Marketing

DOOH ma napędzać wzrost reklamy zewnętrznej w tym roku

  • 23 lutego, 2023
  • 5 min read
DOOH ma napędzać wzrost reklamy zewnętrznej w tym roku


Raport GroupM „This Year Next Year 2023” przewiduje 31% wzrost wydatków na reklamę dla OOH.

Oczekuje się, że Out of Home (OOH) odnotuje w tym roku 31% wzrost i przewiduje się, że pod względem wydatków na reklamę dotknie 3400 crore Rs, ujawnia GroupM „W tym roku w przyszłym roku 2023” raport. Oczekuje się, że motorem wzrostu będzie digital OOH (DOOH) i programmatic digital OOH (pDOOH).

Ramsai Panchapakesan, starszy wiceprezes i dyrektor krajowy zintegrowanego zakupu mediów w firmie Zenith, mówi, że ludzie, którzy wrócili do normalnego życia po COVID, są w ruchu, a podaż oryginalnych treści cyfrowych wzrosła.

„Treść jest dostępna po nominalnej cenie. Indyjski wzorzec konsumpcji treści zmierza w kierunku bazy liniowej i cyfrowej. Nie ma zbytniej kanibalizacji. Przestrzeń rośnie również ze względu na postęp technologiczny, a Generacja Alfa jest bardziej dostrojona do cyfryzacji ”.

Gautam Bhirani, dyrektor zarządzający Eyetalk Media Ventures, wspomina, że ​​wydatki na reklamę wróciły do ​​tradycyjnych kanałów, zwłaszcza OOH.

„W ogólnym miksie marketingowym reklama OOH stanowi średnio 5-6% udziału. Jednak po pandemii sytuacja w branży OOH miała się dobrze, ze względu na zmianę zachowań konsumentów i spadek rynku reklamy internetowej , co napędza zmianę i przywraca inwestycje do tradycyjnych kanałów reklamowych”.

Warto przeczytać!  Aktualne aktualizacje giełdy na żywo 24 listopada 2023 r.: Giełda w Indiach stabilna; IT spada, liczba projektów Hazoor Multi rośnie o prawie 10%

Pramod Bhandula, dyrektor zarządzający JCDecaux, uważa, że ​​wysiłki Indyjskiego Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej (IOAA) w zakresie narzędzi do pomiaru oglądalności przyczyniają się do rozwoju sektora.

„Marki luksusowe są również kuszone w kierunku OOH, zwłaszcza DOOH. Do tej pory ta kategoria była chybiona. Marki zaczęły uznawać ją za „prime media”. To już nie jest „media przypominające”.

Bhandula uważa, że ​​do października branża powróci do stanu sprzed pandemii. „Idąc dalej, aktywa cyfrowe przyniosą o 25-30% większe przychody niż konwencjonalne media”.

DOOH otrzymał ogromny wzrost wydatków na reklamę. Bhirani z Eyetalk Media Ventures mówi, że wraz z postępem technologicznym i wzrostem liczby połączonych sieci wyświetlania w ciągu ostatnich 12-18 miesięcy, przychody DOOH wzrosły – z 150 crore Rs do 400 crore Rs. Liczba cyfrowych ekranów zewnętrznych w Indiach również wzrosła z 5 000-8 000 (przed pandemią) do 50 000 obecnie.

„Udział w ekosystemie reklamowym OOH znacznie wzrośnie dzięki DOOH. Od wielkoformatowych billboardów cyfrowych, które obecnie można zobaczyć w metrach, po tysiące nowych ekranów w centrach korporacyjnych, dzielnicach mieszkaniowych, restauracjach, siłowniach i centrach handlowych, DOOH jest kluczowym motorem wzrostu branży OOH ”.

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że rynek inteligentnych urządzeń przemysłowych do noszenia będzie reprezentował znaczący CAGR na poziomie 23% do 2030 r. Główni gracze

pDOOH umożliwia przesyłanie wielu wiadomości za pośrednictwem jednego źródła. Wiadomość może być kontrolowana z centralnego zasobu. Jest kompaktowy i pozostaje żywy zarówno w dzień, jak iw nocy.

Panchapakesan z Zenith mówi, że pDOOH to przyszłość reklamy OOH. Ludzie zaczęli go eksplorować, ale dostępność jest ograniczona, a zatem wolumen jest wciąż mniejszy.

„Obecnie pDOOH nie zwiększy znacząco wolumenu, jeśli chodzi o liczby. Będzie to dość niewielkie, może mniej niż 5%. Ale to się szykuje”.

Podobny pogląd ma Bhandula z JCDecaux, dodając, że daleko nam do programatyki. „To przyszłość, ale może to zająć trochę czasu, ponieważ Indie nie są tak dojrzałe jak inne kraje, jeśli chodzi o branżę OOH. Jesteśmy w tyle pod względem cyfryzacji aktywów. Jeśli 5-6% aktywów Indii zostanie zdigitalizowanych, to reszta świata wynosi ponad 30%.

Wyrażając optymizm, Bhirani mówi, że pDOOH przynosi nowe przychody do ekosystemu outdoorowego z kanałów cyfrowych. Otwiera możliwości dla właścicieli mediów. Pozyskuje nowych reklamodawców, z którymi nigdy wcześniej nie współpracowała, a także globalne kampanie z Singapuru, Malezji, Wielkiej Brytanii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Warto przeczytać!  Rola influencerów i contentu w budowaniu marek…

„Giganci technologiczni, tacy jak Google i Yahoo!, dokonują wielkiego skoku, wprowadzając DOOH do ekosystemu reklamy cyfrowej i czyniąc go częścią większego miksu wielokanałowego. Ten rozwój zwiększa nasze przychody i daje nam możliwość aktywowania międzynarodowych kampanii w Indiach programowo”.

Inne formaty OOH, takie jak billboardy, lotniska, metro itp., nie powinny przynieść tak dużego wzrostu.

„Dostępność zasobów reklamowych w tych formatach jest ograniczona. Ma ograniczone możliwości rozbudowy. Poziom optymalizacji będzie nadal utrzymywany na poziomie podobnym do poprzednich lat”.

Panchapakesan mówi, że kategorie takie jak auto i zagracone, takie jak FMCG, higiena jamy ustnej, a nawet kosmetyki, będą wydawać duże pieniądze na OOH. Oczekuje, że rząd i partie polityczne zwiększą wydatki pod koniec roku, ponieważ wybory parlamentarne zaplanowane są na przyszły rok.

„OOH natychmiast wpływa na decyzje zakupowe ludzi. Dzięki OOH budowanie marki i komunikacja łączą się”.

Bhirani mówi, że OTT wydał najwięcej na DOOH, następnie smartfony, a następnie marki lifestylowe.

Bhandula wspomina, że ​​kategoria nieruchomości zaczęła teraz powracać. Poza FMCG, motoryzacją, usługami finansowymi i rozrywką, duży wkład w rozwój tej kategorii ma również państwo.


Źródło