Biznes

Droga przed Teslą: dlaczego sektor pojazdów elektrycznych ma trudności, jak Musk ma nadzieję pokonać dziury i progi zwalniające | Wyjaśnione wiadomości

  • 24 kwietnia, 2024
  • 5 min read
Droga przed Teslą: dlaczego sektor pojazdów elektrycznych ma trudności, jak Musk ma nadzieję pokonać dziury i progi zwalniające |  Wyjaśnione wiadomości


Mimo że Tesla Inc w znacznym stopniu nie osiągnęła swoich celów w zakresie przychodów i zysków, wydaje się, że inwestorzy ponownie uwierzyli w przyszłe prognozy firmy po katastrofalnym kwartale dla producenta pojazdów elektrycznych (EV) z Teksasu.

Akcje zwyżkowały o ponad 10% w handlu po godzinach pracy – pomimo fatalnych wyników ogłoszonych podczas kluczowych wyników za styczeń-marzec, co prawdopodobnie było powodem, dla którego dyrektor generalny Elon Musk przełożył swoją długo oczekiwaną wizytę w Indiach, którą przypisał „bardzo dużym zobowiązaniom Tesli” ”.

krótka wstawka artykułu

Ogłoszenie wyników kwartalnych we wtorek (23 kwietnia) było kluczowe, biorąc pod uwagę żądania inwestorów o jasność co do trudności, z jakimi borykała się spółka w ciągu ostatnich kilku kwartałów, w tym wyzwań ze strony chińskich producentów, malejącej sprzedaży i braku przyszłych dostaw niedrogich towarów. samochody.

Akcje Tesli spadły w tym roku o 40%, na co wpływa niższa produkcja i dostawy.

Liczby były ponure…

Przychody Tesli w marcu spadły o 9% w porównaniu z rokiem ubiegłym, co stanowi pierwszy spadek od ponad czterech lat i jest bardziej gwałtowny niż w 2020 r., kiedy produkcja została wstrzymana z powodu pandemii Covid-19.

Oferta świąteczna

Zysk operacyjny i skorygowany zysk netto były niższe od prognoz; w obu przypadkach spadły o ponad 50% rok do roku. Jeśli chodzi o przyszłe wytyczne dotyczące dostaw, Tesla przewidywała „znacznie niższy wolumen”.

Warto przeczytać!  Vedanta planuje zarobić 7,5 miliarda dolarów w ciągu 2 lat, zmniejszając zadłużenie grupy o 3 miliardy dolarów

Firma posiada zapasy istniejących produktów na około 28 dni — kompaktowy sedan Model 3, średniej wielkości sedan Model S, luksusowy SUV Model X, kompaktowy SUV Model Y i nowy Cybertruck. To najwyższy wynik w historii.

W fabryce w Teksasie zwolniono około 2600 pracowników po prostu dlatego, że popyt był niższy niż produkcja. Niedawno wycofano z serwisu 4000 pojazdów Cybertrucks po tym, jak niektórzy użytkownicy zgłosili zastrzeżenia dotyczące wadliwego pedału przyspieszenia.

…Ale reakcja giełdy była zaskakująca

Po ogłoszeniu wyników i wytycznych akcje Tesli gwałtownie wzrosły w handlu po godzinach. Były ku temu trzy główne powody.

Firma oświadczyła, że ​​przyspieszy wprowadzenie na rynek tańszych pojazdów, zaprzeczając doniesieniom z początku tego miesiąca, że ​​plany te zostaną odłożone na półkę.

W swoim piśmie do akcjonariuszy Tesla pokazała w swojej aplikacji obrazy poglądowe funkcji transportu pasażerskiego, pokazując, jak mogłoby działać robotaxi Tesli, co Musk był bardzo optymistyczny.

Ponadto przychody z oprogramowania, głównie z branży całkowicie autonomicznej jazdy lub FSD Tesli, gwałtownie wzrosły i są obecnie postrzegane jako potencjalna szansa na osiągnięcie zysków w przyszłości.

