Dochodzenie w sprawie nowych inteligentnych okularów Meta budzi obawy dotyczące prywatności
![Dochodzenie w sprawie nowych inteligentnych okularów Meta budzi obawy dotyczące prywatności](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/12/CLEAN_Investigation-into-new-Meta-smart-glasses-brings-privacy-concerns_META-770x470.jpg)
[Karah Rucker]
ZROBIONO setki zdjęć ludziom w parkach, pociągach i szlakach turystycznych – nikt tego nie zauważył.
ZDJĘCIA NIE ZOSTAŁY ZROBIONE TYPOWYM APARATEM LUB TELEFONEM KOMÓRKOWYM.
BYŁY TO „OKULARY RAY-BAN META INTELIGENTNE OKULARY NASTĘPNEJ GENERACJI” UŻYTE W EKSPERYMENTIE PRZEZ PISARZA „New York Timesa” Briana CHENA –
ODKRYWAMY, W JAKI SPOSÓB JASNA I BŁYSZCZĄCA NOWA TECHNOLOGIA TERAZ ZINTEGROWANA Z TECHNOLOGIĄ TRANSMISJI NA ŻYWO I TECHNOLOGIĄ AI ZWIĘKSZA OBAWY O PRYWATNOŚĆ.
[MARK ZUCKERBERG | META CEO]
„Zaczynając od Stanów Zjednoczonych, uzyskasz najnowocześniejszą sztuczną inteligencję, dzięki której będziesz mógł wchodzić w interakcje bez użycia rąk, gdziekolwiek się udasz”.
W ZESZŁYM TYGODNIU MARK ZUCKERBERG WYSŁAŁ NA INSTAGRAMIE FILM POKAZUJĄCY, JAK INTELIGENTNE OKULARY MOGĄ POMÓC W TŁUMACZENIU ZNAKÓW.
„hej meta, spójrz i powiedz mi, co ten mem mówi po angielsku. Jasne, oto, co jest napisane na obrazku po angielsku”.
LUB… POMÓŻ WYBRAĆ PARĘ SPODNI PASUJĄCYCH DO TWOJEJ KOSZULKI.
„hej meta, spójrz i powiedz mi, jakie spodnie założyć do tej koszuli”
ALE BRIAN CHEN WSKAZUJE **INNE ZASTOSOWANIA OKULAREK, KTÓRE ROBIĄ OBAWY.
[Karah Rucker]
POD KOŃCEM EKSPERYMENTU –
CHEN POWIEDZIAŁ, ŻE „ODczuł ulgę, gdy zdjął okulary”, ponieważ „CZUŁ SIĘ NIEPOKOJĄCY SKUTKAMI NASZEJ PRYWATNOŚCI”.
OKULARY POSIADAJĄ MAŁĄ LAMPKĘ LED, KTÓRA ŚWIECI Z PRAWEJ RAMKI, ABY OSTRZEGAĆ OSÓB, KTÓRE OKULARY NAGRYWAJĄ.
A KIEDY OKULARY ROBIĄ ZDJĘCIE – BŁYSKA.
ISTNIEJE TAKŻE „TECHNOLOGIA WYKRYWANIA SAMOCHODU”, ABY ZABEZPIECZYĆ KTOŚ PRÓBĄ ZAKRYCIA ŚWIATŁA LED TAŚMĄ.
RZECZNIK META POWIEDZIAŁ, ŻE PRYWATNOŚĆ BYŁA NAJWAŻNIEJSZA PRZY PROJEKTOWANIU OKULAREK.
[BRIAN CHEN | NYT CONSUMER TECHNOLOGY WRITER]
CHEN MÓWI „KIEDY ZROBIŁEM 200 ZDJĘĆ I FILMÓW W PUBLICZNYCH OKULACH, NIKT NIE patrzył na światło LED ani nie stawiał mi czoła w tej sprawie. I DLACZEGO mieliby? BARDZO NIEgrzecznie byłoby komentować okulary nieznajomego, nie mówiąc już o gapieniu się na nie.
[BRIAN CHEN | NYT CONSUMER TECHNOLOGY WRITER]
Eleganckie, lekkie i satysfakcjonujące biodra, okulary META BEZ WYSIŁKU Wtapiają się w QUOTIDIAN. NIKT – NAWET MOJ REDAKTOR, KTÓRY WIEDZIAŁ, ŻE PISZĘ TĘ ARTYKUŁ – NIE MOGŁ ICH ROZRÓŻNIĆ OD ZWYKŁYCH OKULAREK, A WSZYSCY BYLI BŁOGO NIEŚWIADOMI, ŻE ZOSTAJĄ Sfotografowani.
[Karah Rucker]
WSPÓŁPRACA META Z RAY BAN TO TYLKO JEDNYM PRZYKŁADEM, GIGANTÓW TECHNOLOGICZNYCH Z DOLINY SILICON VALLEY KORZYSTAJĄCYCH Z NOWYCH PRODUKTÓW, KTÓRE ZMIENIAJĄ TO, CO KONSUMENT WYKORZYSTA ZE SWOIMI TELEFONAMI I KOMPUTERAMI W BLIŻSZE I OSOBISTE DOŚWIADCZENIA – TERAZ TEŻ **INTERAKTYWNE – Z POMOCĄ sztuczna inteligencja
I WEDŁUG CHENA –
KTOŚ TEŻ MOŻE BYĆ CZĘŚCIĄ TEGO DOŚWIADCZENIA –
JEŚLI NIE WIDZĄ ŚWIATŁA LED ŚWIECĄCEGO Z OBRĘCZY OKULAREK NIEZNAJOMI.