Rozrywka

Dramat OGL D&D wkracza do głównego nurtu

  • 27 stycznia, 2023
  • 4 min read
Dramat OGL D&D wkracza do głównego nurtu


To, co mogło być oburzeniem ograniczonym do niewielkiej części Internetu, przeniosło się do głównego nurtu. Wielokrotnie.

Od Washington Post po CNBC, a teraz NPR, saga OGL D&D wprowadziła Dungeons & Dragons do szerszego świata. Oczywiście nie jest to pierwszy raz, kiedy D&D pojawia się w znacznie szerszym świecie.

Ale tym razem jest to jeden z pierwszych przypadków, kiedy społeczność D&D przekazuje wiadomości, w przeciwieństwie do celebryty grającego w tę grę lub wywołanej paniki na temat tego, jak nieuchronnie doprowadzi to prosto do piekła.

Zamiast tego, to, co jest na pierwszym planie, to wrzawa społeczności związana z ruchem WotC do wywrócenia do góry nogami 23 lat branży, a następnie wycofaniem się ze zmian. Oto spojrzenie na to, jak daleko zaszła historia #OpenDnD.

Przebicie się do głównego nurtu

CNBC relacjonowało tę historię dość wcześnie po tym, jak ruch #OpenDnD spowodował, że WotC anulowało planowaną aktualizację, dziesięć lat temu, 13 stycznia 2023 r. Ostatnim razem, gdy D&D stworzył CNBC, miał miejsce, gdy Hasbro stanął w obliczu bitwy zastępczej ze strony „aktywistycznego inwestora” AltaFox, który naciskali na wydzielenie WotC z Hasbro, twierdząc, że są największym źródłem dochodów zabawkowego giganta.

Warto przeczytać!  3 znaki zodiaku są ich własnymi bohaterami 25 listopada 2023 r

Ale teraz, zamiast korporacyjnych bitew, skupiono się na samej społeczności:

„Fani D&D zebrali się wokół petycji o nazwie #OpenDND, podpisanej przez prawie 67 000 osób, i zaczęli anulować swoje subskrypcje internetowego zestawu narzędzi Wizard, D&DBeyond, aby zaprotestować przeciwko zmianom w licencji.

Wydawcy zewnętrzni powiedzieli CNBC, że przedstawiciele Hasbro pod koniec zeszłego roku zwrócili się do znanych niezależnych twórców treści, aby zaoferować im „ukochaną umowę”, jeśli podpiszą umowę przed publicznym udostępnieniem nowej umowy licencyjnej. Dokument sprawdzony przez CNBC wykazał niższą stawkę licencyjną niż ta, która została uwzględniona w proponowanym OGL 1.1”.

Historia toczyła się dalej, została odebrana przez Washington Post krótko po tym, jak producent wykonawczy D&D, Kyle Brinks, ogłosił, że poszukuje wkładu społeczności w OGL 1.2.

Ponownie, historia skupiała się na wpływie WotC na własną społeczność. Zewnętrzni projektanci i wydawcy, tacy jak Sarah Thompson z Combat Wheelchair i Mike Holik z Mage Hand Press, mówili o wpływie społeczności. Podczas Washington Post skupił się na tym, jak WotC początkowo wykorzystywało OGL:

Warto przeczytać!  Fani Oasis sfrustrowani po anulowaniu rezerwacji przez hotel w Manchesterze

“[The OGL was used to] „uchwyć dużo kreatywnej energii” ze sceny stołowej na początku XXI wieku, przekształcając obiecujących projektantów w twórców satelitarnych D&D”.

A historia NPR przedstawia reportera, który pierwotnie ujawnił historię wycieku OGL 1.1, Lindę Codega, a także Griffina Macaulaya z Griffon’s Saddlebag, aby wyjaśnić, dlaczego nastąpiła taka reakcja, nie tylko ze strony ludzi, których zmiany w istotny sposób dotknęły, ale większa społeczność podczas Biorąc wszystko pod uwagę:

Widzisz, większość ludzi, którzy grają w D&D, dostosowuje go. Opracowują własne zasady, własne przygody i postacie, własne warianty gry. Nie tylko nie jest to mile widziane, ale jest to wyraźnie legalne od 2000 roku zgodnie z licencją Open Game. Pozwala każdemu przejąć pewne części własności intelektualnej Dungeons & Dragons, dostosować je, a nawet sprzedawać bez żadnych wyraźnych zezwoleń ani opłat licencyjnych. Dla The Griffon’s Saddlebag i wielu innych firm rozwijanie tych innych sposobów grania w tę grę to biznes. Ale w tym miesiącu społeczność D&D stanęła w obliczu tego, co uważała za egzystencjalne zagrożenie.

Cokolwiek stanie się dalej, jasne jest, że nie ogranicza się to tylko do jednego zakątka Internetu.

Awatara

Warto przeczytać!  Mężczyzna, który pozwał Gwyneth Paltrow, twierdzi, że sprawa o wypadek na nartach nie była tego warta

  • Źródło