Większość analityków i tak uwzględniła fatalny kwartał, więc same dane o zarobkach nie były zaskoczeniem. Wytyczne skutecznie przyćmiły ponure dane kwartalne.

Wydaje się również, że inwestorzy przeoczyli słabe osiągnięcia Muska w zakresie dotrzymywania wyznaczonych przez siebie terminów i terminów.

Warto przeczytać!  Niemiecka prasa o upadku Daniela Obajtka. Stał się "symbolem rządów PiS"

Długo oczekiwany model niskobudżetowy

W ofercie Tesli wciąż nie ma podstawowego „taniego samochodu rodzinnego” przeznaczonego na rynek masowy, co Musk określił jako główną misję firmy już w 2006 roku. Najtańszy pojazd, sedan Model 3, kosztuje prawie 40 000 dolarów (około 33 lakh rupii przy obecnym kursie wymiany) w USA.

Plany dotyczące taniego „Modelu 2” wraz z innymi modelami w cenie 25 000 dolarów to teraz nowy pomysł firmy. Na początku tego miesiąca Reuters poinformował, że Tesla porzuciła plany dotyczące tańszego modelu, czemu później Musk zaprzeczył.

„Zaktualizowaliśmy naszą przyszłą gamę pojazdów, aby przyspieszyć wprowadzanie nowych modeli przed zapowiedzianym wcześniej rozpoczęciem produkcji w drugiej połowie 2025 r.” – oznajmiła Tesla w swoim komunikacie dla akcjonariuszy za pierwszy kwartał.

W rozmowie o zarobkach Musk powiedział, że harmonogram wprowadzenia nowych pojazdów może przypadać na początek 2025 r., jeśli nie jeszcze w tym roku. Tesla odmówiła podania szczegółów, kiedy zadebiutuje tani pojazd elektryczny, choć Musk powiedział, że firma opowie więcej o tych pojazdach 8 sierpnia, kiedy ma zostać zaprezentowana robotaxi.

Spowolnienie sektora EV, specyficzne problemy Tesli

Branża pojazdów elektrycznych znajduje się na rozstaju dróg, a biorąc pod uwagę ogromny wpływ Tesli na światowy sektor pojazdów elektrycznych, jest ona szczególnie dotknięta. Stałe spowolnienie popytu na pojazdy elektryczne na kluczowych rynkach, w tym w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej, zaczęło ujawniać poważny problem nadwyżki mocy produkcyjnych w fabrykach Tesli, takich jak Szanghaj i Berlin.

Warto przeczytać!  Macrotech Developers obniżył w marcu zadłużenie o 55 szt. do 3010 kr

Ponadto chińscy producenci pojazdów elektrycznych szybko nadrabiają zaległości w stosunku do Tesli. Firma BYD z siedzibą w Shenzhen wyprzedziła Teslę i stała się najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w ostatnich trzech miesiącach 2023 r., do czego przyczynił się wzrost sprzedaży jej mniejszych, tanich pojazdów elektrycznych, takich jak Seagull i Dolphin.

W październiku GM ogłosił, że ograniczy produkcję pojazdów elektrycznych, powołując się na spowolnienie popytu. W styczniu Ford ograniczył produkcję elektrycznego pickupa o połowę.

Tesla, która posiada najbardziej rozpowszechnioną i niezawodną sieć ładowania w USA, a także w niektórych częściach Europy i Chin, wykorzystała tę sieć jako otoczony murem ogród dla swoich właścicieli na wszystkich rynkach. Zamiast uzyskać dostęp do dotacji w wysokości 7,5 miliarda dolarów, firma jest obecnie zmuszona częściowo otworzyć w USA sieć liczącą 45 000 ładowarek dla wszystkich modeli samochodów elektrycznych do końca 2024 roku.

To skutecznie neguje przewagę Tesli w zakresie rozwoju i utrzymywania superwydajnej sieci szybkiego ładowania. Tesla może stawić czoła tym wyzwaniom również na swoim innym rynku.


Źródło