkowa stymulacja magnetyczna może być przeprowadzana bezpiecznie i szybko – ThePrint –

To Xiaomi wykazało niezwykły wzrost o 92,6% i sprzedało 1,8 miliona sztuk. Poza Chinami, które są jej największym rynkiem, Xiaomi odnotowało trzycyfrowy wzrost w prawie wszystkich regionach, do których dostarcza swoje produkty, zauważyło IDC.

Apple nadal dominuje na rynku z 32% udziałem, ale jego pozycja nieco osłabła, ponieważ jego udział spadł o 3%. Zarówno Huawei, jak i Xiaomi odnotowały wzrost udziału w rynku odpowiednio o prawie 3%.

Xiaomi ma w ofercie kilka tabletów ze średniej półki, które według IDC zostały dobrze przyjęte na innych rynkach. Tymczasem Huawei zaobserwował masowy odrodzenie swojej branży smartfonów w Chinach, a IDC uważa, że ​​miało to pozytywny wpływ również na kategorię tabletów.

„Rynek tabletów zaczął wykazywać oznaki ożywienia w pierwszym kwartale. Prawdziwe zyski przyjdą w kolejnym cyklu odświeżenia, po którym nastąpi wzrost w segmentach komercyjnych w miarę zwiększania się liczby tabletów wykorzystywanych w sektorze edukacyjnym i w gospodarce gig” – powiedziała Anuroopa Natraj, starszy analityk ds. badań w firmie IDC ds. śledzenia urządzeń mobilnych i konsumenckich.

IDC uważa jednak, że konkurencja ze strony komputerów stacjonarnych i smartfonów przyczyni się do pogorszenia perspektyw dla rynku tabletów. „To powiedziawszy, istnieje potencjał korzyści wynikający z możliwości sztucznej inteligencji, podobny do tego, czego można się spodziewać w przypadku innych typów urządzeń” – dodał Natraj.

Warto przeczytać!  Naukowcy odkrywają nowy materiał elektrody do zastosowań w diodach emitujących światło w głębokim ultrafiolecie


Źródło