Marketing

Dobrze zarządzaliśmy marżami pomimo przeciwności kosztowych: Gunjit Jain, Colgate-Palmolive

  • 25 maja, 2023
  • 4 min read
Dobrze zarządzaliśmy marżami pomimo przeciwności kosztowych: Gunjit Jain, Colgate-Palmolive


Wiceprezes ds. marketingu w Colgate-Palmolive mówi o marketingu mix marki, obszarach zainteresowania i mocnych stronach

przez

Nilanjana Basu



Opublikowany – 25 maja 2023 08:55

|
4 minuty czytania

W ciągu ostatnich kilku lat powierzchnia handlowa była wywrócona do góry nogami, ponieważ pandemia, ograniczenia w łańcuchu dostaw i niepewność gospodarcza wpłynęły na jej wyniki finansowe. Ale w miarę jak się odbudowuje, duzi gracze szukają okazji inwestycyjnych, aby znaleźć się na szczycie listy.

Jednym z takich gigantów handlu detalicznego w kraju jest Colgate-Palmolive, który przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojej flagowej marki Colgate Strong Teeth. W rozmowie z e4m Gunjit Jain, wiceprezes ds. marketingu firmy, opowiedział o najnowszej kampanii reklamowej swojego flagowego produktu; jego mieszanka marketingowa; przeciwności kosztowe z przeszłości i trzy główne obszary zainteresowania firmy w kraju.

Jain mówił o tym, jak zmienił się świat marketingu w ostatniej dekadzie i jak Colgate się do niego przystosował. „Dołączyłem do Colgate około 15 lat temu. Następnie dostałem możliwość pracy na rynkach światowych i teraz wróciłem do Indii po przerwie trwającej około dziewięciu do dziesięciu lat. Widzę więc teraz zmianę i widzę, że rzemiosło planowania mediów znacznie ewoluowało od planowania mediów telewizyjnych do telewizji cyfrowej i telewizji, a teraz do cross-media lub omnichannel”.

Warto przeczytać!  Usługi doradcze: Jak zespoły ds. marketingu i rozwoju biznesu firmy prawniczej mogą działać w kluczowym roku

Jain wymienił również rzeczy, które dają marce przewagę nad konkurencją.

„W Colgate istnieją trzy konkretne obszary, które pomagają nam bardziej niż inne. Pierwszym z nich jest wielokanałowe planowanie mediów na całej ścieżce użytkownika. Dla nas istnieją różne etapy podróży ludzi; od dbałości do rozważenia zakupu i lojalności, które określamy skrótem ACPL” — powiedział Jain.

„Druga to analiza danych”, mówi, co pomogło gigantowi handlu detalicznego opracować strategię inwestycyjną.

„Korzystamy z analityki danych poprzez regularne badania, takie jak modelowanie marketingu mix, co daje nam właściwe strategie i wgląd w to, gdzie inwestować, czym i jak” – zauważył.

„Trzecia rzecz to dane własne, które pomagają nam kierować reklamy w podobny sposób, co zapewnia nam lepszy zwrot z inwestycji” — stwierdził Jain.

Mówił o wznowieniu sztandarowego produktu marki Colgate Strong Teeth oraz o rodzaju mediów, które wykorzystują do zwiększenia popularności produktu.

„Ponieważ Colgate Strong Teeth jest najlepiej sprzedającą się marką pasty do zębów w kraju, jest ona dostępna w 2/3 gospodarstw domowych w kraju i jest używana przez około miliard konsumentów w Indiach. Plan świadomości pokolenia musi być masowy i oddziałujący. Dlatego w tym konkretnym przypadku korzystamy z telewizji, reklamy zewnętrznej, drukowanej, w sklepach, programowych mediach społecznościowych, dentystów itp., ponieważ właśnie na to zasługuje ta konkretna premiera”.

Warto przeczytać!  FIRST WATCH RESTAURANT GROUP, INC. Dyskusja kierownictwa i analiza sytuacji finansowej i wyników operacyjnych (formularz 10-K)

Jain wyjaśnił, że nawet w obliczu trudności związanych z kosztami, Colgate chce zachować odpowiednie pieniądze na marketing swoich produktów.

„Koszty były przeszkodą przez ostatnie kilka lat dla całej branży. Ale byliśmy w stanie dość dobrze zarządzać naszymi marżami. A to dlatego, że doskonałe produkty z doskonałymi korzyściami dają nam możliwość naliczania konsumentom właściwej ceny” – stwierdził.

Niedawno ogłoszono kwartalne zyski firmy, a jej krajowy wzrost przychodów wyniósł od 5% do 6%, czyli więcej niż w poprzednim kwartale.

„Zasadniczo wzrost jest osiągany, gdy mamy doskonałe produkty, doskonałą komunikację i doskonały plan medialny. Przeznaczenie odpowiednich środków na reklamę jest niezwykle ważne dla wzmocnienia naszych marek i generowania popytu. Tak więc zapewniliśmy, że do tej pory mamy odpowiednie środki na inwestycje w media za naszą marką i zapewnimy, że nie tylko w drugiej połowie roku, ale nawet w przyszłości, będziemy mieć odpowiednie środki na wzmocnienie naszych marek i generowanie dochodów – zaznaczył.

W Indiach firma będzie koncentrować się na trzech kluczowych obszarach, powiedział Jain. „Po pierwsze zapewniamy doskonałe korzyści w przypadku naszych własnych marek, takich jak Colgate Strong Teeth. Drugim jest tworzenie zapotrzebowania na nasze marki premium, które oferują korzyści wyższego rzędu. Trzecim obszarem będzie konsumpcja per capita na obszarach wiejskich i miejskich” – podsumowuje.

Warto przeczytać!  Jak partnerstwa napędzają skuteczne programy lojalnościowe

Przeczytaj więcej wiadomości na temat (wiadomości marketingowe, najnowsze wiadomości marketingowe, marketing internetowy, marketing w Indiach, marketing cyfrowy w Indiach, marketing medialny w Indiach, wiadomości reklamowe)

Aby uzyskać więcej aktualizacji, bądź z nami w kontakcie społecznościowym
Instagrama, LinkedIna,
ŚwiergotFacebooka i Youtube’a


Tagi