Technologia

Dostawy telewizorów Smart TV w Indiach spadną o 16% w 2023 r.; spodziewany wzrost w tym roku: Counterpoint, ET Telecom

  • 28 marca, 2024
  • 3 min read
Dostawy telewizorów Smart TV w Indiach spadną o 16% w 2023 r.;  spodziewany wzrost w tym roku: Counterpoint, ET Telecom


NOWE DELHI: Jak wynika z najnowszego raportu Counterpoint Research opublikowanego w czwartek, dostawy telewizorów Smart TV w Indiach spadły o 16% rok do roku w 2023 r.

Firma badawcza przypisała ten spadek powolnemu rozpoczęciu w pierwszej połowie roku spowodowanemu wyzwaniami makroekonomicznymi i nadmiernymi zapasami, a także wzrostem cen paneli oraz zmniejszonemu popytowi na telewizory inteligentne z mniejszymi ekranami, w związku z czym niektóre marki z długim ogonem opuścił rynek w zeszłym roku.

Z raportu wynika jednak, że penetracja inteligentnych telewizorów osiągnęła najwyższy poziom 93% całkowitej sprzedaży telewizorów w ciągu roku i oczekuje się, że udział ten będzie nadal rósł. W 2023 r. konsumenci przeszli w stronę urządzeń premium i telewizorów Smart TV z dużym ekranem.

Xiaomi przoduje na rynku z udziałem wolumenowym na poziomie 11,4%, w porównaniu z 10,6% w 2022 r. Samsung znajdujący się na drugim miejscu również nieznacznie zwiększył swój udział z 10,2% w 2022 r. do 10,8% w 2023 r., natomiast udział zajmującego trzecie miejsce LG wzrósł z Według danych kontrapunktu w tym samym okresie od 8,5% do 9,7%.

Warto przeczytać!  iPhone 14 Cena: iPhone 14 teraz za jedyne 45 000 Rs! Sprawdź ofertę wymiany Flipkart, oferty bankowe na tani zakup telefonu Apple

TCL uplasował się na czwartej pozycji z udziałem wolumenowym na poziomie 7,1%. Dane pokazały, że OnePlus była jedyną marką, której udział spadł z 8,2% w 2022 r. do 6,8% w 2023 r.

„Dostawy inteligentnych telewizorów z większymi ekranami (55” i więcej) wzrosły o 29% rok do roku w 2023 r., ponieważ konsumenci zaczynają preferować modele premium z lepszymi funkcjami do swoich salonów” – powiedział analityk ds. badań Akash Jatwala.

Starsza analityk ds. badań Anshika Jain powiedziała: „Telewizory inteligentne zyskują popularność dzięki transmisji strumieniowej wydarzeń sportowych, seriali telewizyjnych i filmów, co powoduje przywiązanie konsumentów. Telewizory Smart TV są teraz wyposażone w ulepszone technologie wyświetlania i ulepszone funkcje, takie jak Asystent Google, ALLM, MEMC i wyświetlacz bez ramki.

Telewizory QLED zyskują na popularności, ponieważ wiodące marki, takie jak TCL, Hisense, Acer, Kodak, Thomson i inne marki z długim ogonem, zaczęły oferować je w wariantach z ekranem o przekątnej 43 cali i po niższych cenach (poniżej 30 000 rupii) ze względu na których dostawy wzrosły ponad dwukrotnie w 2023 r.

Kontrapunkt stwierdził, że ceny paneli prawdopodobnie wzrosną w pierwszej połowie 2024 r. zgodnie ze światowymi trendami cenowymi, a w rezultacie marki prawdopodobnie podniosą ceny telewizorów Smart TV.

Warto przeczytać!  Twój przewodnik po zakupie idealnego smartwatcha

Firma badawcza spodziewa się, że w 2024 r. dostawy inteligentnych telewizorów wzrosną o 9%, ponieważ wzrośnie popyt na modele premium, a konsumenci prawdopodobnie zdecydują się na zakup większego ekranu.

„Nacisk na zakupy online będzie wzrastał wraz ze wzrostem zaufania konsumentów do platform internetowych, co zachęci ich do kupowania modeli premium na tych platformach. Rosnąca preferencja dla telewizorów premium będzie jeszcze bardziej wpływać na średnią cenę sprzedaży na całym rynku” – stwierdził Counterpoint w raporcie.

  • Opublikowano 28 marca 2024 o 13:32 czasu wschodniego

Dołącz do społeczności ponad 2M profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze spostrzeżenia i analizy.

Pobierz aplikację ETTelecom

  • Otrzymuj aktualizacje w czasie rzeczywistym
  • Zapisz swoje ulubione artykuły


Zeskanuj, aby pobrać aplikację



Źródło