Podróże

Dlaczego zapasy Lindblad Expeditions mogą znaleźć się w wielu miejscach w 2023 r

  • 5 marca, 2023
  • 5 min read
Dlaczego zapasy Lindblad Expeditions mogą znaleźć się w wielu miejscach w 2023 r


Wyprawy Lindblada (LIND 2,28%) opublikowała zarobki za czwarty kwartał i koniec roku 2022 pod koniec zeszłego miesiąca, wykazując znaczną poprawę przychodów z rozwijającego się rynku podróży przygodowych. Według dyrektora generalnego Dolfa Berle, obecne rezerwacje na rok 2023 są wyższe niż w tym samym czasie w 2019 roku.

Przyjrzyjmy się wynikom Lindblad za czwarty kwartał i cały rok 2022 oraz dlaczego jestem optymistycznie nastawiony do akcji spółek wycieczkowych.

Wzrost przychodów we wszystkich segmentach

Przychody w czwartym kwartale wyniosły 118 mln USD, co oznacza wzrost o 80% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r. i wzrost o 56% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. Podczas rozmowy o wynikach za czwarty kwartał dyrektor finansowy Craig Felenstein wspomniał o powiększonej flocie Lindblad i ulepszonych gruntach oparte oferty jako główne źródła przychodów.

Chociaż przychody gwałtownie wzrosły w segmentach oceanicznych i lądowych, Lindblad odnotował skorygowaną stratę w czwartym kwartale w wysokości 2,7 miliona USD na podstawie zysku przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji i amortyzacji (EBITDA). Według Felensteina spodziewano się tej straty, „biorąc pod uwagę sezonowość naszej działalności i podwyższone wskaźniki anulacji krótkoterminowych”.

Chociaż strata nigdy nie jest idealna, strata w wysokości 2,7 mln USD w ostatnim kwartale oznaczała znaczną poprawę w stosunku do straty w czwartym kwartale 2021 r., która wyniosła 13,7 mln USD.

Warto przeczytać!  Dlaczego to odległe miejsce w Arizonie jest najpopularniejszym miejscem do odwiedzenia według NYT w 2024 r

W ciągu roku Lindblad osiągnął 421 milionów dolarów całkowitego przychodu, co stanowi niezwykły wzrost o 187% w stosunku do 2021 r. i o 23% wyższy niż przed pandemią w 2019 r. Felenstein powiedział, że poprawa była głównie napędzana przez większą ofertę ekspedycji i wycieczek – w obu przypadkach po wyższej cenie zwrotnica.

Pomimo osiągnięcia wyższych przychodów niż w 2019 r., Lindblad ostatecznie poniósł stratę za cały 2022 r. Skorygowana strata EBITDA w 2022 r. w wysokości 11,5 mln USD oznaczała poprawę o 52,5 mln USD w stosunku do straty z 2021 r., która wyniosła 64 mln USD. Dla porównania, Lindblad Expeditions odnotowało dodatnią skorygowaną EBITDA w wysokości 66 mln USD w 2019 r.

Aktualizując swoją flotę, linia wycieczkowa zwodowała również świeżo odnowiony statek National Geographic Islander II w czwartym kwartale. Zastępując poprzedni statek Islander na Galapagos, Islander II oferuje nowe udogodnienia, w tym centrum nauki, studio fitness i przestronne lokale gastronomiczne wewnątrz i na zewnątrz.

Koszty operacyjne wzrosły w 2022 r

Zwiększone wydatki, wyższe koszty operacyjne i inwestycje w inicjatywy firmowe wpłynęły na wyniki finansowe Lindblad w zeszłym roku. Po pierwsze, zakup i renowacja Islandera II kosztowały ponad 20 milionów dolarów, co stanowi ponad połowę nakładów inwestycyjnych firmy na ten rok.

Warto przeczytać!  Airbnb uruchamia nową kategorię „Dziedzictwo” w Belgii

W sumie koszty operacyjne wzrosły o 88% w 2022 r., na czele ze wzrostem kosztów wycieczek o 159 mln USD w porównaniu z 2021 r.

Czynniki obejmowały wyższe koszty paliwa, załogi i operacji na lądzie. Podczas gdy paliwo stanowi tradycyjnie tylko 3% do 4% całkowitych kosztów Lindblad, w ubiegłym roku stanowiło 7% przychodów. Odzwierciedla to jednak nie tylko wyższe ceny paliwa, ale także fakt, że w zeszłym roku więcej statków aktywnie przewoziło gości.

Operator rejsu wydał 33 miliony dolarów więcej na sprzedaż i marketing w 2022 roku w porównaniu z 2021 rokiem. „Inicjatywy transformacji cyfrowej”, jak opisał je Felenstein, pomogły zwiększyć ruch na stronie Lindblad. Według Berle działania marketingu cyfrowego „skutecznie podwoiły liczbę kliknięć linków organicznych”, a także zapewniają nowy wgląd w klientów dzięki „zaawansowanej analityce”.

O 47% więcej rezerwacji niż w 2019 r

Wysiłki cyfrowe przełożyły się na przyszłe rezerwacje, przy czym styczeń odnotował o 50% więcej rezerwacji niż w 2022 i 2019 r. W rzeczywistości rezerwacje w 2023 r. wzrosły o 47% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r.

Berle powiedział, że „bardziej solidne” podejście do marketingu wielokanałowego uzupełniło tradycyjne połączenie poczty elektronicznej i listów firmy Lindblad. Inne inicjatywy obejmują modernizację podstawowych procesów i systemów w celu obsługi większej liczby rezerwacji i gości na pokładzie.

Warto przeczytać!  Oto 7 najlepszych miejsc do odwiedzenia w Agrze podczas następnych letnich wakacji

Wzmacniając zespół zarządzający, firma Lindblad zatrudniła niedawno nowego dyrektora handlowego, Noaha Brodsky’ego, oraz nowego wiceprezesa ds. sprzedaży globalnej, Johna Delaneya, który skupi się na rozwijaniu i wzmacnianiu sieci doradców ds.

Po umocnieniu swoich praw operacyjnych na Wyspach Galapagos na kolejne 20 lat, Lindblad mówi, że chce zacieśnić więzi z ekwadorskimi partnerami.

Dlaczego jestem optymistycznie nastawiony do akcji Lindblad Expeditions

Podczas gdy Lindblad Expeditions odnotowywał straty EBITDA przez ostatnie dwa lata, jego prognoza na 2023 rok pokazuje dodatni skorygowany zakres EBITDA od 70 do 80 milionów dolarów. To z pewnością poprawa, która powinna przełożyć się na poprawę nastrojów inwestorów w miarę upływu roku.

Wiele czynników pozostaje poza kontrolą firmy, ale wydaje się, że Lindblad Expeditions podejmuje właściwe działania, biorąc pod uwagę popyt. A akcje nadal notują spadek o 54% w stosunku do maksimów z marca 2021 r. Pozostawia to duży potencjał wzrostu, gdy firma ponownie wejdzie na dochodowe wody.


Źródło