WordPress

Docieraj skuteczniej do odwiedzających witrynę dzięki przekierowaniom opartym na lokalizacji SmartCrawl

  • 31 października, 2023
  • 8 min read
Docieraj skuteczniej do odwiedzających witrynę dzięki przekierowaniom opartym na lokalizacji SmartCrawl


Nikt nie lubi, gdy ktoś go okrąża… zwłaszcza potencjalni klienci, którzy chcą od Ciebie kupić! Dowiedz się, jak korzystać z przekierowań opartych na lokalizacji SmartCrawl, aby automatycznie kierować odwiedzających Twoją witrynę do właściwego miejsca na podstawie ich lokalizacji.

Jeśli prowadzisz prostą witrynę, możesz z łatwością kierować odwiedzających do różnych sekcji witryny, korzystając z takich elementów, jak menu nawigacyjne, bułka tarta, linki do słów kluczowych i hiperłącza, żeby wymienić tylko kilka.

Ale… co, jeśli prowadzisz witryny globalne lub wielojęzyczne, w których odwiedzający muszą być kierowani na strony w oparciu o ich lokalizację lub język?

Żaden problem!

SmartCrawl Pro (nasza inteligentna i wydajna wtyczka SEO) zawiera potężne, wbudowane narzędzie do przekierowywania adresów URL, które umożliwia automatyczne przekierowywanie ruchu z jednego adresu URL na inny. Jest to świetne rozwiązanie, jeśli zmieniłeś adres URL strony i chcesz, aby ruch na nowej stronie nadal płynął.

Wtyczka jest nowa Przekierowania oparte na lokalizacji funkcja rozszerza teraz możliwości przekierowań adresów URL, umożliwiając także łatwe kierowanie odwiedzających witrynę do określonych stron w oparciu o ich lokalizację.

W tym samouczku pokażemy, jak korzystać z nowych funkcji geolokalizacji SmartCrawl:

Przejdźmy od razu…

Dlaczego warto korzystać z przekierowań opartych na lokalizacji?

Przekierowania URL oparte na geolokalizacji mogą być potężnym narzędziem dla właścicieli witryn internetowych, pozwalającym zwiększyć wygodę użytkowników i usprawnić ich działalność online.

Zanim przyjrzymy się, jak skonfigurować przekierowania oparte na lokalizacji w Twojej witrynie, przyjrzyjmy się kilku praktycznym przykładom, dlaczego warto używać geolokalizacji z przekierowaniami URL:

Treść wielojęzyczna

Jeśli masz różne wersje swojej witryny skonfigurowane dla różnych języków, możesz użyć geolokalizacji, aby automatycznie przekierowywać odwiedzających do odpowiedniej wersji językowej Twojej witryny. Możesz na przykład przekierować użytkowników z Francji do francuskiej wersji swojej witryny, jednocześnie odsyłając użytkowników z Hiszpanii do wersji hiszpańskiej.

Warto przeczytać!  php — Niestandardowa wtyczka z niedziałającym kodem skrótu

Strony docelowe dostosowane do lokalizacji geograficznej

Jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji fizycznych (np. sieć sklepów), geolokalizacja może zwiększyć ruch pieszy, kierując użytkowników do najbliższego sklepu lub biura.

Lokalizacja treści

Prowadzisz witrynę internetową opartą na wiadomościach? Użyj geolokalizacji, aby przekierowywać użytkowników do lokalnych wiadomości lub treści istotnych dla ich regionu i zwiększać zaangażowanie.

Równoważenie obciążenia

Strony internetowe z wieloma lokalizacjami serwerów mogą wykorzystywać geolokalizację do przekierowywania użytkowników na najbliższy im serwer. Pomaga to skrócić czas ładowania strony i poprawić wydajność witryny.

Zgodność z prawem

Zapewnij zgodność z lokalnymi przepisami i regulacjami. Na przykład Twoja witryna może przekierowywać użytkowników na strony zawierające zgodę na RODO, jeśli pochodzą z Unii Europejskiej.

Promocja wydarzenia

Jeśli zarządzasz witryną portalu wydarzeń, możesz zwiększyć frekwencję na wydarzeniach, automatycznie przekierowując użytkowników na strony poświęcone lokalnym wydarzeniom, seminariom czy konferencjom odbywającym się w ich regionie.

Ukierunkowane kampanie reklamowe

Użyj przekierowań geolokalizacyjnych, aby wyświetlać różne reklamy w zależności od lokalizacji użytkownika, dzięki czemu Twoje reklamy będą trafniejsze i skuteczniejsze.

Powyższe to tylko niektóre przykłady tego, jak przekierowania adresów URL oparte na geolokalizacji mogą poprawić komfort użytkownika, zwiększyć zaangażowanie i napędzać rozwój firmy poprzez dostarczanie spersonalizowanych treści i usług dostosowanych do lokalizacji.

Teraz, gdy już sprawdziliśmy, dlaczego warto używać przekierowań opartych na lokalizacji, przyjrzyjmy się, jak je skonfigurować za pomocą SmartCrawl.

Jak skonfigurować przekierowania oparte na lokalizacji

Dzięki SmartCrawl możesz teraz dodawać reguły oparte na geolokalizacji do przekierowań adresów URL, aby mieć pewność, że Twoi użytkownicy zobaczą najbardziej odpowiednią treść na podstawie ich lokalizacji.

Uwaga: jest to funkcja SmartCrawl Pro. Jeśli obecnie korzystasz z darmowej wersji wtyczki SmartCrawl, rozważ przejście na wersję Pro poprzez członkostwo.

Aby to zrobić, przejdź do SmartCrawl Pro Zaawansowane narzędzia sekcję i kliknij przycisk Przekierowanie adresu URL patka.

Warto przeczytać!  przepisywanie adresu URL - Jak zatrzymać WordPress, aby utworzyć domyślne zapytanie?
SmartCrawl - Zaawansowane narzędzia: Przekierowanie adresu URL
Skonfiguruj przekierowania URL oparte na lokalizacji w sekcji Zaawansowane narzędzia SmartCrawl.

Kliknij na Dodaj przycisk przekierowania aby uzyskać dostęp do Regulamin lokalizacji funkcja

SmartCrawl — Dodaj przekierowanie
Skonfiguruj reguły lokalizacji na ekranie Dodaj przekierowanie.

Notatka: Aby skorzystać z przekierowania opartego na lokalizacji SmartCrawl, potrzebujesz dostępu do bazy danych GeoLite2 firmy Maxmind. Zobacz naszą sekcję dokumentacji, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat zakładania i konfigurowania bezpłatnego konta Maxmind.

Formularz rejestracyjny Maxmind Geolite
Zarejestruj bezpłatne konto Maxmind, aby uzyskać dostęp do bazy danych geolokalizacji.

Po zarejestrowaniu konta wprowadź klucz licencyjny w ustawieniach reguł opartych na lokalizacji SmartCrawl, aby aktywować tę funkcję.

Ustawienia reguł opartych na lokalizacji SmartCrawl
Ustawienia reguł opartych na lokalizacji SmartCrawl

Po aktywowaniu funkcji geolokalizacji SmartCrawl będzie automatycznie pobierał co tydzień najnowsze dane z GeoLite2.

Po aktywowaniu licencji możesz teraz skonfigurować reguły lokalizacji, przechodząc do Narzędzia zaawansowane > Przekierowanie URL > Dodaj przekierowanie > Reguły lokalizacji i kliknięcie + Dodaj regułę.