Biznes

Duże utrudnienia w terminalu kontenerowym CITPL w porcie Chennai wpływają na ruch kontenerów

  • 29 lipca, 2024
  • 4 min read
Duże utrudnienia w terminalu kontenerowym CITPL w porcie Chennai wpływają na ruch kontenerów


Chennai International Terminals Pvt Ltd (CITPL), spółka zależna singapurskiego PSA International, która obsługuje terminal kontenerowy w porcie Chennai, dusi się. Ponad 12 000 skrzyń — zarówno eksportowych, jak i importowych — czeka na ewakuację w terminalu. Źródła handlowe twierdzą, że problem wynikał z braku siły roboczej i infrastruktury, ale operatorzy terminali obwiniali kryzys na Morzu Czerwonym i koncentrację statków kontenerowych.

Długa kolejka kontenerów naczepowych jest widoczna zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz terminalu. Istnieje nienormalne opóźnienie w ewakuacji kontenerów w CITPL z powodu zgrupowania statków i słabej infrastruktury, podają liczne źródła.

  • Przeczytaj także: TIDCO otrzymuje zgodę na budowę centrum na lotnisko Parandur

Wystawienie Equipment Interchange Receipt (pokwitowania wymiany sprzętu) – dokumentu zawierającego takie dane, jak numer kontenera i kod statku, wymaganego podczas przeładunku kontenera z jednego statku na drugi lub do/z terminalu przeładunkowego – lub DRF, zajmuje co najmniej 6–8 godzin, podczas gdy w normalny dzień trwa to 20 minut.

W terminalu nie ma odpowiedniej infrastruktury do obsługi wielu operacji rozładunku statków i dostaw/rozładunku kontenerów importowych/eksportowych. Od dwóch tygodni jest on poważnie dotknięty długą kolejką pojazdów w porcie do rozładunku kontenerów eksportowych i dostaw kontenerów importowych z terminalu. Terminal nie jest wyposażony do obsługi większej liczby kontenerów, gdy występuje kumulacja cumowania statków i operacji, poinformowało Stowarzyszenie Agentów Celnych w Chennai.

Warto przeczytać!  Obiecany przez Tuska w kampanii wyborczej „kredyt 0%” tylko dla nielicznych

Według RN Shekara, prezesa Chennai Custom Brokers Association, przez ostatnie trzy miesiące sytuacja ta ulegała pogorszeniu bez żadnych pozytywnych działań ze strony CITPL. Ewakuacja pudeł z kontenera do Container Freight Stations Ewakuacja wzrosła do 5–8 dni w porównaniu ze zwykłymi dwoma dniami, powiedział.

Dostęp do ładunków dla importerów stał się niepewny. Sytuację pogorszyły zwiększone opłaty postojowe i detention przerzucone na handel przez CITPL, powiedział.

S Sathyanaraayanan, przewodniczący oddziału Chennai National Association of Container Freight Stations, powiedział, że czas obsługi przyczep znacznie się wydłużył z powodu opóźnienia w terminalu. Pojazdy stoją bezczynnie w porcie lub poza nim przez wiele godzin, dodał.

CITPL rozpoczął działalność w 2009 r. i we wrześniu 2017 r. osiągnął poziom 5 milionów dwudziestostopowych jednostek ekwiwalentnych (TEU). Drugim operatorem terminalu w porcie jest DP World.

CITPL w oświadczeniu dla handlu stwierdził, że od początku 2024 r. terminal zmagał się z przypływami statków poza harmonogramem z powodu kryzysu na Morzu Czerwonym, który znacząco zakłócił globalną żeglugę i handel. Wynikało to z połączenia czynników, zatorów w portach w górnym i dolnym biegu rzeki, pominięć portów przez linie żeglugowe w celu odzyskania harmonogramu, co doprowadziło do znacznych zmian w schemacie przypływów statków, ich wielkości i zawinięciach.

Warto przeczytać!  Royal Enfield Guerrilla 450 vs Classic 350: Cena, Funkcje, Specyfikacje - Wiadomości o Rowerach

W ostatnich miesiącach skutkowało to dużą koncentracją statków przypływających w niektóre dni tygodnia, co spowodowało znaczne wydłużenie czasu oczekiwania, co wpłynęło na czas realizacji zamówienia, powodując zatory i korki na wjeździe ciężarówek do PSA Chennai, a także negatywnie na wydajność całego terminala.

„Zwiększamy liczbę sprzętu naziemnego, odraczamy planowaną konserwację RTG i zatrudniamy bardziej doświadczonych operatorów. Oprócz tego jesteśmy również w bezpośredniej komunikacji z liniami żeglugowymi, aby przesunąć ich okno przylotu w kierunku dni/czasu przesuniętego, aby lepiej rozłożyć ładunek” – powiedział terminal w komunikacie do handlu.

Jednak J Krishnan z Natesa Iyer LLP powiedział, że nie można winić Red Sea, ale czynniki takie jak brak siły roboczej, procesów, infrastruktury i kompetencji menedżerskich pogarszają sytuację w PSA Chennai. Problem jest złożony. Jeśli chodzi o rozbudowę infrastruktury, to proces jest długi, dodał.

To jest Twój ostatni darmowy artykuł.


Źródło