Dom Fresnosa / delavegacanolasso | ArchDaily
Fresnos House / delavegacanolasso
- Obszar:
142 m²
Rok:
2023
Opis tekstowy dostarczony przez architektów. Teren o znacznym nachyleniu, porośnięty sosnami i dębami, pokryty zielonym płaszczem wiosny, zastaliśmy podczas pierwszej wizyty w tym miejscu. Środowisko, które należy szanować i ulepszać. Z własną tożsamością i cechami. Pięknie jest, gdy witryna od początku sugeruje miejsce, w którym dom ma się znajdować. Prześwit między sosnami nabrał nawet wymiaru, wyznaczając granice, które nie rosły z pragnieniem zachowania wszystkich drzew i jak najmniejszej zmiany terenu. Dlatego konstrukcja zaczyna się od poziomu naturalnego, wspartego na ścianie, z której wywodzi się wspornik rozporowy. Stamtąd można podziwiać widoki na uprzywilejowany las sosnowy, który już intuicyjnie wyczuwaliśmy podczas przyjemnych pikników, które mieliśmy na miejscu, które teraz zajmuje taras. Wycina się w nim szczelinę, przez którą przechodzi pień sosny.
Dom został zaprojektowany z naturalnością, prostotą i przyjemnością; zamknięte na ulicę i otwarte na krajobraz, uwzględniające środowisko. Schronienie, które funkcjonowało jako duży ganek, gdzie można było się schronić, schronienie w środku natury. Pomyśleliśmy, że sposobem na jak najmniejsze dotknięcie ziemi jest system uprzemysłowiony. Ale jednocześnie chcieliśmy uwzględnić wdzięk i niuanse tradycyjnej pracy. Uznaliśmy, że system mieszany ma duży sens, dlatego połączyliśmy moduły Tini® w całości wyprodukowane w warsztacie z ręcznie otynkowanymi ścianami z cegły, wspornikiem, który nie styka się z ziemią wydobywającym się z niego błotem i chce być pokryty z winoroślą i jaśminem, kontrast między aktualnym a ponadczasowym, który daje bogatą architekturę i poprawia się z czasem.
Podczas korzystania z systemu uprzemysłowionego modulacja jest niezbędna, a ten dom jest modulowany. Każdy pokój z łazienką to Tini, a studio jest całkowicie niezależne. Wydzielenie przestrzeni, w której się pracuje, jest fundamentalne, co daje nam również możliwość spacerów po ogrodzie rano, kiedy jest jeszcze świeży, a zieleń liści jest intensywna.
Trzy kolejne zatoki, zgodnie z tą samą modulacją, tworzą salon, jadalnię i kuchnię. Zostały wykonane na miejscu, a ich dachy unoszą się nad ceglaną ścianą dzięki szczelinowemu okienku biegnącemu przez całą długość tych przestrzeni. Zgodnie z tą samą koncepcją prostoty, garaż jest bardzo lekką konstrukcją tramexu, która zaczyna się od ulicy i jest wsparta na trzech metalowych filarach. Podążając naturalnym zboczem, podkłady sosnowe i żwir ożywiają schody, które wiją się między pniami sosen, prowadząc do drzwi.
Pracownia pochyla się w stosunku do domu; lubimy ten gest, bo przywołuje uliczki wsi, gdzie w pewnym momencie tomy zbliżają się i zawężają je, a potem ustępują światłu, które otwiera je po dotarciu do placu. Ogród jest zasadniczo istniejącym lasem sosnowym, uzupełnionym kilkoma klonami i słodzikami, które zmieniają kolor wraz z porami roku i świeżą zielenią, która ma liście liściaste. Posadziliśmy też figi, drzewa cytrynowe i pomarańczowe, aw dolnej części ogrodu zbudowaliśmy basen, w którym zbiera się woda deszczowa i rosną lilie wodne i kalie. Dzięki cienkiej miedzianej rurce słychać szum wody z tarasu.
Szczerze mówiąc, każdy materiał jest pokazany takim, jakim jest, ponieważ chcemy, aby oznaczał upływ czasu w domu. Dlatego konstrukcja pozostaje wyeksponowana w swoim kolorze, podobnie jak stalowe ramy okien. Drewno posiada niuanse, które łączą się z chropowatością metalu, dlatego lubimy łączyć je na elewacji. W tym przypadku odzyskana sosna została karbonizowana w pracowni, a sosna poddana obróbce termicznej w domu.
Ponieważ wierzymy, że domy muszą emanować spokojem, w pracowni stosujemy delikatne kolory i drewno brzozowe, aw domu sklejkę sosnową w połączeniu z surowymi podłogami z wapienia o nieregularnym szlifie. Odrobiny koloru nadają meble i poduszki zakupione w Maroku. Wyraźny wpływ na projekt tego domu i ogólnie na naszą pracę mają domy ze studium przypadku, te podstawowe i ponadczasowe projekty, wspaniałe pomysły zrealizowane niewielkim kosztem. W ten sposób poszukujemy tego, co najważniejsze, że architektura jest fundamentalna, będąc najmniej ważną częścią ogrodu, domem będącym werandą, chronioną przestrzenią, z której można cieszyć się krajobrazem.