Rozrywka

DNC 2024 i jak kampania Harrisa wykorzystuje celebrytów

  • 20 sierpnia, 2024
  • 7 min read
DNC 2024 i jak kampania Harrisa wykorzystuje celebrytów


Jak relacjonują to hollywoodzcy politycy, gwiazdy zaczęły wycofywać się z ukrycia, aby poprzeć Partię Demokratyczną po tym, jak urzędujący prezydent Joe Biden wycofał się z wyścigu o prezydenturę pod koniec lipca i przekazał pałeczkę w wyborach w 2024 r. Kamali Harris.

Ale niektórzy stratedzy i obserwatorzy twierdzą, że jak dotąd kampania Harris i Tima Walza działała strategicznie w sposobie rozmieszczania tych celebrytów. Tegoroczna Narodowa Konwencja Demokratów jest jednym z przykładów, mówi dobrze umiejscowiony dostawca. Podczas gdy tradycyjne gwiazdy filmu i telewizji, takie jak Kerry Washington, Mindy Kaling, Tony Goldwyn i Ana Navarro, zostały ujawnione jako gospodarze, głównymi gwiazdami wydają się być znane postacie polityczne: Barack i Michelle Obama, Bill i Hillary Clinton oraz Biden. „Ich moc gwiazd to moc gwiazd politycznych” — mówi ta osoba. (Oczywiście, jeśli pojawi się Beyoncé lub Taylor Swift i poprze bilet Harris-Walz, jak niektórzy fani pobożnie przewidują, to może się to zmienić.)

„Odnoszę wrażenie, że to strategia Charli XCX” – mówi profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Saint Mary Mark Harvey, odnosząc się do przyjęcia przez kampanię Harris-Walz tweeta brytyjskiej piosenkarki pop. Autor Wpływ celebrytów: polityka, perswazja i orędownictwo oparte na problemach wyjaśnia: „To tak, jakbyśmy pozwolili gwiazdom wyjść i naturalnie powiedzieć to, co mają do powiedzenia, i będziemy to robić, ale niekoniecznie potrzebujemy, żeby stanęły z nami na scenie”.

Ogólnie rzecz biorąc, gracze polityczni uważają, że Demokraci powinni być świadomi swoich gwiazdorskich zastępców w potencjalnie zaciętym wyścigu prezydenckim, który może zależeć od wyborców w stanach wahających się, takich jak Michigan, Pensylwania i Wisconsin. „Nie chcesz przesadzić z Kalifornią, nie chcesz przesadzić z Hollywood, gdy malujesz szeroki pędzel na temat kraju. Ale wszystko, co może zyskać medialne uznanie w pozytywny sposób, zostanie przyjęte”, mówi główny zbieracz funduszy z obszaru Los Angeles Jon Vein, który niedawno współorganizował wydarzenie z drugim dżentelmenem Dougiem Emhoffem.

Warto przeczytać!  Teledysk Jasona Aldeana pełen nagrań protestacyjnych spoza USA

„Współpraca z celebrytami musi być zrównoważona, przemyślana i strategiczna, jako część większej, wszechstronnej kampanii zróżnicowanych i oddolnych zwolenników, głosów i osób zastępczych” – dodaje Matt Kaplan, wiceprezes ds. relacji rządowych w Endeavor.

Jako mieszkanka Brentwood (jej sąsiedzi to LeBron James i Gwyneth Paltrow) i małżonka byłego prawnika zajmującego się rozrywką (Emhoff), Harris ma niezwykle dobre powiązania w Hollywood jak na kandydatkę na prezydenta. Jej kampania nie stroni od tych powiązań: zatrudniła firmę zajmującą się wpływem społecznym Propper Daley — która pomogła Johnowi Legendowi, Washingtonowi i Bradleyowi Cooperowi w działaniach rzeczniczych — aby pomóc chętnym celebrytom w znalezieniu odpowiednich miejsc, w których mogą być pomocni. Używa „Freedom” Beyoncé jako oficjalnego hymnu kampanii (za zgodą Bey) i, jak zauważył Harvey, zmieniła tło na platformie mediów społecznościowych X na limonkowo-zielone w nawiązaniu do najnowszego albumu Charli XCX, Bachor.

Ale kampania ma również charakter kuratorski w odniesieniu do swoich występów gwiazd. Przyjęła to, co Kaplan nazywa „zdecentralizowanym” podejściem dla niektórych ze swoich zastępczych gwiazd, „pozwalając im mówić własnym głosem i autentycznie i organicznie do społeczności, w których mają sferę wpływu”, a nie wyłącznie na tradycyjnych forach, takich jak na dużym wiecu lub DNC. Jednym z przykładów takiego podejścia może być pojawienie się Jane Fondy, Shondy Rhimes i Barbry Streisand na wirtualnych wiecach, takich jak „Elders for Kamala”, „CT Women for Harris” i „Jewish Women for Kamala”: Te ukierunkowane występy trafiły do ​​wiadomości i umieściły gwiazdy w określonych miejscach, w których mogły mieć wpływ.

