Marketing

Doskonalenie strategii marketingowej na 2023 rok

  • 20 stycznia, 2023
  • 6 min read
Doskonalenie strategii marketingowej na 2023 rok



 Kapil Lad, szef marketingu, Azeus Systems Limited

Najważniejsze cechy, które powinien posiadać digital marketer

Marketingowiec cyfrowy staje przed nowym wyzwaniem, z którym musi mierzyć się każdego dnia. Jednego dnia działa jedna technologia, a następnego już inna. Jeśli uważasz, że jedna platforma jest Twoim najlepszym generatorem leadów, być może będziesz musiał zmienić swoje stanowisko już następnego dnia wraz z pojawieniem się kolejnej nowej platformy i być może w dość krótkim terminie.

Chciałbym, aby nowa generacja marketerów cyfrowych przyswoiła sobie następujące cechy, które sprawią, że pozostaną zwinni, pozostaną na bieżąco i zawsze wyprzedzają konkurencję:

  • Bądź elastyczny.
  • Zastosuj innowacyjne techniki rozwiązywania problemów.
  • Utrzymuj stałą krzywą uczenia się i nigdy nie przestawaj szukać wiedzy.
  • Uczyć się. Zapomnieć. Ucz się ponownie.
  • Bądź zorientowany w biznesie.
  • Myśl analitycznie.
  • Bądź wytrwały w swoim podejściu.
  • Bądź cierpliwy.

Skuteczny lejek sprzedażowy

Czym jest lejek sprzedażowy?

Mówiąc prościej, lejek sprzedażowy odnosi się do podróży, którą potencjalni klienci przechodzą przez proces zakupowy, dokonując zakupu lub stając się leadem.

Dlaczego to jest ważne?

Lejek sprzedażowy jest kluczowy, ponieważ niezależnie od tego, czy dana osoba jest lojalna wobec marki, czy dopiero dowiedziała się o Twojej firmie, pomaga analizować proces zakupowy potencjalnych klientów. Może pomóc zidentyfikować obszary, w których proces sprzedaży jest słaby i dać możliwość uzupełnienia tych luk.

Niezwykle ważne jest stworzenie skutecznego lejka sprzedaży, aby śledzić potencjalnych klientów w miarę ich przechodzenia od potencjalnych klientów do klientów, a także ciągłe doskonalenie działań sprzedażowych i marketingowych poprzez analizę lejka sprzedaży.

Etapy lejka sprzedażowego

Lejek sprzedażowy zasadniczo składa się z 5 do 7 etapów, które są podzielone na 3 główne komponenty:

  • Górna część lejka
  • Środek lejka
  • Dno lejka

Według TechTarget celem lejka sprzedażowego jest pozyskanie potencjalnych klientów i wychowanie ich na prawdziwych klientów.

Oto kilka kluczowych kroków, o których należy pamiętać podczas budowania skutecznego lejka sprzedażowego:

  • Zrozum swojego klienta.
  • Zdefiniuj swoje cele.
  • Przykuj uwagę publiczności.
  • Utwórz stronę docelową.
  • Prowadź kampanie kroplówki.
  • Kwalifikacja potencjalnych klientów na podstawie zainteresowania produktem.
  • Pielęgnuj dalej.
  • Kontynuuj optymalizację.

Znaczenie mediów społecznościowych w marketingu cyfrowym

Media społecznościowe to kluczowy element marketingu cyfrowego i niezbędny element dzisiejszego marketingu mix zarówno dla organizacji B2B, jak i B2C. Media społecznościowe utorowały firmom drogę do komunikowania się z docelowymi odbiorcami, docierania do większej liczby odbiorców i angażowania klientów w osobisty i interaktywny sposób. Jest to niezbędna platforma, która pozwala firmom promować swoje produkty, usługi i tworzyć silne pozycjonowanie marki.

