Polska

DVIDS – Aktualności – Mycie Defender 24 poza Polską: DCTC dba o czystość pojazdów

  • 31 maja, 2024
  • 5 min read
DVIDS – Aktualności – Mycie Defender 24 poza Polską: DCTC dba o czystość pojazdów


DRAWSKO POMORSKIE CENTRUM SZKOLENIA BOJOWEGO, Polska – Ukryte w pobliżu miasta Konotop Centrum Szkolenia Bojowego Drawsko Pomorskie tętni życiem, gdy jednostki wysyłają swój sprzęt do domu po zakończeniu ćwiczeń Defender 24.
Około 2000 sztuk błyszczącego, czystego sprzętu wysłano ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii w celu wsparcia Defendera 24. I chociaż te czołgi i ciężarówki zapewniały efekt odstraszania na wschodniej flance NATO, gromadziły również brud, brud i błoto na polach szkoleniowych Polska i kraje bałtyckie. Teraz, po zakończeniu ćwiczenia, brudna robota polegająca na czyszczeniu sprzętu staje się niezbędna, aby wysłać wszystko i wszystkich do domu.
Jedną z największych przeszkód w transporcie sprzętu wojskowego poza granicę kraju jest zapewnienie, że elementy wyposażenia są całkowicie czyste i spełniają rygorystyczne amerykańskie i polskie standardy ochrony środowiska. DCTC nie tylko wspierało Defendera, zapewniając zakwaterowanie i wyżywienie na czas ćwiczeń, ale teraz także wspiera sprzątanie dzięki nowemu pojazdowi.
„Kiedy nadejdzie czas powrotu do domu, mają tu wszystko, czego potrzebują” – powiedział starszy sierż. Rodney Reynolds, podoficer odpowiedzialny za DCTC. „Zamiast pakować się i przenosić do portu lub przenosić w inne miejsce, mogą to zrobić tutaj, gdzie mieszkali i pracowali. Wiedzą, gdzie wszystko już jest i tak jest dla nich wygodniej.”
Ta wygoda pozwala na płynniejsze przejście od myjni do wdrożenia, zapewniając szybką obsługę i przemieszczanie pojazdów w celu dotrzymania napiętych harmonogramów.
„Posiadamy jedną z trzech stacji mycia z myjnią rolniczą i stacją płukania piasku w Polsce – i jesteśmy największą” – powiedział podpułkownik Steven Thompson, odpowiedzialny oficer Garrison Support Element DCTC.
Obecnie DCTC posiada pięć stałych myjni, które zapewniają jednostkom możliwość szybkiego umycia i wysuszenia sprzętu w ramach przygotowań do odprawy celnej i wysłania wszystkiego z powrotem do stacji macierzystych.
W ramach przygotowań do Defendera 24 dwie z myjni uległy awarii, a ich przywrócenie na czas było ograniczone. To, w połączeniu z nowym mandatem ze strony organów celnych, najwyraźniej doprowadziło DCTC do niepowodzenia, ponieważ w bardzo krótkim czasie przybyło około 2000 sztuk sprzętu.
„Polak powiedział, proszę pana, że ​​będziemy musieli całkowicie przebudować te pompy, i pomyślałem: stary, mam to” – wspomina Thompson.
„Poszperałem i odkryłem, że istnieje podmiot z 21. Dowództwa ds. Zrównoważonego Rozwoju Teatru, który zajmuje się produkcją przenośnych stojaków do mycia” – powiedział mieszkaniec Searcy w Arkansas. Opisał rozmowę telefoniczną, która doprowadziła do zapewnienia przepustowości niezbędnej do obsługi dużej liczby pojazdów.
Zanim Defender 24 się skończył, wszystkie pięć koszy na pranie DCTC było już w porządku. Przenośne stojaki do mycia przydzielone przez 21. TSC pracowały w tandemie, myjąc i susząc wszystkie elementy wyposażenia.
„Te popłuczyny są niezbędne do ich przemieszczania się [service members]”- powiedział Reynolds, pochodzący ze wschodniego Chicago w stanie Indiana. Opisuje, jak harmonogramy mogą się zmieniać, czyniąc i tak już napięty harmonogram jeszcze bardziej napięty. Mieszanka myjni stałych i przenośnych zapewnia możliwość obsługi dużych ilości sprzętu.
„Teraz mogę jednocześnie obserwować pojazdy brytyjskie i amerykańskie i wyciągać je stąd, aby dotrzymać terminów portowych” – powiedział Reynolds.
DCTC zapewnia obsługę myjni dla około 20 000 sztuk taboru kolejowego w całej Europie rocznie, z wyłączeniem ćwiczeń takich jak Defender 24.
Obiekt w DCTC uwzględnia ochronę środowiska ze względu na liczbę wykonywanych prań. Zaprojektowany specjalnie do odprowadzania brudnej wody do obszarów przypominających rynny, które mają wbudowane separatory wody olejowej.
„Jeśli przyjrzysz się uważnie puli silników, zauważysz, że się ona zmniejsza. Ma punkt środkowy i przypomina dach domu. Woda będzie odpływać od środka i spływać do rowów oddzielających ropę” – wyjaśnia Thompson. „Jest tam system filtracji oleju, z braku lepszego określenia, który oddziela wodę od oleju.
Operacje mycia w DCTC okazały się kluczowym elementem utrzymania gotowości i efektywności rozmieszczenia wojsk. Dzięki możliwości obsługi dużych ilości sprzętu i możliwości szybkiego mycia na miejscu, DCTC gwarantuje, że pojazdy wojskowe będą zawsze gotowe do działania. Zdolność ta nie tylko zaspokaja natychmiastowe potrzeby w zakresie rozmieszczenia, ale także zwiększa ogólną skuteczność operacyjną sił zbrojnych stacjonujących i przechodzących przez DCTC.




Źródło