Duża szansa w detalicznych sieciach medialnych? Dane w czasie rzeczywistym.
Jak wynika z nowego raportu Coresight Research i NIQ, sprzedawcy detaliczni powinni rozważyć udostępnianie danych ze swoich detalicznych sieci medialnych (RMN) w czasie rzeczywistym i rozszerzanie narzędzi promocyjnych dostępnych dla marek w tych sieciach.
W raporcie oszacowano, że RMN wygenerują przychody w wysokości 51,9 miliarda dolarów w 2023 r., w porównaniu z 43,3 miliarda dolarów w 2022 r. Część tego wzrostu będzie jednak wynikać z przeniesienia przez marki swoich wydatków z tradycyjnych wydatków handlowych, takich jak liczba przypadków (rabaty, po których producent sprzedaje produkty masowe sprzedawcom detalicznym) oraz koszty merchandisingu w sklepie. W rzeczywistości 94% marek objętych badaniem w raporcie stwierdziło, że planuje przekierować część zaplanowanych środków z marketingu handlowego na finansowanie mediów detalicznych w nadchodzącym budżecie marketingowym.
Sześćdziesiąt osiem procent respondentów, którzy planują realokację środków, stwierdziło, że planuje zmniejszyć liczbę przypadków, 59% stwierdziło, że zmniejszy stałe budżety handlowe, a 57% stwierdziło, że planuje zmniejszyć wydatki na promocję w sklepie.
Z raportu wynika, że w związku z powszechną ekspansją sieci RMN marki oceniają sposób, w jaki z nich korzystają, i będą szukać tych, które zapewniają najlepsze wyniki.
„Duża liczba RMN na rynku oznacza, że reklamodawcy zajmujący się marką mają duży wybór, co sprawia, że dla sprzedawców detalicznych ważniejsze niż kiedykolwiek jest różnicowanie swojej oferty” – stwierdzono w raporcie.
Z raportu wynika, że jednym ze sposobów, w jaki sprzedawcy detaliczni mogliby zwiększyć wartość swoich numerów RMN dla reklamodawców promujących markę, byłoby udostępnianie przez nich danych w czasie rzeczywistym podczas kampanii reklamowych. Okazało się, że 77% marek stwierdziło, że nie otrzymuje danych w czasie rzeczywistym. Jak wynika z raportu, udostępnianie danych w czasie rzeczywistym podczas kampanii ma wiele korzyści dla reklamodawców, powołując się na potencjalną możliwość szybkiego zidentyfikowania przyczyn nieskuteczności kampanii, a także uzyskania wglądu w to, jacy klienci najczęściej wchodzą w interakcję z reklamami. , Na przykład.
Spośród 100 producentów marek objętych badaniem na potrzeby raportu 97% stwierdziło, że dostęp do danych w czasie rzeczywistym skłoni ich do zwiększenia inwestycji w reklamę.
Szeroka gama narzędzi promocyjnych
Ponadto sprzedawcy detaliczni powinni również skupić się na zapewnianiu szerokiej gamy narzędzi promocyjnych w swoich RMN. Około dwie trzecie ankietowanych marek (67%) stwierdziło, że spodziewa się, że częścią RMN będą kupony cyfrowe lub fizyczne, a następnie promocje w mediach społecznościowych (66%).
Inne narzędzia, których marki oczekiwały od sieci detalicznych, to:
- Promocje w programie lojalnościowym (60%)
- Spersonalizowane promocje zbliżeniowe (56%)
- Promocje w sklepach (48%)
- Wyświetlacze cyfrowe w sklepach (46%)
Z badania wynika, że reklamodawcy zajmujący się marką oczekują, że RMN będzie oferować średnio 3,4 narzędzi promocyjnych.
Daj reklamodawcom większą kontrolę
W raporcie stwierdzono również, że reklamodawcy promujący markę odnieśliby korzyści z platformy samoobsługowej, która umożliwiłaby im składanie bardziej ukierunkowanych, cyfrowych ofert w ramach RMN sprzedawców detalicznych.
Prawie wszystkie ankietowane marki (95%) stwierdziły, że wykorzystują w swoim zestawie marketingowym kupony inne niż cyfrowe, ale 96% przekierowałoby swoje budżety marketingowe z kuponów innych niż cyfrowe na kupony cyfrowe, gdyby były w stanie dotrzeć do odbiorców za pomocą samoobsługi platforma. Ponadto 91% reklamodawców marek byłoby bardziej skłonnych do tworzenia większej liczby ofert dostosowanych do konkretnego sprzedawcy, gdyby mieli większą kontrolę nad procesem za pośrednictwem platformy samoobsługowej.
W raporcie zauważono, że przejście z kuponów innych niż cyfrowe na cyfrowe jest również korzystne dla sprzedawców detalicznych, ponieważ można je włączyć do programów lojalnościowych sprzedawców detalicznych i generować dla nich więcej danych własnych.
Ogólnie rzecz biorąc, RMN stwarzają możliwości zarówno dla sprzedawców detalicznych, jak i reklamodawców marek, jak stwierdzono w raporcie, ale zauważono również, że rynek jest „daleki od dojrzałego i szybko się rozwija”.