Marketing

Dostawy smartwatchów w Chinach spadły o 9,3% r/r w 2022 r.; Huawei, Apple dominują na rynku z prawie 50% udziałem

  • 23 marca, 2023
  • 2 min read
Dostawy smartwatchów w Chinach spadły o 9,3% r/r w 2022 r.;  Huawei, Apple dominują na rynku z prawie 50% udziałem


  • Dostawy smartwatchów w Chinach spadły 9.3% r/r w 2022 r, Mgłównie z powodu COWIID-zero wpływ polityki na konsumpcję. Globalne przesyłki wzrosły o 12% rok do roku w tym samym okresie.
  • Huawei i Apple zdominowały chiński rynek smartwatchów w 2022 r., RAśpiewam ich łączny udział do prawie 50%.
  • Wzrost w segmencie high-to-premium segmentu (>200 USD) był napędzany rosnącym zapotrzebowaniem konsumentów na funkcje premium, takie jak monitorowanie stanu zdrowia i profesjonalne porady sportowe.
  • Trzy najlepiej sprzedające się modele to Huawei Children Watch 4 Pro, BBK Q1A i BBK Z6A.

Pekin, Nowe Delhi, Londyn, San Diego, Buenos Aires, Hongkong, Seul – 23 marca 2023 r

Dostawy smartwatchów w Chinach spadły o 9,3% r/r w 2022 r., głównie z powodu polityka COVID-zerowedług najnowszego raportu firmy Counterpoint Research Globalne śledzenie modelu smartwatcha. W tym roku wielkość krajowego rynku smartwatchów zmniejszyła się do poziomu sprzed pandemii COVID-19, przy czym tylko w pierwszym kwartale 2022 r. odnotowano kwartalny wzrost przesyłek rok do roku. W tym samym okresie globalne dostawy smartwatchów wzrosły o 12% rok do roku.

Huawei i Apple zdominowały chiński rynek smartwatchów w 2022 r., a ich łączny udział wzrósł do prawie 50%. Tylko OPPO (105% r/r), Apple (22% r/r) i Huawei (9% r/r) odnotowało wzrost r/r wśród kluczowych marek.

Counterpoint Research China Smartwatch Ships Share, 2022 vs 2021

Źródło: Counterpoint Global Smartwatch Model Przesyłki i śledzenie przychodów

Uwaga: Liczby mogą nie sumować się do 100% ze względu na zaokrąglenia

Warto przeczytać!  Marketing Mix (4P) i strategia marketingowa Procter and Gamble (P&G)

starszy analityk Shenghao Bai powiedział: „Surowa polityka anty-COVID w Chinach wpłynęła na nastroje konsumentów w 2022 roku. Ograniczenia ruchu i przepisy dotyczące zdalnej edukacji dodatkowo wpłynęły na popyt na smartwatche dla dzieci w kraju, największym na świecie rynku smartwatchy dla dzieci, a ich dostawy spadły o 25% rok do roku. Z perspektywy kluczowych marek tylko Huawei, Apple i OPPO osiągnęły wzrost rok do roku, napędzany sukcesem ich nowych premier”.

Najbardziej wyróżniającą się cechą roku był wzrost udziału segmentów od wysokich do premium (> 200 USD). Przesyłki w segmencie 301-400 USD wzrosły o 46% rok do roku, podczas gdy przesyłki w segmencie > 401 USD wzrosły aż o 1292% rok do roku. Udział segmentu <50 USD spadł do 20%, przy spadku przesyłek o 35% r/r w porównaniu z rokiem poprzednim.

Counterpoint Research Chiny Dostawy smartwatchów Udostępnij według przedziału cenowego, 2022 vs 2021

starszy analityk Ivan Lam powiedział: „Popyt na segmenty high-end i premium pozostał stosunkowo silny w 2022 r., pomimo pogorszenia nastrojów konsumentów i globalnych przeciwności makroekonomicznych. To przejście do segmentu high-end jest podobne do zmiany obserwowanej na rynku smartfonów w 2022 r. Konsumenci smartwatchów z wyższej półki mają zwykle wyższe wymagania dotyczące wykrywania stanu zdrowia, komunikacji i funkcji systemowych. Tacy konsumenci są też bardziej lojalni wobec marki. W ostatnich latach działania marketingowe Apple i Huawei sprawiły, że zaawansowani konsumenci zaczęli postrzegać swoje smartwatche jako profesjonalne urządzenia z zaawansowanymi możliwościami monitorowania sportu i zdrowia. Zegarki te są również cenione za elegancki i stylowy wygląd, dzięki czemu nadają się do noszenia na co dzień”.

