Biznes

Dobra wiadomość dla nabywców elektrycznych jednośladów, ponieważ rząd przedłuża program EMPS

  • 26 lipca, 2024
  • 3 min read
Dobra wiadomość dla nabywców elektrycznych jednośladów, ponieważ rząd przedłuża program EMPS



EMPS, którego zakończenie pierwotnie zaplanowano na 31 lipca 2024 r., będzie teraz obowiązywał do 30 września 2024 r. Ponadto rząd zwiększył nakłady na program z 500 crore rupii do 778 crore rupii.

Ministerstwo Przemysłu Ciężkiego ogłosiło dwumiesięczne przedłużenie Programu Promocji Mobilności Elektrycznej 2024 (EMPS 2024), podejmując istotny krok mający na celu przyspieszenie przejścia Indii na pojazdy elektryczne.

Program, który pierwotnie miał zakończyć się 31 lipca 2024 r., będzie teraz obowiązywał do 30 września 2024 r. Ponadto rząd zwiększył nakłady na program z 500 do 778 rupii.

EMPS 2024, uruchomiony 1 kwietnia 2024 r., ma na celu promowanie adopcji pojazdów elektrycznych (EV) w Indiach, koncentrując się przede wszystkim na jednośladach (e-2W) i trójkołowcach (e-3W), w tym zarejestrowanych e-rikszach i e-wózkach. Program ma na celu wspieranie ekologicznych inicjatyw rządu i wspieranie rozwoju ekosystemu produkcji pojazdów elektrycznych w kraju.

Zgodnie ze zmienionymi celami EMPS 2024 ma na celu wsparcie 560 789 pojazdów elektrycznych, w tym 500 080 e-2W i 60 709 e-3W. Program kładzie większy nacisk na zapewnienie niedrogich i przyjaznych dla środowiska opcji transportu publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów zarejestrowanych komercyjnie. Jednak e-2W zarejestrowane prywatnie lub korporacyjnie również kwalifikują się do zachęt.

Warto przeczytać!  Marsz na nowy szczyt hossy WIG20 zatrzymany. Na GPW wróciła przecena Pepco

Ten nowy program jest kontynuacją bardzo udanego programu Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and Electric Vehicle (FAME) II, który zakończył się w marcu 2024 r. po dotowaniu 13,65 lakh jednośladów w ciągu trzech lat. Nagłe wycofanie dotacji FAME II w marcu 2024 r. spowodowało znaczne zakłócenia na rynku e-2-kołowców, a główni gracze, tacy jak Okinawa, Ampere i Hero Electric, odnotowali gwałtowny spadek sprzedaży z powodu wzrostu cen o około 25%.

Rozszerzenie i udoskonalenie EMPS 2024 to mile widziana ulga dla branży pojazdów elektrycznych, która z niecierpliwością czekała na wsparcie rządu po zakończeniu FAME II. Oczekuje się, że ten ruch pomoże ustabilizować rynek i zachęci do dalszego wzrostu adopcji pojazdów elektrycznych.

Aby promować zaawansowane technologie, zachęty w ramach EMPS 2024 będą dostępne tylko dla pojazdów elektrycznych wyposażonych w zaawansowane baterie. Program obejmuje również Phased Manufacturing Programme (PMP), aby zachęcić do krajowej produkcji i wzmocnić łańcuch dostaw pojazdów elektrycznych, zgodnie z wizją premiera Narendry Modiego dotyczącą Aatmanirbhar Bharat (Samowystarczalne Indie).

Chociaż przedłużenie EMPS 2024 jest pozytywnym krokiem, analitycy branżowi zauważają, że wyzwania pozostają. Należą do nich potrzeba bardziej liberalnych opcji finansowania ze strony banków i zadanie przyciągnięcia tradycyjnych nabywców jednośladów poza wczesnych użytkowników. Ponadto przeszkody technologiczne, takie jak złożoność elektryfikacji motocykli – preferowanego formatu dla wielu indyjskich konsumentów – nadal wpływają na szybkość adopcji pojazdów elektrycznych.

Warto przeczytać!  Tauron ¿±da od Rafako zap³aty ponad 1,3 mld z³ kary. Chodzi o wady w bloku Elektrowni Jaworzno

Wraz z rozwojem indyjskiego rynku pojazdów elektrycznych zarówno nowi uczestnicy rynku, tacy jak Ola Electric i Ather, jak i doświadczeni gracze, tacy jak Hero MotoCorp, Bajaj Auto i TVS Motor, zwiększają swoje wysiłki w obszarze elektrycznych jednośladów. Dzięki odnowionemu wsparciu rządu w ramach EMPS 2024 branża ma nadzieję przezwyciężyć ostatnie niepowodzenia.


Źródło