Warto przeczytać!  Zhańbiony urodzony w Australii były artysta estradowy Rolf Harris zmarł w wieku 93 lat

Nadal jednak nie jest jasne, jak przydatne są ogólne poparcie gwiazd dla kandydatów politycznych. Na początku tego roku, gdy Biden był jeszcze domniemanym kandydatem Demokratów, sondaż w USA dzisiaj zasugerował, że byli politycy, tacy jak Obamowie, mieli większe szanse na wpływ na wyborców niż gwiazdy czerwonego dywanu, takie jak Beyoncé i Swift. Według Harveya, gwiazdy mogą być dość skuteczne, jeśli chodzi o orędowanie w imieniu konkretnych kwestii politycznych, takich jak aborcja lub reforma wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych, ale „zwykle nie są zbyt dobre, jeśli chodzi o orędowanie w imieniu kandydata. Istnieje bardzo mało dowodów sugerujących, że w ogóle coś zmienią”. Dzieje się tak częściowo dlatego, że badacze nie potrafią naprawdę określić wpływu poparcia w porównaniu z innymi ważnymi czynnikami, takimi jak stan gospodarki lub identyfikacja partyjna, mówi. Jednym z godnych uwagi wyjątków było poparcie Oprah Winfrey dla ówczesnego senatora Baracka Obamy w 2007 r., co według szacunków jednego z badań doprowadziło do ponad 1 miliona głosów oddanych na Obamę w prawyborach.

Mimo to istnieją dowody na to, że gwiazdy mogą być pomocne w zwiększaniu zaangażowania obywatelskiego. Niedawne badanie przeprowadzone przez Ash Center for Democratic Governance and Innovation w Harvard Kennedy School wykazało „ogromne korzyści”, gdy gwiazdy promowały rejestrację wyborców, mówi autorka Ashley Spillane, była członkini Ash Center. Po tym, jak Swift opublikowała historię na Instagramie wzywającą jej obserwatorów do rejestracji w celu głosowania w 2018 r., Vote.org poinformowało o pozyskaniu 250 000 nowych zarejestrowanych osób w ciągu 72 godzin. Kiedy Ariana Grande dodała do swojego Słodzik w 2019 r. w wyniku tournée zarejestrowało się ponad 33 000 nowych wyborców.

Warto przeczytać!  Koroner ujawnił obrażenia gwiazdy General Hospital, Johnny'ego Wactora, cztery dni po tym, jak został zastrzelony przez złodziei samochodów w Los Angeles

„Od dawna pojawiała się krytyka zaangażowania celebrytów, którą moim zdaniem ten raport obala, ponieważ teraz mamy dane, które pokazują, że jest to potężne i skuteczne” – mówi Spillane, który jest również prezesem firmy konsultingowej Impactual zajmującej się wpływem społecznym.

Stratedzy twierdzą, że ostatecznie, aby zaangażowanie polityczne celebrytów zadziałało, musi ono emanować autentycznością — że praca, którą wykonuje gwiazda, jest zgodna z jej ugruntowaną marką i wydaje się być autentycznym wysiłkiem. Podczas tegorocznego DNC kampania Harris-Walz wydaje się pozyskiwać gwiazdy o ugruntowanej reputacji, które mogą potencjalnie promować tę polityczną wiarygodność. Gospodarz czwartkowego wieczoru, Washington, wcześniej agitował na rzecz kandydatów Demokratów i brał udział w kampaniach zachęcających do głosowania, podczas gdy pierwotnie zaplanowany na poniedziałkowy wieczór artysta James Taylor (który został skrócony z powodu czasu) publicznie poparł Obamę i Bidena podczas ich prezydenckich kampanii.

„Czasami, w których tego typu angaże idą źle, jest to, że ktoś dostaje do przeczytania bardzo mdły lub prosty scenariusz, który po prostu nie brzmi, jakby mówił nim celebryta” – mówi Spillane.

Natalie Tran, dyrektorka CAA i współzałożycielka iamavoter, dodaje: „Myślę, że widzowie, niezależnie od kampanii, są uczuleni na rzeczy, które nie są autentyczne lub nie potrafią ich dostrzec”. Tran dodaje, odnosząc się do tego, jak bardzo Demokraci powinni zabiegać o względy Hollywood: „To będzie musiała być delikatna równowaga”.


Źródło