Warto przeczytać!  Braze wprowadza natywną funkcję przesyłania wiadomości WhatsApp, aby pomóc markom budować głębsze relacje z klientami

Pracownik naukowy Alicia Gong dodał: „Ponieważ oczekiwania chińskich konsumentów dotyczące funkcji i doświadczeń smartwatcha wciąż rosną, udział modeli podstawowych (<50 USD) stopniowo spada”.

Podsumowanie marek

  • Huawei cieszy się dobrą opinią wśród chińskich konsumentów. Kierując się obniżkami cen, zegarek dla dzieci 4 Pro zajął pierwsze miejsce na liście bestsellerów na rynku w 2022 r. Zegarek 3 Pro i GT 3 (46 mm) to pozostałe dwa najlepsze modele Huawei. Marka skorzystała na stosunkowo większym skupieniu się na smartwatchach HLOS, a dostawy smartwatchów HLOS podwoiły się w 2022 r., wspierając wzrost Huawei o 9% rok do roku w 2022 r.
  • Dobra sprzedaż tzw Jabłko’S Modele Watch Series 7, w połączeniu z nowo wydanymi modelami Watch Series 8 i Ultra, pomogły Apple odnotować 22-procentowy wzrost dostaw w Chinach rok do roku. Ciągłe innowacje w funkcjach monitorowania stanu zdrowia, a także doskonałe dane i interakcje były motorem wzrostu firmy Apple. Tymczasem Ultra stworzyło nowy segment profesjonalnych smartwatchy, co pomogło Apple zdominować segmenty premium.
  • BBK (imoo) zanotował dwucyfrowy spadek przesyłek rok do roku. BBK polega bardziej na kanałach offline, na które w 2022 r. miała wpływ surowa polityka COVID. Chociaż modele Q1A i Z6A marki zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce na chińskim rynku smartwatchów w 2022 r., jej nowo wprowadzone modele Z8 i D3 nie zdołały wyprzedzić poprzedniego roku liderzy sprzedaży Z3 i Z5.
  • Xiaomismartwatche firmy należą głównie do segmentów poniżej 200 USD. Jej roczna sprzedaż na rynku chińskim spadła o 18% r/r w 2022 r., ponieważ popyt zmniejszył się w segmentach 100-200 USD i <50 USD.
  • OPPO odnotował 105% wzrost rok do roku w 2022 r., głównie dzięki nowo wydanej serii Watch 3. Jej udział w rynku również wzrósł do 3%.
Warto przeczytać!  Giełda | Strona biznesowa zawierająca treści finansowe

Perspektywy

Oczekuje się, że rynek smartwatchów w Chinach odbije się dzięki aktywnemu wzrostowi wolumenu ze strony producentów OEM, takich jak Huawei, Xiaomi, HONOR i OPPO, w kontekście ponownego otwarcia po COVID w 2023 r. Oczekuje się również, że ASP (średnia cena sprzedaży) rynku wzrośnie z powodu ciągłe zapotrzebowanie na bardziej profesjonalne modele.

Tło

Counterpoint Technology Market Research to globalna firma badawcza specjalizująca się w produktach z branży TMT (technologia, media i telekomunikacja). Obsługuje główne firmy technologiczne i finansowe za pomocą mieszanki miesięcznych raportów, niestandardowych projektów i szczegółowych analiz rynków mobilnych i technologicznych. Jej kluczowi analitycy to doświadczeni eksperci w branży zaawansowanych technologii.

Kontakty analityków

Shenghao Bai

Iwan Lam

Alicja Gong

Śledź badanie kontrapunktu

press@counterpointresearch.com

powiązane posty




Źródło