W skrócie, media społecznościowe są kluczowym elementem każdej cyfrowej strategii marketingowej dla:

  • Zwiększenie świadomości marki
  • Zwiększenie ruchu na stronie
  • Utrzymywanie kontaktu z klientami
  • Zwiększanie zaangażowania klientów
  • Ustanowienie silnej marki i pozycjonowania
  • Ogłaszanie kluczowych zmian szerszemu gronu odbiorców
  • Zapewnienie ukierunkowanej reklamy
  • Wdrażanie efektywnych kosztowo strategii marketingowych

Zmieniające się potrzeby klientów

Potrzeby klientów ewoluują wraz z postępem technologicznym lub zmianą priorytetów. Dlatego ważne jest, aby firmy dostosowywały się do tych zmieniających się potrzeb klientów i rozwijały swój zestaw marketingowy, aby zachować skuteczność poprzez zaspokajanie potrzeb swoich klientów.

Organizacje muszą być elastyczne, otwarte i zwinne, jeśli chodzi o zaspokajanie stale rosnących potrzeb swoich klientów, a także terminowo oceniać te potrzeby, które mogą dostarczyć mocnych wskazówek, jak marki muszą się dostosować, aby przetrwać.

Po pierwsze, każda mieszanka marketingowa musi utrzymywać klientów w centrum wszystkiego, co robią. Marki muszą tworzyć strategie zorientowane na klienta, uwzględniające potrzeby, dostosowywać swoje działania do tych nowych strategii, regularnie oceniać potrzeby klientów, dostosowywać cele firmy do potrzeb klientów i dostosowywać się w razie potrzeby, aby z powodzeniem sprostać zmieniającemu się krajobrazowi zmieniających się wymagań klientów i biznesu .

Ciekawy artykuł Forbesa wymienia 13 kroków, które mogą pomóc firmom usprawnić ich działania przy tak zmieniających się potrzebach:

1. Opracuj stały system informacji zwrotnej.

2. Bądź blisko procesu sprzedaży.

3. Melduj się z klientami obsesyjnie.

4. Wdróż strategię AI.

5. Nigdy nie zakładaj, że wiesz wszystko.

6. Używaj społecznego słuchania, a nie monitorowania społecznościowego.

7. Zapytaj swoje dzieci.

8. Buduj kulturę zorientowaną na klienta.

9. Zachęć klientów do podzielenia się swoją wizją.

10. Pomyśl o ich przyszłych pragnieniach.

11. Podążaj za oczami.

12. Słuchaj pulsu.

13. Pozostań pokorny i głodny.

Najbardziej pomysłowy hack wzrostu

Istnieje wiele przykładów, które można napotkać, jeśli chodzi o to, jak wiele dużych firm korzystało z hakowania wzrostu wcześniej, gdy zaczynały, w tym Facebook, LinkedIn, Netflix, Groupon, Dollar Shave Club, Drop Box, PayPal, Gmail, Founder i Rowek.

Chciałbym jednak porozmawiać o hacku Craigslist AirBnB – który jest jednym z czołowych – i przytoczyć naukę, którą marketerzy mogą zaszczepić w swojej strategii.

Airbnb działa teraz jako internetowy rynek skupiający się na krótkoterminowych pobytach u rodziny i doświadczeniach. Wiele osób korzysta z niego, aby znaleźć niedrogie zakwaterowanie w dowolnym miejscu na świecie. Jednak na początku chcieli stworzyć dobrą bazę użytkowników, zgromadzić imponującą klientelę, dotrzeć do większej liczby odbiorców i zdobyć reputację.

Założyciele Airbnb zdali sobie sprawę, że ich potencjalni klienci, którzy szukają niedrogiego zakwaterowania, najczęściej korzystają z Craigslist. Nauka nr 1: Znajdź miejsce, w którym znajduje się Twój klient.

Wzięli te informacje i umożliwili gospodarzom Airbnb szybkie kopiowanie ich ofert zakwaterowania na Craigslist, weryfikację szczegółów i publikowanie za pomocą jednego kliknięcia. Nauka nr 2: Zadbaj o prostotę dla swoich użytkowników.

Dzięki temu Airbnb uzyskało natychmiastowy dostęp do większego rynku docelowych użytkowników.

Growth hacks może być świetną metodą na przyspieszenie wzrostu od samego początku oraz budowanie i promowanie firmy wśród sporej publiczności za pomocą różnych kanałów, ale jednocześnie muszą być one dobrze wsparte solidnym biznesplanem i mądrymi inwestycjami.


Źródło

Warto przeczytać!  Jak Facebook, Instagram i Whatsapp będą napędzać Meta forward, Marketing & Advertising News, ET BrandEquity