Marketing

Dostawy smartfonów w LATAM spadły o 9,9% r/r w I kw. 2023 r., ale wolumen większości wiodących marek zwiększył się

  • 12 maja, 2023
  • 5 min read
Dostawy smartfonów w LATAM spadły o 9,9% r/r w I kw. 2023 r., ale wolumen większości wiodących marek zwiększył się


  • Samsung pozostał absolutnym liderem w regionie z 41,7% udziałem w rynku. Był także liderem na wszystkich rynkach w regionie.
  • Wolumen OPPO wzrósł o 88% rok do roku, co stanowi najwyższy wzrost wśród wiodących marek w regionie.
  • Brazylia, Meksyk i Chile odnotowały największy spadek rok do roku.

Buenos Aires, San Diego, Denver, Nowe Delhi, Hongkong, Seul, Londyn, Pekin – 11 maja 2023 r.

Według Counterpoint Research, dostawy smartfonów z LATAM spadły o 9,9% r/r w I kwartale 2023 r. z powodu słabego popytu ze strony konsumentów Monitor rynku praca. Po ponurym czwartym kwartale 2022 r. sytuacja nie zmieniła się w pierwszym kwartale 2023 r. Tradycyjnie pierwszy kwartał jest jednym z najwolniejszych kwartałów w roku, ponieważ na półkuli południowej przypada w tym kwartale letnia przerwa. Przesyłki zwykle rozpoczynają się w marcu w ramach przygotowań do majowego sezonu sprzedaży z okazji Dnia Matki. Jednak tegoroczny słaby popyt odbił się na tych przesyłkach.

Komentując dynamikę rynku, Główny analityk Tina Lu powiedział: „Wysoka inflacja, niski wzrost gospodarczy i pewne niepokoje społeczne, które trwały od 2022 r., wpłynęły na zaufanie konsumentów w regionie. Smartfony 5G nie przyciągnęły dużej liczby konsumentów, aby przyspieszyć tempo wymiany. Mimo to portfolio smartfonów 5G w regionie wzrosło o ponad 21%, mimo że udział smartfonów 5G poprawił się zaledwie o kilka punktów od grudnia. Nadal nie jest jasne, czy konsument LATAM chce smartfona 5G, czy też go kupuje, ponieważ jest to najlepsza dostępna opcja”.

Warto przeczytać!  Instacart współpracuje z Roku, aby lepiej mierzyć strumieniowe reklamy telewizyjne

Udział w rynku czołowych producentów OEM smartfonów w Ameryce Łacińskiej, I kw. 2023 r. w porównaniu z I kw. 2022 r

Źródło: Monitor rynku

Komentując wyniki producentów OEM w regionie, Analityk badawczy Andres Silva powiedział: „Podczas gdy rynek smartfonów nadal spadał, większości wiodących marek udało się zwiększyć swój udział, a nawet wolumen. Ponieważ wiodące marki mają lepszą dostępność produktów i większe kieszenie na prowadzenie promocji, mniejsze marki zostały zepchnięte do rekordowo niskiego poziomu. Jednak ogólna sytuacja w zakresie zapasów nadal się poprawiała”.

Podsumowanie rynku

  • Wolumen i udział Samsunga w regionie spadł rok do roku, na co miał wpływ ogólny spadek rynku. Jednak udział marki poprawił się QoQ. W pierwszym kwartale 2022 r. Samsung rozpoczął agresywną sprzedaż masową, która trwała do drugiego kwartału i zaowocowała wysokimi zapasami, które utrzymywały się do końca 2022 r., co wpłynęło na dostawy marki w drugiej połowie 2022 r. W tym roku Samsung był bardziej ostrożny i nie zbudował tak ogromnej liczby spis.
  • Wprowadzenie na rynek odświeżonej serii A pozwoliło firmie Samsung pozostać absolutnym liderem w regionie z udziałem na poziomie 41,7%, ponad dwukrotnie większym niż najbliższy konkurent.
  • Wprowadzenie na rynek serii S23 pozwoliło firmie Samsung pozostać liderem wartości w regionie. Samsung przeprowadził agresywną kampanię promocyjną premiery serii S23, która została nagrodzona lepszymi wynikami niż ubiegłoroczna seria S22. Brazylia, Meksyk i Argentyna były rynkami napędzającymi ten wzrost.
  • Xiaomi również zyskało na wolumenie i udziale. Motorem jego wzrostu była premiera modelu A2 w lutym i modelu Note 12 w kwietniu (wysyłki modelu rozpoczęły się w marcu). Marce udało się też częściowo rozwiązać problemy, z jakimi boryka się w Meksyku.
  • Xiaomi próbuje wypchnąć swoje modele premium, ale jak dotąd reakcja użytkowników końcowych była letnia.
  • Wolumen i udział Apple również wzrosły rok do roku. iPhone 11, model 4G, napędzał wzrost w regionie.
  • Apple agresywnie napędza sprzedaż, oferując aktualizację pamięci w iPhonie 14 i pewne dotacje dla wielu swoich produktów.
  • OPPO nadal rosło, a jego udział wzrósł ponad dwukrotnie rok do roku. Jego wolumen wzrósł o 88% r/r, co jest najwyższym wzrostem wśród wiodących marek w regionie. Wchodząc do regionu trzy lata temu, OPPO umocniło już swoją pozycję w pierwszej trójce w Meksyku. Obecnie zamierza zwiększyć swój udział w Kolumbii i Peru.
  • OPPO ma również zwiększyć swój udział w segmencie premium, wprowadzając w regionie Find N2 Flip. Jest to trzeci producent OEM, który wprowadza model z klapką w regionie.
  • Wolumen ZTE kontynuował spadek od 2022 roku. Jest to jedna z marek dotkniętych regionalnym spadkiem.
  • Wolumeny mniejszych i regionalnych marek nadal spadały. Zostały one wciśnięte przez głębokie kieszenie wielkich marek i nowych graczy.
Warto przeczytać!  Dr Martens naśladuje europejskie podejście marketingowe do borykających się z trudnościami amerykańskich przedsiębiorstw

Tło

Counterpoint Technology Market Research to globalna firma badawcza specjalizująca się w produktach z branży technologii, mediów i telekomunikacji (TMT). Obsługuje główne firmy technologiczne i finansowe za pomocą mieszanki miesięcznych raportów, niestandardowych projektów i szczegółowych analiz rynków mobilnych i technologicznych. Jej kluczowi analitycy to doświadczeni eksperci w branży zaawansowanych technologii.

Kontakty analityków

Tina Lu

Andres Silva

Petera Richardsona

Śledź badanie kontrapunktu
press@counterpointresearch.com


Źródło