Motoryzacja

DOE przyznaje granty w wysokości 42 milionów dolarów na badania i rozwój bardziej przystępnych cenowo, wydajnych akumulatorów do pojazdów elektrycznych

  • 12 stycznia, 2023
  • 3 min read
DOE przyznaje granty w wysokości 42 milionów dolarów na badania i rozwój bardziej przystępnych cenowo, wydajnych akumulatorów do pojazdów elektrycznych


Departament Energii Stanów Zjednoczonych przyznał 42 miliony dolarów dofinansowania na 12 projektów badawczo-rozwojowych mających na celu opracowanie zaawansowanych akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

Finansowanie wzmocni krajowy łańcuch dostaw akumulatorów EV, powiedział DOE w oświadczeniu w środę.

Wybrane projekty są częścią programu DOE’s Advanced Research Projects Agency-Energy Electric Vehicles for American Low-Carbon Living (EVs4ALL).

– powiedziała rzeczniczka programu Molly Morrissey Wiadomości motoryzacyjne że celem jest uczynienie pojazdów elektrycznych bardziej dostępnymi i sensownymi poprzez usunięcie kluczowych barier technologicznych. Program zapewni akumulatory, które wytrzymają dłużej, ładują się szybciej, wydajniej działają w ujemnych temperaturach i mają większy zasięg, powiedział departament.

„Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Ameryce potroiła się od początku tej administracji, a dzięki zajęciu się wydajnością akumulatorów, odpornością i przystępnością cenową, ogłoszone dziś projekty sprawią, że pojazdy elektryczne będą atrakcyjne dla jeszcze większej liczby kierowców” – powiedziała w oświadczeniu amerykańska sekretarz ds. energii Jennifer Granholm.

Do dofinansowania DOE wybrano następujące projekty:

  • 24M Technologies z Cambridge, Massachusetts, otrzymał 3,2 miliona dolarów na opracowanie tanich, szybko ładujących się akumulatorów sodowo-metalowych o dobrej wydajności w niskich temperaturach.
  • Amcera z Tuscon w Arizonie, otrzymał 2,1 miliona dolarów na opracowanie termicznie modulowanej baterii półprzewodnikowej do bezpiecznych, szybko ładujących się pojazdów elektrycznych.
  • Narodowe Laboratorium Energii Odnawialnej w Golden, Kolorado, otrzymał 3,4 miliona dolarów na ocenę bezpieczeństwa ogniw magazynujących energię nowej generacji.
  • Projekt K z Palo Alto w Kalifornii, otrzymała 2,6 miliona dolarów na opracowanie i komercjalizację baterii jonowo-potasowej, która ładuje się szybciej i działa w niższych temperaturach niż baterie litowo-jonowe.
  • Sandia National Laboratories w Albuquerque, Nowy Meksyk, otrzymał 3,7 miliona dolarów na opracowanie nowatorskiej symulacji predykcyjnej oceniającej bezpieczeństwo akumulatorów EVs4ALL.
  • Solid Power Operating w Thornton, Kolorado, otrzymał 5,6 miliona dolarów na opracowanie półprzewodnikowych ogniw akumulatorowych niezawierających niklu i kobaltu. Zastąpienie tych materiałów siarką może doprowadzić do tańszego, szybko ładującego się akumulatora EV o zwiększonej energii, powiedział dyrektor generalny David Jansen w czwartkowym oświadczeniu.
  • South 8 Technologies w San Diego otrzymał 3,1 miliona dolarów na opracowanie ogniw litowo-jonowych o dużej mocy, które szybko się ładują przy użyciu nowatorskiej technologii ciekłego elektrolitu gazowego.
  • Ohio State University w Columbus, Ohio, otrzymał 3,9 miliona dolarów na skalowanie swojego prototypu technologii akumulatorów o dużej mocy z długowiecznością i szybkim ładowaniem.
  • Tyfast Energy z San Diego otrzymał 2,8 miliona dolarów, aby umożliwić ultraszybkie ładowanie akumulatora o dużej gęstości energii i długim cyklu życia przy użyciu nowej kombinacji materiałów elektrod i chemii elektrolitów.
  • University of Maryland w College Park, MD, otrzymał 4,8 miliona dolarów na zwiększenie gęstości energii, przedziału temperatur roboczych i kompatybilności szybkości ładowania/rozładowania półprzewodnikowych akumulatorów litowo-metalowych.
  • Virginia Tech z Blacksburg, Wirginia, otrzymał 2,9 miliona dolarów na opracowanie akumulatorów wykorzystujących anody węglowe, szybko ładujące się i przystosowane do każdych warunków pogodowych elektrolity oraz katody wolne od niklu i kobaltu. Rozwój zmniejszy koszt katody o 50 procent, koszt anody o 75 procent i odpady węglowe.
  • Zeta Energy z Houston otrzymał 4 miliony dolarów na stworzenie dostępnej i ładowalnej anody, która minimalizuje straty wydajności w niskich temperaturach i umożliwia wysokie szybkości ładowania i długoterminową stabilność.
Warto przeczytać!  Wiadomości z wydania specjalnego: Najważniejsze wydarzenia NADA


Źródło